Advertenties


Stationair toerental,hoog en schommelend,YESSS OPGELOST!!!!

Gestart door Roadkill (Michiel), 6 november 2009, 20:08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Zo net de auto weer opgehaald bij de dealer,en ja hij rijd weer zoals het hoort !-! !-! Ben weer helemaal blij,en nu maar hopen dat meer storingen er voorlopig niet meer inzitten en dat we eindelijk met volle teugen kunnen gaan genieten van de GT  Y Y Y
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Grand tour,daar staat ook de afkorting voor normaal....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

_maxcomx

Hallo,

Maar wat hebben ze bij de dealer gezegd wat het was?

Roadkill (Michiel)

De Dynamo dus,die is nu vervangen,en tot zaterdag reed ie ook weer normaal,toen stierf er een bobine,dus ik stond vanochtend weer bij de dealert,maar ook dat is opgelost.Dus hoop dat ie nu storingsvrij blijft.Verder denk ik dat ik toch maar eens ga kijken voor een andere dealer hier in de omgeving,deze heeft de storing nu wel opgelost,maar zijn wat dingen die me tegenstaan:ze hebben de kentekenplaathouder vervangen door die van hun,zonder te overleggen(misschien ben ik een zeikerd)Daarnaast hebben ze vandaag een stadslicht vervangen,ook weer ongevraagd terwijl ik toch echt aanwezig was want moest wachten tot ze de bobine vervangen hadden,en last but not least:'we hebben ook u ruitensproeiervloeistof aan gevuld want die was bijna leeg" "nou dat lijkt me erg stug want die heb ik zaterdag nog helemaal gevuld" "eh oh maar we rekenen ook niks hoor,hoefde toch maar een klein beetje bij........." Daar hou ik niet zo van,gewoon eerlijk zijn en geen slaatje er proberen uit te slaan,ben geen onwetend moedertje heb vaak genoeg gesleuteld,dus denk dat ik een plaats verder ga kijken.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

maXcomX

Hm, tja, ik snap dat niet hoor. Als je aan de diagnose ligt, dan is een defecte dynamo toch zo te zien?
Maar goed, wat was er aan de dynamo defect, sluiting, regelaar defect, piek storingen?

Ja, die goedbedoelde services zijn mij bekend.
Maar als het gratis uitgevoerd wordt, dan is dat wel tof, en wat minder als je ervoor moet betalen.
Veel monteurs kijken wel wat verder dan hun neus lang is, en doen die kleine dingetjes gewoon tussendoor.
Althans dat was bij ons wel de gewoonte. Lampjes zat en ruitenvloeistof ook... en de meeste klanten waarderen dat erg, zeker als het koud is en toch graag weer zo snel mogelijk veilig  op de plaats van bestemming willen aankomen.


Roadkill (Michiel)

Op zich waardeer ik service ook zeker,maar eerst zeggen dat ie bijna leeg was,en daarna zeggen dat er maar een klein beetje bij moest?Dat iis geen service dan probeer je geld te maken...Jammer genoeg lijkt de auto wéér een beetje in te houden,loopt wel mooi stationair,maar begon net wel weer licht te bokken.Misschien dat er weer een bobine aan het kapot gaan is??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Oh btw wat betreft de dynamo,schijnt een bekend probleem te zijn,Renault Nederland is er van op de hoogte...En kreeg ook geen acculampje die ging branden ofzo,verder weet ik het ook niet
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

maXcomX

Hm, dan moet ik weer eens de service bulletins gaan lezen. >:(
Nou, ik zou niet meteen aan de bobines denken, die zijn meestal of kapot of heel.
Als de spanning een tijdje van de computer is afgeweest en ze hebben bij de dealer  deze ook gereset, dan kan het zijn dat de computer opnieuw moet inleren. Ik zou me nog even geen zorgen maken.

matthew

Even in de gaten houden idd.
Echter zijn /wordt er nu pas in opdracht van Renault overal de bobine's van de 2.0 ingezet,Dus zolang je bobine's nog niet vervangen zijn door die van 2.0 kun je altijd nog verwachten dat de anderen ook kapot gaan.

Over je voorvalletje bij de garage dat valt onder een stukje extra service en is eigenlijk elke dealer verplicht om uit te voeren,echter is het wel zo als er iets vervangen moet worden wat uiteraard geld kost zou dit eerst met de klant overlegd moeten worden.

Roadkill (Michiel)

Nou rekening binnen 104 euri,geen lampje of ruitensproeiervloeistof te vinden dus dat is netjes.Auto bokt nu wel bij stationair lopen,gaat geen motorlampje branden,maar mis wel weer vermogen en houd onder de 3000rpm wat in,lijkt dus toch weer een bobine?Denso's word moeilijk om aan te komen,maar hoor goede verhalen over de Beru's,iemand daar ervaring mee hier? Heb er gister btw wel serieus over gedacht om hem de deur uit te doen,ik heb deze auto gekocht omdat ik veel meer ben gaan rijden ivm nieuwe baan,en op dit moment heb ik ff bar weinig vertrouwen meer.Vind ik wel jammer want buiten de onbetrouwbaarheid(tot nu toe) vind ik het echt de meest fijne auto die ik ooit gehad heb!Al beviel me Citroen ZX Volcane ook erg goed
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

maXcomX

Hm, Ja, Ik heb zelf Beru's geplaatst, maar met de oude Vailo had ik ook nooit problemen al hoewel Vailo nou niet bepaald goed te noemen is. De Vailo's gebruik ik nu in mijn schrikdraad installatie, dienen ze nog ergens voor...
Verder merk ik geen verschil. Eigenlijk zitten de bbines op een verkeerde plek. Veel te heet. Jaguar had hetzelfde gedoe met de bobine, die ontploften nog wel eens. Ook op het blok geplaatst.

Roadkill (Michiel)

Nou donderdag dus ff bij Brezan een bobine gekocht,merk Meyle,onder het motto dan heb ik er iig 1 op reserve.Daarna door naar me werk,5 minuten voor ik daar ben,plof motor lampje aan en op 3 poten lopen....Was best koud dus op me werk de ANWB gebeld,die kwam,syoring cilinder 2 geen ontsteking....Bobine dus aan gort,mooi dat ik dus net een nieuwe had gehaald,nieuwe bobine erin.Mooi niet dus,bleef geen ontsteking geven,bobine van de ANWB erin weer dezelfde storing....Dan zakt je broek echt af,ik heb me kunnen vermannen maar stond echt bijna te janken!Op advies van de wegenwacht de auto naar de plaatselijke dealer gebracht,nu dus weer 2 bobines vernieuwd(en meteen op advies van de ANWB ook de bougies laten doen,auto rijd nu weer helemaal goed!! Sterker nog,denk dat we nu vrienden zijn,want de lpgmeter is ook weer spontaan gaan werken.Morgen de bobine van Brezan terugbrengen,en dan ff door naar het autobedrijf waar ik hem gekocht heb,heb nu een dikke 1500 euro aan rekeningen liggen,ff kijken of ie me tegemoet wil komen in de kosten... Over die hitte op de plaats waar de bobines zitten,geen gek idee,misschien eens wat koeling op aan brengen,in de vorm van rijwind? (iets met slangen of zo,al mag er dan weer geen vocht bij komen..)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

Het zal waarschijnlijk de bobine van cilinder 3 zijn geweest die kapot was. Deze staat in serie met de bobine cilinder 2. Dan kun je bobine van cilinder 2 blijven vervangen maar zal niet helpen. Nieuwe bobine in cilinder 3 en bobine 2 zal ook weer werken.

Het is inderdaad een vervelende situatie.

Op een gegeven moment moet je de knoop doorhakken en besluiten om alle 4 de bobine's te vervangen incl. de bougie's. En dan de bobine's bewaren die het nog wel doen zodat je wat reserve hebt.

Slechte of versleten bobine's kunnen veel elektrische storingen veroorzaken in het elektrische circuit zoals spanningspieken. Dit heb je ook met je dynamo meegemaakt.
Ik heb het veel meegemaakt bij Renault rare storingen en niks kunnen vinden zet er 4 andere bobine's in en alle rare storingen waren opgelost.

Ik hoop voor je dat het nu voorlopig uit blijft met de storingen en je kan gaan genieten van de Megane. Ik geniet elke dag als ik instap in mijn Megane,1.5 DCi grand tour techline uit 2006, heerlijke auto's en heb hem nu bijna een jaar en heb er nog helemaal niks aan gehad, behalve dat ik een hinderlijk geluid heb aan mijn rechterkant alsof er ergens wind doorheen waait maar daar open ik een apart topic over.

Succes ermee,

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

maXcomX

De bobines op blokken geven vaak problemen.
Ze worden zelf al warm en op een blok nog eens extra (zeker in filerijden in de zomer)
Dat ze de bobines op de motor plaatsen bespaard lengte aan kabels.
Het beste van twee werelden zou zijn ze op isolators te plaatsen een stukje van de motor af.
Neem hiervoor materiaal dat zo min mogelijk warmte doorgeeft, maar natuurlijk wel temperatuurbestendig is. Verder moet je een extra massakabeltje monteren. Zo hou je het voordeel van korte bougie- en bobinekabels, maar worden de bobines minder snel te heet, waardoor de isolatie tussen de wikkelingen niet meer verbrand.
Bij mijn Jaguar heeft dit goed geholpen, geen knallende bobines meer.

matthew

ja de bobine's dat is allemaal k*t.

Maar beru's zijn de vervangers van de denso en waren eerst voor de 2.0 dus dat is allemaal wel goed.

Het beste is ook bij 1 defect ze maar alle 4 te vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev