Advertenties


Ervaring grootlicht assistent

Gestart door ordelmania, 24 november 2020, 17:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ordelmania

Hoe ervaren jullie de grootlichtassistent.
Die paar keer dat ik hem heb willen gebruiken vind ik zelf dat het grootlicht te lang aanblijft en hem dan maar zelf uitzet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Grt André.

A110

Dit probleem ondervond ik ook bij mijn Megane. Ik heb het een paar keer gebruikt en daarna eigenlijk nooit meer omdat ik het toch behoorlijk hinderlijk vond. Met name voor de tegenliggers.

Ben benieuwd hoe dit op mijn nieuwe Clio gaat. Daar schijnt het standaard aan te staan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

knight-rider

Raar, ik vind net dat die heel snel (te snel) weer uit gaat.

MadBull

Ik heb het ook op onze Megane en het is een assistent he...
Veel te vaak wordt het grote licht vergeten en verblind je zo
je tegenliggers. Dit systeem voorkomt dat het te lang gebeurd.

Jeroen2016

Blijft idd te lang aan bij het naderen van tegenliggers waardoor je eigenlijk constant je vinger bij de hendel hebt om het direct te deactiveren. Jammer, zou zo mooi kunnen zijn.

ordelmania

Het is inderdaad een assistent, maar je verwacht eigenlijk wel dat het goed werkt.
Bij vrienden in een Mercedes gezeten en de 45 km die de tocht duurde heeft er geen enkele tegenligger geknipperd.
Waren n-wegen met rotondes en stoplichten.
Zal er wel aan liggen dat deze mercedes bijna 2x zo duur is als onze megane.


Triggerhappy

Ik vind hem persoonlijk ook niet echt handig, zal wellicht in een bochtige weg prima werken maar op lange stukken verblind je inderdaad de tegenligger (gezien de seintjes die ik gekregen heb in de weinige keren dat ik heb tot nu toe gebruikt heb) Audi heeft het beter voor elkaar met hun matrix verlichting... dat is pas mooi spul.. maarja wel een dure..

knight-rider

Ik begrijp het niet, ik rij met dezelfde auto als jullie en toch ervaar ik net het tegengestelde als jullie.  8)7

Citaat van: ordelmania op 27 november 2020, 20:53:09
Het is inderdaad een assistent, maar je verwacht eigenlijk wel dat het goed werkt.
Bij vrienden in een Mercedes gezeten en de 45 km die de tocht duurde heeft er geen enkele tegenligger geknipperd.
Waren n-wegen met rotondes en stoplichten.
Zal er wel aan liggen dat deze mercedes bijna 2x zo duur is als onze megane.
Ik rij ondertussen al bijna 4 jaar en 46.000 km met mijn megane en naar mij hebben ze ook nog geen enkele keren met de lichten geknipperd omdat de gootlichten te lang zouden blijven branden, simpelweg omdat ze altijd al lang uit zijn wanneer ze een tegenligger zouden kunnen gaan verblinden.

ordelmania

Het zou misschien aan de gevoeligheid van de sensor(en) kunnen liggen.
Maar in ieder geval tot nu toe één Megane waar het goed bij werkt. :grin: :grin:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev