Advertenties


Mégane 1.6 16V 2007 slaat soms slecht aan

Gestart door emtee, 1 februari 2019, 21:37:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emtee

Zoals in het onderwerp al genoemd, komt het soms voor dat mijn auto soms de neiging heeft om erg slecht aan te slaan, aan de accu ligt het zeker niet, hij gaat prima rond maar start gewoon niet.
Maar het kan ook maar zo zijn dat ie weer een week lang direct loopt als ik 1 keer op de knop druk, echt heel vaag. Het lijkt trouwens wel dat ie er nu in de winter meer last van heeft dan normaal.
Ik heb zelf meerdere Laguna's type 1 gehad en die hadden nogal eens last van de penbobines maar dan was het meer dat ie op 3 cilinders ging lopen, da's natuurlijk heel wat anders.
Iemand hier misschien enig idee wat het zou kunnen zijn?

Michel
Alle soorten en maten Renault gehad, momenteel een Clio 5 :-)

mark29

Beste advies is uitlezen met clip.
Checken, codes en parameter.
Ik gok, ja gok, dat je uitkomt op een bdp sensor met stekker. Is een setje verkrijgbaar bij de dealert.

zapp

Ik herken dat wel en ik ben het eens met Mark29: bdp-sensor (had ik ook bij mijn Megane).
Maar om het echt te weten zal je hem aan de clip moeten hangen.

Je zou kunnen gokken, zo'n sensor kost (bij mister auto of zo iets) maar een paar tientjes, net zoveel als het laten uitlezen aan de clip.
Als je die sensor gaat vernieuwen, denk er dan om dat het uitmaakt dat je plus en min goed aansluit.
Suc6, Case.

Roadkill (Michiel)

€ 5,91 | Krukas Positie Sensor voor RENAULT MEGANE II GRAND SCENIC II 1.4 1.6 2003-8200468645
https://s.click.aliexpress.com/e/b0jx3q0Y

Of je besteld hem via Ali, zou ik hem er wel ff uithalen en schoonmaken in de tussentijd. Ik kan de laatste tijd geen zinnig antwoord geven op levertijden, de ene keer binnen 5 dagen in huis, de andere keer 2 maanden
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Wat zal die blij zijn als hij ergens s`nachts staat, en de auto start niet meer, omdat er een ali express sensor zit om een tientje uit te spraren  :D
Sorry ik heb daar soms wat moeite mee.

mark

Bij de brezan ongeveer 2 tientjes.
Dealer nog een paar  tientjes duurder.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: mark29 op  2 februari 2019, 10:56:53
Wat zal die blij zijn als hij ergens s`nachts staat, en de auto start niet meer, omdat er een ali express sensor zit om een tientje uit te spraren  :D
Sorry ik heb daar soms wat moeite mee.
waar denk je dat ze gemaakt worden dan normaal? Of waar de gemiddelde webwinkel ze vandaan haalt?  Ik heb er iig geen problemen mee hoor.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

emtee

Ik zal nog wel even kijken waar ik hem ga halen maar het is in ieder geval een optie die, voor zo weinig geld, de moeite waard is om te proberen.
En dan nog even kijken of ik hem makkelijk zelf kan verwisselen, maar aan de plaatjes die ik al heb opgezocht te zien, is het niet zo'n spannende klus.
Vandaag starte hij trouwens weer gewoon probleemloos 😁
Alle soorten en maten Renault gehad, momenteel een Clio 5 :-)

CindyenRoy

Hallo Emtee,

Mocht je in zuid Limboland wonen, wil ik hem best gratis voor je uit proberen te lezen ik heb een Clip (kloon). Maar meteen aangeschaft toen ik aan de Megane begon.

Ik ben nog maar beginner hier, maar ben goed geholpen, dus als ik iets voor iemand terug kan doen, dan doe ik dat graag.

Groeten.

Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

emtee

Dat is een heel mooi aanbod maar vanuit de Achterhoek is dat toch nog een aardige rit, voor dat geld heb ik de sensor ook al gekocht  ;)
Maar ik hou het zeker in gedachte!
Alle soorten en maten Renault gehad, momenteel een Clio 5 :-)

CindyenRoy

@Mark, de stekkertjes schijnen in NL te zijn, volgens Ali, zodra ik ze heb kom ik er 4 jouw kant op brengen   --
Een hobby is leuker met gelijkgestemden

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev