Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 56

Gestart door Tedo, 6 september 2018, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon87

Dank je voor de complimenten. Ik ben ook super trots op de staat waarin mijn coupé verkeerd. Ik zeg ook steeds vaker dat het een auto is van 23 jaar inmiddels. Al wil ik graag zien dat ik de probleemplekken aan ga pakken onder de auto, maar dan heb ik echt meer ruimte nodig.

@ Yorick: Ik kan je sowieso tips en trucs geven, ach en wie weet als ik nog te veel tijd over heb  :D.
Ook fijn dat je verder bent met de versnellingsbak. Hopen dat je het snel weer in elkaar hebt zitten.

@ Lars: Heb jij nog updates betreft jou 2.0 16v? Dat is echt een unieke auto. Vorige jaar een keer op zitten speuren en toen kwam ik er nog 2 tegen met een APK  :q.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

larsdijkstra

@Ramon: heb wat aangevuld op mijn projectpagina  _o_
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Ramon87

1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Ramon87

@ Yorick: Het zit niet mee. Ik hoop dat je het probleem gauw vind en kunt oplossen.
@ Lars: Ziet er goed uit  !-!
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

Lekker bezig Ramon !-!

De greenstuff remblokken schijnen heel snel te slijten.
Heb zelf 2 setjes yellowstuff remblokken versleten op m'n vorige megane. Die zou ik er zo weer onder zetten. !-!

Ramon87

Dank je Mark.

Bedankt voor de info over de greenstuf.
Kameraad heeft ook ervaringen met de yellowstuf blokken, maar hij gaat er ook regelmatig mee naar het circuit. Hij merkte vooral dat de remmen een beetje op temperatuur moesten komen, voordat de remmen optimaal werkten. De greenstuf zou dan net iets meer moeten zijn als standaard, maar geen ervaringen mee verder.
Inmiddels ook al de benodigde kilometers gemaakt vandaag (nog even een ritje gemaakt, voordat het de komende dagen niet meer uit te houden is in mijn auto) en de schijven en blokken houden zich goed. Dus dit setje blijft er denk ik voorlopig op zitten.
De beschadigingen zijn ook goed bijgetrokken en de schijven zijn mooi schoon nu.

Met mijn pa ook even afgestemd hoe we de APK willen aanvliegen. We willen het moment combineren met het afstellen van de remmen. We zullen zien.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

Als iemand voor de eerste x met m'n vorige megane reed, dan zat die bijna met z'n snufferd op het stuur. Dat zegt genoeg lijkt me :D had ook goodridge teflon staalomvlochten remslangen trouwens.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Roadkill (Michiel)

Ik zou persoonlijk de ebc zooi er niet opzetten, ok remt best prima hoor, maar erg prijzig. We hebben op de Clio van Mike brembo schijven gezet (gegroefd en geboord) met ferodo blokken (weet zo ff niet uit mijn hoofd welke types) dit houd in dat ie van standaard best prima remmen geswitched is naar top remmen, en nog goedkoper dan de ebc variant! Dit komt te zijner tijd ook onder mijn Clio. Voordeel van deze set up is dat je het ook niet warm hoeft te remmen :-), het doet meteen wat het moet doen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jacques

Zelfs de standaard remmen (280mm) remmen super als de schijven en blokken nieuw zijn. Ik gebruik dit systeem in mijn 1200 kg zware 19 cabrio.

Ramon87

De remmen zijn al veel feller als standaard, zeker wanneer ik het vergelijk met onze Clio  :q.
Betere schijven en blokken blijven zeker een optie, maar ik wil wel een goede balans houden  :P.
Ik kan denk ik ook nog een hoop winnen met banden. Ik heb nu de Dunlop Sport Blueresponse onder liggen (had ik destijds nog voor mijn oude auto gekocht en met de roadtrip had ik een enkele keer onderstuur  o-) ).

En ik wil voor de camber een tikje aanpassen. Ik hoop dat te kunnen met de "magic camber bolds van Monroe. Iemand hier ervaringen mee.
Anders moet ik camber platen zien te vinden. Geen idee of die onder de standaard veren van de 16v te monteren zijn?
Ik wil het vooral omdat mijn banden meer aan de buitenste rand slijten. Waarschijnlijk, omdat ik rotondes graag in de derde versnelling pak  :q.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Jacques

Ik rij met een F7R blok en met Bilstein B6 schokbrekers (voor). Dan heb je meteen al -1,5 graad camber. Dit luistert wel nauw. Ik heb een tijd gereden met links -1,5 en rechts -1,65 en de stabiliteit was niet zo best op hoge snelheden. Nu is alles bij Steverink in Apeldoorn afgesteld en gaat het prima. Links en rechts is nu -1,5 graad/ Op zich heb ik geen last van extreme banden slijtage aan de binnenzijde. Achter heb ik niets veranderd. De auto kan inderdaad met negatief camber harder de bocht door.

mark

Ik had van die exentrische powerflex bussen in de draagarmen geperst. Die zijn lastig af te stellen en duur.
Maar dat was in combinatie met maximaal verlaagd niet zo'n goeie combi, de linker as was uit de bak gelopen, omdat die dan net te kort is.  :shocked:

Jacques

Mijn auto is niet verlaagd en er is nog geen as in de prak gelopen. Ik rij al 70 000km met negatief camber.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev