Advertenties


K4M Reageert niet soepel op gaspedaal

Gestart door TomM, 11 maart 2018, 19:16:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TomM

We hebben een Megane 2 van eind 2007 met een K4M blok (1.6 16V) reeds 2 jaar zonder gekke problemen maar met één vervelende eigenschap.

Ik weet niet of je het bokken, of stoten moet noemen..ik zal het proberen uit te leggen.

Als je rijd en je laat je gas helemaal los dan voel je dat ook echt met een schokje, zodra je weer gas geeft dan pakt het gas niet soepel op maar met een stootje. Dit gedrag word alleen vertoont als het gas echt "los" gaat...dus gaspedaal naar "0" en weer gas geeft vanaf deze stand.

Als ik op de cc rijd en geef vol gas dan gaat dit heel soepel, ook het gas loslaten gaat soepel.

Wat is al gecontroleerd:
Motorsteunen
Bougies zijn vernieuwd
Pen bobines zijn verwisseld geweest met die van mijn clio (zelfde type bobines)
Gasklephuis schoongemaakt en voorzien van nieuwe ring
Resonantie doos (na gasklephuis) schoongemaakt, hier zat wel wat olie in
Nieuwe pakking tussen kleppendeksel en die zelfde Resonantie box.
Motorsteunen zijn gecontroleerd

Niets zorgt voor verbetering.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is ergens een vacuumlek , alleen als ik vanaf stationair gas geeft hoor ik een lichte sis.... Maar ik kan niet plaatsten waar deze vandaan komt.

Ik heb dit al eens aan een Renault garage voorgelegd, die sis komt volens hen gewoon uit het gasklephuis en die schok en stoot zou wel vaker voorkomen bij dit type....dus accepteren

Heeft iemand een idee en/of kan iemand met het zelfde blok bevestigen dat het heel normaal is een een sisje te horen met dit blok (mijn clio uit 2001 heeft dat niet...maar heeft een oudere K4M zonder versteller) en of dit vervelende gedrag typerend is voor dit model.

Alvast bedankt.

mark29

Misschien is de inspuiting nog te herprogrammeren. Als er al niet de laatste software op staat.

TomM

Ik zal dat even laten checken bij de renault garage.

richard65

Mijn Megane I GrandTour uit 2004 met K4M blok (1.6 16V) heeft wel een versteller maar hier GEEN gesis.
En ook geen bok erin !-!

TomM

Dank je wel Richard, extra reden om even verder zoeken waar dat gesis vandaan komt.  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev