Advertenties


Vervangen kunststof achterruit

Gestart door BMWeetje, 4 september 2018, 16:58:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWeetje

Hallo allemaal,

Sinds (heel) kort ben ik de trotse eigenaar van Megane cabrio van 2002. Hij heeft zeer weinig kilometers gedraaid en met half leren bekleding. Een mooi karretje al zeg ik het zelf.

Maar ondanks dat zou ik het pvc achterruitje willen vervangen. Nu heb ik op internet gesnuffeld en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer: dikke, dunne en veel merken of juist merkloos. Daarom vraag ik jullie hulp....

Wie heeft er ervaring met het zelf vervangen van het ruitje? Is dat goed te doen of is uitbesteden handiger?

Welk merk raden jullie mij aan?

Waar kan ik eventueel de rubberen rand die langs het kunststoffen ruitje aan de achterzijde op de stoffen kap zit kopen?


Alvast bedankt,


Paul

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

TijnOnlijn

De rubberen rand zit aan de ruit vast. Ik heb deze: http://www.cabrioservicememelink.nl/cabrioachterruiten/renault-megane-achteruit-originele-kwaliteit.html en die bevalt prima. Destijds werden ze ook nog los geleverd voor zo'n 135 euro. Het vervangen is prima te doen, maar er is wel een catch. Bij mijn auto was de oude rits met allerlei rotzooi ingesmeerd waardoor het een stuk lastiger was en we zelfs een stukje hebben moeten naaien. Dit zou ik eerst even checken als je het zelf zou willen doen.

filip

Hey iedereen ,

Ik ben hier nieuw en zoek mensen die ervaring hebben met het vervangen van dat plastic raampje achteraan van de megane cabrio.
Uitritsen en losmaken van het raam geen probleem maar dan he .
Dus daarom graag wat info of beeldmateriaal of mensen met ervaring hierin.
Alvast bedankt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev