Advertenties


Start slecht

Gestart door MissTwingo, 27 februari 2012, 16:37:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

#15
@Matthew: omdat de auto voor andere dingen kwam (in eerste instantie alleen APK en wissel naar winterbanden, en later afstelling koplamp) en verder geen storingen had, is hij naar mijn weten niet uitgelezen. Volgens mij wordt daar ook een X bedrag voor gerekend, en heb ik niet gezien op de rekening. Omdat de auto niet op tijd klaar was voor afmelding t.b.v. APK vanwege een eventuele steekproef, hebben ze de auto een nacht gehouden. De volgende dag startte hij dus een keer slecht, waardoor de Renault garage de conclusie trok dat de nokkenasversteller vervangen moet worden op termijn (stond als advies op de nota, net als remmerij achter, die ik inmiddels heb liggen maar twijfel of ik dat zelf doe of laat doen). Ik zal de volgende keer vragen 'm uit te lezen waar ik bij ben, want ze zeggen wel vaker zomaar wat daar (sorry, maar de ene Renault garage is de andere niet). Mocht het de foutmelding zijn die jij opgeeft, dan zal het toch moeten gebeuren. Stap 2 en 3 kunnen ook de oorzaak zijn, en zijn echter veel minder prijzig, dus hoop ik daar nog enigszins op.

matthew

Ja dan moet uitlezen de uitkomst gaan brengen.


Tedo

Wat kost alleen uitlezen? Of wordt dat altijd in combinatie met een reparatie gedaan?

Dante

Rond de €35,- dacht ik zo...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

#19
Gisteren dan toch een ratel bij het starten. Dus hoogstwaarschijnlijk toch een defecte nokkenasversteller.
Omdat dit een reparatie is met hoge kosten (ook de d-riem moet vernieuwd worden) nl. 800-1000 euro, en er ook nog nieuwe achterschijven + blokken op moeten (die ik weliswaar al heb liggen),
gaat dat flink in de papieren lopen. Ook heb ik gehoord dat als je deze reparatie eenmaal hebt laten uitvoeren, de kans groot is dat hetzelfde euvel zich na 1,5-2 jaar herhaalt. We overwegen dan ook de auto niet te laten repareren, maar in te ruilen voor een nieuwe(re) en kleinere Renault, bv. een Clio. Dit, omdat onze kids inmiddels wat groter zijn, we eigenlijk geen twee grotere auto's meer nodig hebben. Bovendien scheelt het aanmerkelijk in kosten v.w.b. verbruik, wegenbelasting en verzekering. Aan de andere kant gaat het me ook wel aan het hart, want de Megane sedan heeft net iets meer dan 50.000 km gelopen en is verder in prima staat. Wat zouden jullie doen?

Roadkill (Michiel)

Nou ik zou het gewoon laten maken,voor wat je nu aan reparaties hebt,heb je echt geen andere auto (die ook gebreken gaat tonene t.z.t.) en lijkt me erg stug dat je het over 1,5 tot 2 jaar weer zal hebben. En ff kijken zou een nieuwere Clio echt zo veel goedkoper zijn in de kosten?? Qua houderschapsbelasting en verzekering zal het denk ik wel meevallen,qua verbruik zal de clio wel zuiniger zijn,maar of het echt heel veel is?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Nee, maar ik kan, als ik de reparatie niet laat uitvoeren, wel ± € 1200 optellen bij een andere/nieuwe auto, en de schijven en blokken weer verkopen.
Natuurlijk heb je met een andere auto ook weer de kans op andere problemen en reparaties, daarom overwegen we een nieuw(er) klein model.
Qua kosten voor verbruik, wegenbelasting en verzekering* gaan we er dan ook op vooruit, het lijkt niet veel, maar het gaat als snel om enkele honderden euro's per jaar.
Die kan ik dan mooi sparen om t.z.t., als de grand tour aan vervanging toe, een Megane III Estate (liefst met 2.0 TCE en zeker geen 1.6 16V meer) te kopen.

*Wij verzekeren altijd all-risk, ongeacht leeftijd van de auto.

Roadkill (Michiel)

Houd er wel rekening dat je waarschijnlijk ook dat bedrag minder terugkrijgt bij inruil...(garage weet ook wel wat dat geluid betekent) En je gaat schrikken ben ik bang wat je voor je sedan terug krijgt,de Megane is inruiltechnisch zwaar ondergewaardeerd,maar de sedan nog een heel stuk minder)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Bij inruil wordt er hoogstens even een vluchtige blik op je auto geworpen, en ik denk dat het nog wel meevalt qua inruilwaarde. Het ding ziet er van binnen en buiten gewoon goed uit en heeft weinig gelopen. Is gewoon op te zoeken in de ANWB koerslijst. Desalniettemin is de afschrijving in de twee jaar dat we hem nu hebben vrij fors, ik gok 1500 per jaar. Dat nemen we natuurlijk ook mee in onze overweging, want eigenlijk was het idee om door te rijden tot max. 10 jaar oud.

Tedo

Wilde ik vanavond naar huis, startte de Megane niet meer  --
RRS van van Kerhof en Visscher erbij, en die gaf aan dat het waarschijnlijk toch optie drie uit mijn lijst, die ik hier eerder postte, is. Dus nokkenassensor en opnieuw programmeren. Maar allereerst natuurlijk uitlezen. Na een uur kon ik in ieder geval naar huis. Nu maar een afspraak bij een garage maken.

matthew

Uitlezen bied uitkomst.

Maar mocht het als nog ook nog aan de poelie lieggen dan komt dat euvel echt niet na 1,5/2 jaar terug.

A110

En ik blijf erbij dat de onderhoudsintervallen veel te lang zijn voor de motoren. Er komt gewoon teveel vervuiling in de olie en hierdoor gaan de miniscule gaatje's en openingen van de diversen poelie's of andere componenten dicht zitten met dit als gevolg.
Ik praat niet alleen over Renault want deze problemen kom ik veel tegen in mijn werkplaats dus ook bij andere merken.

Ikzelf ververs elk jaar mijn olie en oliefilter bij mijn Meg II 1.5 DCi gewoon om de motor inwendig zo schoon mogelijk te houden.
En het maakt echt niet uit of je een benzine of diesel hebt de tolerantie's in het inwendige van een motor zijn tegenwoordig zo klein dat een beetje vervuiling al de boel kan verstoren.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Dat is eigenlijk niet eens zo'n rare gedachte, Jeroen. Misschien volg ik jouw idee wel, en laat ik e.e.a. ook wat vaker aanpakken.

Maandag gaat de auto naar de garage, en weten we meer. Tot die tijd blijft hij waar hij is.

Roadkill (Michiel)

Ja ik doe laat ook elk jaar de olie en filter vervangen,maar goed laat ik nou net zoveel per jaar rijden als de onderhouds interval.. :D Verder ben ik ook een aardig rustige rijder geworden,laat hem netjes op temperatuur komen,en af en toe als ie echt goed warm is druk ik het gaspedaal weleens even in,zodat alles af en toe ook ff een beetje schoon kan branden,maar nooit lang en zeker niet volgas. Ben er btw ook van overtuigd dat (veel) korte ritten funest zijn voor een auto,ook veel meer kans op vervuiling en condensvorming in de olie.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Zo, de sedan doet weer wat hij moet doen.  Y _o_

Was toch de nokkenaspositiesensor. Gelijk gasklephuis laten reinigen en de schijven en blokken achter laten monteren. Met een eindbedrag van 388 euro heel veel minder dan de Renault garage ons voorspiegelde (ruim 800 euro voor de nokkenasversteller, gasklephuis en schijven meegerekend vast 1000,- of meer).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev