Advertenties


Overstap naar Meg IV??

Gestart door A110, 7 januari 2018, 14:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gjcvro

Ik heb het voordeel dat ik totaal niet merktrouw ben, switch dus makkelijk ;)
Mij interesseert alleen of de auto fijn rijdt of niet. Vond overigens de meg4 in de meeste standen te gevoelloos sturen, maar gelukkig was dat instelbaar.
Alleen VAG heb ik wat op tegen alhoewel ik wel SEAT gereden heb.. o-)

A110

@Jacques: ik heb een Peugeot 204 uit 1969. Maar we hebben er te weinig tijd voor om er van te genieten. Technisch compleet gerestaureerd. Verder is het nog een gave auto. Altijd starten en lopen mits de accu vol is 😉
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

adinsx

Citaat van: gjcvro op  6 mei 2018, 16:05:47
Ik heb het voordeel dat ik totaal niet merktrouw ben, switch dus makkelijk ;)
Mij interesseert alleen of de auto fijn rijdt of niet. Vond overigens de meg4 in de meeste standen te gevoelloos sturen, maar gelukkig was dat instelbaar.
Alleen VAG heb ik wat op tegen alhoewel ik wel SEAT gereden heb.. o-)

GEwone versies hebben elektrisch variabele stuurbekrachtiging inderdaad, dan mis je echt gevoel. Alleen de GT heeft hydraulisch variabele stuurbekrachtiging, dus ik heb weinig te klagen.
Ok, een RS stuurt nog wat scherper, maar ik red me er prima mee.

@A110
Afgelopen week nog een paar keer gekeken of ik in de buurt was van je, maar dichtstbijzijnde was 45 minuten rijden en dat kreeg ik niet in de agenda gepland.
Wellicht volgende maand.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

A110

@adinsx
Geen probleem. We zien je wel een keer verschijnen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

"zeer" kleine update,

Afgelopen week een paar dagen weggeweest en wezen ontspannen in Arcen in de bubbel baden van Thermen Arcen. Heerlijk alles kunnen overdenken.

Op de terugweg zijn we langs een Renault dealer gereden in Eindhoven die alle kleuren had staan als occasion om mijn wederhelft te overtuigen wat de juiste kleur is. Dit is helaas niet gelukt. Ik blijf bij rood maar mijn wederhelft vind dat niet mooi die wilt liever grijs of donkerblauw. Hmm dat word dus nog lastig.
Waar we wel uit zijn gekomen is dat het geen GT of GT-line gaat worden ivm de stoelen en hoge wang daarvan. Dat is echt voor mijn een probleem bij het in en uitstappen. Als je zit zit je wel goed maar het is voor mij vooral de uitstap die is te diep voor mijn rug.

Dus uitvoering word een Bose en het word een hatchback, deze modelvariant is voor ons groot genoeg daar is zijn we het gelukkig samen wel over eens.
En wat betreft de LED verlichting ga ik toch voor de OEM LED vanuit de fabriek met head-up display.

Gr Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

larsdijkstra

De Bose is een mooie keuze! Kijk ook eens naar de Signature Exclusive, op basis van de Bose. Oa luxe 2 kleurig leer en lekker luxe verder. Ook mooie wielen vind ik persoonlijk
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

adinsx

Eens met Lars, de Signature Exlusive is een schitterende uitvoering. En eens met je keuze wat betreft led. Ik dacht dat het me ging tegenvallen na de meesturende bi-xenon, maar valt me alles behalve mee. Ik mis alleen het meesturende effect, maar verder zeeën van licht.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

knight-rider

Citaat van: A110 op 13 mei 2018, 13:10:44
"zeer" kleine update,

Afgelopen week een paar dagen weggeweest en wezen ontspannen in Arcen in de bubbel baden van Thermen Arcen. Heerlijk alles kunnen overdenken.

Op de terugweg zijn we langs een Renault dealer gereden in Eindhoven die alle kleuren had staan als occasion om mijn wederhelft te overtuigen wat de juiste kleur is. Dit is helaas niet gelukt. Ik blijf bij rood maar mijn wederhelft vind dat niet mooi die wilt liever grijs of donkerblauw. Hmm dat word dus nog lastig.
Waar we wel uit zijn gekomen is dat het geen GT of GT-line gaat worden ivm de stoelen en hoge wang daarvan. Dat is echt voor mijn een probleem bij het in en uitstappen. Als je zit zit je wel goed maar het is voor mij vooral de uitstap die is te diep voor mijn rug.

Dus uitvoering word een Bose en het word een hatchback, deze modelvariant is voor ons groot genoeg daar is zijn we het gelukkig samen wel over eens.
En wat betreft de LED verlichting ga ik toch voor de OEM LED vanuit de fabriek met head-up display.

Gr Jeroen
Zo zie je maar hoe mensen verschillen.
Een van de redenen dat ik voor de GT gekozen heb zijn net de stoelen.
Ik zit namelijk ook met mijn rug (3 afgesleten tussenwervels en 2 hernia's) en met mijn linker heup.
De steun die de GT stoelen mij beiden is fenomenaal, hierdoor kan ik nog langere afstanden doen met de auto, anders was dat helemaal niet meer mogelijk.
De opstaande rand van de stoelen is nog vrij zacht (niet zo hard bij echte kuipstoelen) waardoor die gewoon meebuigt wanneer je je been erop legt om uit te stappen. (Zelfs mijn vader, ondertussen 72 en heeft het ook zijn rug (ziekte van Bechterew) kan vrij makkelijk in en uit de auto).
Ook ben ik net voor mijn rug voor de Grandtour gegaan, omdat de tildrempel van de koffer bij deze een aanzienlijk stuk lager is dan die van de hatchback, namelijk 15 centimeter.
Gelukkig vond en vind ik de lijn van de Grandtour ook mooier en er sportiever uitzien dan de hatchback.
En als laatste, de 4Control is gewoon zalig.

adinsx

Helemaal mee eens Knight-Rider. Heb nu 9k op de teller staan en tjonge wat bevalt de GT.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

vanopzij

#24
Hallo allemaal,

Ik wil graag even op dit topic aanhaken omdat ik ook een Megane IV overweeg als vervanging van mijn huidige leaseauto.
Al mijn recente auto's komen uit de VAG groep met als huidige auto een Passat Variant.

Ik wil iets kleiner gaan rijden, en ook vooral eens iets anders dan VW.
Nu zit ik met de volgende 2 punten waar jullie me wellicht mee kunnen helpen.

Ik kan nu op vakantie al mijn bagage nog onder mijn afdekhoes houden, maar dit zal met de kleinere kofferbak van de Megane niet meer lukken. Zijn er ook scheidingsnetten richting de achterbank? Ik kan in de accessoire brochure hierover niets vinden?

Waar bewaren jullie je zonnebril? In mijn passat heb ik in het plafond een speciaal bakje daarvoor:
https://nl.aliexpress.com/item/Auto-innerlijke-Zonnebril-Storage-Case-Fit-Voor-VW-Golf-Mk5-Mk6-Passat-B6-Skoda-Yeti-Superb/32832302035.html

Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.

Met vriendelijke groeten,
vanopzij

A110

@larsdijkstra, @adsinx: De Signature Exclusive is inderdaad een hele mooie uitvoering maar die valt toch ver buiten mijn budget.

@knight-rider: Ik heb in het verleden bij Renault gewerkt en toen kwam de Laguna met 4-control uit. Ik was er helemaal weg van wat een wegligging. Ik had afgelopen week inderdaad ook al gezien dat de til drempel behoorlijk hoog en diep is van een hatchback. Nu hebben we ook een Estate maar we gebruiken de ruimte eigenlijk nooit als het 2x per jaar is is het veel. Zit veelal alleen in de auto. Vandaar dat we terug gaan naar hatchback. Maar je weet maar nooit.
Wat betreft de stoelen dat is gelukkig voor iedereen anders. Ze zaten geweldig alleen ik zit met de in en vooral de uitstap helaas want ik vind het verder een mooie uitvoering. Maar de Bose vind ik ook geweldig.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

pagi

De Bose variant is inderdaad een prima keuze, ik heb er inmiddels 45.000 km aan muziek opzitten in een Bose vanaf oktober vorig jaar en vind het nog steeds een genot. Mooi weer open dakje en bij het schemer lekker wit licht vd koplamp LEDjes
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

A110

Gisteren wezen proefrijden met een Megane IV 1.5 DCi Bose uitvoering handbak.
Was gelijk verkocht. Wat een rust in die auto. En het comfort was ook weer heel fijn, heerlijke stoelen en voor ons de juiste demping van de schokbrekers. Dan is de GT-Line die ik nu rijd toch wel erg stug. En in de ECO stand vond ik de motor nog steeds enorm pittig. Maar in de SPORT stand was het een kanon. Ja deze uitvoering gaat het worden voor ons.

We konden er helaas niet met de dealer uitkomen over de prijs dus deze auto is nu nog niet doorgegaan. Ik ga eerst kijken of ik mijn eigen auto zo particulier kan verkopen, als er interesse is hieronder de link naar de advertentie pagina waar ik foto's heb bijgevoegd.

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22314.msg379784;topicseen#new
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

Zo de kogel is door de kerk  !-!

We hebben een hele mooie originele NL Megané IV gekocht.
Het is een 1.6 DCi geworden met handbak in de Bose uitvoering met alle denkbare optie's. Auto komt uit 2016 met bijna 75000km dealer onderhouden.

Wat rijd die auto heerlijk. Ik vond de 1.5 DCi al fijn rijden maar deze heeft toch echt meer koppel.

Nu alles nog onder de knie gaan krijgen en alles gaan instellen  8)7 We zijn er in ieder geval erg tevreden mee.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

pagi

Mooie auto  !-! Veel plezier er mee.
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev