Advertenties


LED dagrij verlichting vervaagd

Gestart door Abdelitto, 13 oktober 2020, 20:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Beste,

Mijn Megane Estate is van oktober 2016 dus is 4 jaartjes oud maar paar weken geleden viel mij op dat mijn linker voor dagrij led C-shape verlichting aan het vervagen was. Dus het gaf heel slapjes licht, dof als het ware.

Bij grote beurt van 150.000km gaf ik dat aan en hebben ze de hele module unit vervangen, alleen nu jammer is bij de nieuwe nu geeft het puur helder wit licht terwijl bij de rechter nu niet zo helder licht geeft, dus je ziet duidelijk het verschil. Vandaag nog zag ik een andere Megane met het zelfde probleem. Dit is wel slecht van Renault moet ik zeggen al hoewel ik weet dat Renault nooit sterk geweest is in Electronica.

Moet dit niet een lifetime van de auto meegaan? Ik heb 2 andere merken gehad met dagrijled en die gingen langer mee.

mark29

Van de megane 3 en scenic 3 heb ik veel van die led verlichtingen in de bumpers(die boemerang vorm) en onder de koplampen (die rechte) vervangen, kapot, verkleurd, vocht, stekkers verbrand etc.
Megane 4 had ik nog niet veel meegemaakt, maar die worden nu ook ouder, maar ik heb niks meer in een renault garage te zoeken, dus kom dat eigenlijk niet meer tegen.

marcopaul

Bij mijn Mégane IV (2017)ook al bestuurderskant LED C shape complete unit vervangen rond de 100.000 km.
Inderdaad jammer want geeft de betrouwbaarheid een
knauw. Wel geluk gehad dat dit in mijn 6 maanden garantie viel. Dure grap voor de garage. Gok op €900,00 maar heb geen rekening gezien dus.

knight-rider

Ik heb ook een Megane IV van 2017, maar tot nu toe nog geen problemen met de led dagrijlichten.
Heb er wel nog maar 46.000 km op staan.

i2paq

Citaat van: mark29 op 14 oktober 2020, 05:47:51
Van de megane 3 en scenic 3 heb ik veel van die led verlichtingen in de bumpers(die boemerang vorm) en onder de koplampen (die rechte) vervangen, kapot, verkleurd, vocht, stekkers verbrand etc.
Megane 4 had ik nog niet veel meegemaakt, maar die worden nu ook ouder, maar ik heb niks meer in een renault garage te zoeken, dus kom dat eigenlijk niet meer tegen.

Ik vindt dat dagrijverlichting langer mag meegaan dan 4 jaar. Een auto van 4 jaar vindt ik niet oud, één van 10 jaar wel.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

mark29

Ik vind dat een ketting ook niet na 20000 kilometer mag oprekken.
Maarja, die rommel zit nu ook in elk merk.
Die led strips gaan veel kapot, belachelijk inderdaad.

i2paq

Citaat van: mark29 op 16 november 2020, 08:55:39
Ik vind dat een ketting ook niet na 20000 kilometer mag oprekken.
Maarja, die rommel zit nu ook in elk merk.
Die led strips gaan veel kapot, belachelijk inderdaad.

Het is natuurlijk wel zo dat het uitmaakt of je veel of weinig rijd. Die leds hebben maar een x-aantal branduren.

Rijd je veel dan branden ze veel en dus eerder "op".
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev