Advertenties


Knock sensor 2.0T 16V foutcode P0325

Gestart door CindyenRoy, 16 februari 2019, 04:02:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CindyenRoy

Hallo,

De enige fout die ik nu nog uitlees is P0325, met rijden merk ik er niets van. Behalve dat ie bij stationair stinkt, uitlaatgassen ruik je dan.

Motor lampje brandt natuurlijk, zou zo saai zijn als je niets hebt branden in het dashboard.

Vraag me aantal zaken af, zou de sensor echt defect zijn, misschien de bedrading niet lekker? Eens opzoeken of ik iets kan meten of nakijken?

Van de bovenkant kom ik er niet bij, inlaat lucht zit in de weg pffff echt helemaal dicht gebouwd.

Vandaag maar eens op mijn brug zetten, kijken of ik via de onderkant nog iets kan zien.

Vraag me af of mijn KAT nog werkt, de achterste O2 sensor staat vast op 0,475 volt -100% of dat ie ook iets mankeert? Of geeft ie net wel goed aan maar is die klopsensor de boel aan het vernaggelen door met het mengsel te knoeien?

Verder kan mijn KloonClip geen verbinding krijgen met injectie computer zegt ie. Massa probleem? Ook vandaag maar eens checken. Indien jullie tips hebben please let me know, ik ben maar een lerende hobbiest.

Groet
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Voorste lambda moet op en neer pendelen, de achterste moet vast staan! Dus was je aangeeft aanwaarde, zou ik zeggen die lambdasonde is goed, en de kat werkt dus ook goed.
Zou de kat niet werken, dan gaat de waarde van die 2 lambdasonde pendelen.
Ik moet weg, ik kom er later op de dag wel op terug.
Nokkenas sensoren gaan veel kapot, bobine aan de kant en je hebt voldoende ruimte.

mark29

Die nokkenassensoren die verbranden ook wel vaker, dan kan je stukjes plastic uit het kleppendeksel gaan bikken. Heel vreemd is dat.
Maar meestal heb je ook dan klachten zoals uitvallen bij gas loslaten.
Geen verbinding met inspuiting kan in de auto zitten, denk aan een sluiting ofzo. Maar ook kan het een software probleem van je tester zijn.
Hebben we ook vaker met een clip, hangen we een andere clip eraan dan komen we er vaak wel in. Waar zit dat in? Geen idee.
Ik heb een e39 bmw, die kan ik niet met mijn autel tester uitlezen. De bosch kts op het werk ook niet. Mijn collega die een autocom heeft komt er wel weer in, ja hoe komt dat? Geen idee. Irritant is het wel.

CindyenRoy

Hey Mark, ah okay, ik ben aan het wachten op nog een ander uitleesapparaat dat ik besteld heb.

Maar euh, ik bedoel klop sensor......die heb ik er nu in staan.

Ik denk dat ik maar een nieuwe bestel.

Houd jullie op de hoogte.

Thanks voor de uitleestip.

Groet, Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Sorry. Nu zie ik het pas. Knock sensor. Ik denk dat ik te snel gelezen had en nokkenas sensor in mijn hoofd bleef hangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev