Advertenties


Onderhoud !

Gestart door Marc, 16 januari 2010, 21:57:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc

Heren,

Een tijdje geleden kreeg ik de melding, binnenkort olie verversen ?
Nu knippert er een kleine afbeelding van een sleutel in het display en staat er nog steeds binnenkort olie verversen  Y

Moet er nu binnenkort het oranje lampje SERVICE gaan branden ? Of is de knipperende sleutel al het teken dat er nieuwe olie op moet ?

Wie weet het.
Het gaat over een Megane 2 uit 2005

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

subzero

Citaat van: Marc op 16 januari 2010, 21:57:30Of is de knipperende sleutel al het teken dat er nieuwe olie op moet ?

Y

Marc

Er gaat dus geen oranje lamje van Service branden

ps) ik kan hem dan bv morgen weer de interval op 30000 km zetten

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

subzero

Het service lampje is een waarschuwingslampje voor motorstoringen en geen service-intervallampje.

Je kan de interval resetten op volgende wijze.


Met keyless entry:

Steek de afstandsbediening in de contactsleuf.
Trap de pedalen NIET in.
Houd de start/stopknop ong 10 seconden ingedrukt om de auto op contact te zetten.
Druk herhaaldelijk op knop 'A' totdat het sleutelsymbool knippert en het aantal kilometers tot de eerstvolgende
servicebeurt op de kilometerteller wordt weergegeven.
Houd knop 'B' ong 10 seconden ingedrukt tot de nieuwe service-interval wordt aangegeven.
Laat knop 'B' los.
Druk op de start/stopknop om het contact af te zetten.


Zonder keyless entry:

Zet het contact aan.
Druk herhaaldelijk op knop 'A' totdat het sleutelsymbool knippert en het aantal kilometers tot de eerstvolgende
servicebeurt op de kilometerteller wordt weergegeven.
Houd knop 'B' ong 10 seconden ingedrukt tot de nieuwe service-interval wordt aangegeven.
Laat knop 'B' los.
Zet het contact af.


matthew

Je kunt hem wel resetten ik zou hem gewoon echt onderhoud geven.

Marc

Onderhoud gaat ook gebeuren  ;)

Maar deze keer is het alleen olie incl filter, dus zet ik hem zelf al weer terug en gaat Euromaster de olie en filter doen. Is nu actie 25% korting (deze maand)

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Marc

Er gaat olie van Shell in.
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Marc

Tja dat kan.

Heb geinformeerd bij de Renault dealer, olie verversen incl filter. Dat is ongeveer 150 euro meneer  :police:

Heb ook bij kwikfit, en euromaster geinformeerd. Dat is 75 euro meneer, scheelt een slok op de borrel dacht ik zo. En ja ik ben geen dief van mezelf, en helaas geen sponsor van de dure renault garage ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Alleen wordt e rbij de dealer wel verder naar de auto gekeken zoals de technishe staat voor die 150 euro.

Ik zie/lees dat het pollenfilter niet mee vervangen wordt,dit diend ook1x per jaar of 30000km vervangen te worden.

Roadkill (Michiel)

Enne die snelfitters gooien er (misschien) wel goede olie in,maar check ook ff oliepeil voor je weg rijd.Heb zelf al bij verschillende auto's (waren niet van mij gelukkig) meegemaakt dat er een halve tot een hele liter TEVEEL olie in zat!!!En dat is dus veeeeel schadelijker dan een halve liter te weinig.Olie ververs ik mooi zelf,en dan wel voor goede,ben ik er zeker van dat het goed gebeurt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

meganeII1.6

Heb ff zoekfunctie gebruikt. Maar kan nergens een How to vinden van olie verversen!!

Iemand die zoiets heeft?

Marc

Citaat van: matthew op 19 januari 2010, 23:43:27
Alleen wordt e rbij de dealer wel verder naar de auto gekeken zoals de technishe staat voor die 150 euro.

Ik zie/lees dat het pollenfilter niet mee vervangen wordt,dit diend ook1x per jaar of 30000km vervangen te worden.


Dealer doet voor die 150 euro alleen olie en filter, verder niets nada
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew


Marc

Nee hoor geen slechte dealer, als je afspreekt olie en filter. Dan word er verder niets gedaan, is immers bij elke garage zo. En ze doen niets voor niets, jou werkgever toch ook niet ?
Renault Megane  2005 1.5 DCI

matthew

Nee dat niet maar als de olie eruit  loopt loop ik automatisch gewoon de rest ook nog even na.

Maar genoeg hierover,je vraag is beantwoord en je hebt idd dan nog best voordelig nieuwe olie en filter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev