Advertenties


Stekkertjes pen bobine 2.0T 16V megane 2005

Gestart door CindyenRoy, 5 februari 2019, 23:11:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CindyenRoy

Hallo,

Daar ik na uitlezen Misfire cilinder 4 had, eens onder de kap gaan kijken.

Mijn stekkertjes op de penbobines zitten los, stekkertjes zijn afgebroken etc.

Heeft iemand die misschien liggen? Ze vallen bij mij gewoon uitelkaar, broos.

Dan kan ik daarna verder zoeken i.vm stotteren bij volgas

Alvast dank

Een hobby is leuker met gelijkgestemden

Jacques

Je kan even kijken bij https://www.rdae.nl/ en anders iets uit een draadboom van een sloopauto knippen.


mark29

Als ik het niet vergeet, wil ik vanmiddag wel even zoeken.

CindyenRoy

#4
Ah Mark, dat zou top zijn.

Ik heb wel zojuist bij Ali besteld, m.b.v de linkjes die genoemd zijn, maar verwachte levering 12-maart ;(

Voor nu mat isolatietape geprobeerd vast te zetten, voor nood, maar rijd niet met lekker gevoel zo....

Dus ik houd me aanbevolen Mark

Groet Roy.

Zal zo even foto maken...



Een hobby is leuker met gelijkgestemden

CindyenRoy





Dus ja Mark, de stekkertjes zijn welkom.....
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Mooi knutselwerkje.
Ja ik heb ergens tussen de 100 dozen een kabelbundel liggen, ik zal even moeten zoeken. Ik woon niet in limburg overigens. Maar in die andere bijna belgie provincie ;)

mark29

Ik heb ze gevonden, zal je zo een pb sturen.
Overigens je rijd een 2 liter turbo, deze motoren lagen erg veel in de espace.
Deze rijders hadden erg vaak klachten wbt stotteren, hikken bij sneller accelereren, 9 van de 10 keer was het verholpen na dood simpel de bougies te vervangen.
De termijn van 60000 voor de bougies is bij deze motoren eigenlijk te lang. Te gevoelig voor de ouderdom.

En goede olie, en tijdig vervangen is bij dit type motoren nog belangrijker dan bij andere motoren, de turbos gaan namelijk snel kapot door te weinig en te oude olie, kanalen slippen dicht etc.
Ik heb ooit ook een paar maanden een laguna 2 liter turbo gehad, gekocht toen met een defecte motor, riem was versprongen meteen turbo vervangen want die had net wat teveel speling, rijd wel erg lekker dat koppel. Mee op vakantie geweest, en toen verkocht.

CindyenRoy

A Thanxx voor de tips,

Ja ik zal er meteen eens 4 nieuwe bougies in draaien. Ik houd je op de hoogte en je hebt een pb.

Sow dozen met Renault onderdelen? Wauw cool!

Ik had dit in een ver verleden ook voor de VW-LT-1, samen met een vriend hadden we 2 bussies. Was een leuke tijd Y

Maar nu wordt dit de nieuwe hobby en uitdaging (Renault) merk ik al.......

Groetjes Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Nou geen 100 dozen, maar wel wat haha, honda delen en renault delen, veel is er al weg inmiddels.
Als je eens een auto verkoopt in onderdelen heb je snel vanalles liggen.

CindyenRoy

Mijn noodoplossing had helaas niet gewerkt,

Na een paar km, alleen maar stotteren en sputteren.......niet echt fijn.

En voilla, super verassing toen ik thuiskwam....



TOP forum met TOP leden,

Vanavond ga ik solderen, ik houd jullie op de hoogte en zal wat foto's maken....

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Netjes krimpkous gebruiken he. Niet gaan tapen ofzo. Ik weet niet hoe jouw technische skills zijn.....
Had je ze toch vlot binnen dus.

CindyenRoy

Hoi Mark,

Gewoon, standaard beunhaas "skils" Y met krimpkous van de Liddl







En deze "basterd" ook maar meteen vervangen  Y



Geen foutcodes meer, m.b.t. motor management......het is een begin. Hij rijdt weer toppie nu!

Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

mark29

Gebarsten bobine zie je niet vaak.
Dat kan wel overslag geven aan het blok.

Felix

Mooi opgelost!
Misschien kan je je bestelling bij Ali nog annuleren, aangezien het Chinees Nieuwjaar is zal het spul vast nog niet verzonden zijn  ;)

Heb je nou vier bobines van hetzelfde type? Ik weet namelijk niet of het verstandig is types met verschillende weerstanden te mixen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev