Advertenties


versnellingsbaksteun

Gestart door antonionie, 29 januari 2015, 20:46:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

antonionie

Hebben jullie tips hoe ik het beste/makkelijkst bij de versnellingsbaksteun kan komen om hem te controleren ?
Ik heb de motorsteun rechtsboven en middenonder al vervangen maar er blijft een trilling voel en hoorbaar.
Voor de motorsteun rechtsboven heb ik voor een volrubber gekozen maar ik ben bang dat dat niet zo`n beste keus is geweest.

Gebruik de link hieronder om mijn topic over het vervangen van de motorsteun rechtsboven te bekijken.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19211.0

zapp

Welk probleem wil je oplossen door een nieuwe motorsteun te plaatsen?

antonionie

Ik wil kijken of de versnellingsbaksteun nog goed is voor ik verder ga zoeken wat betreft de lichte trilling die voel/hoorbaar is.
De nieuwe motorsteunen rechtsboven en midden onder hebben al wat verbetering gebracht maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Da Likita

Heeft de wagen geen dubbel massa vliegwiel ? Die hebben ook vaak een onbalans, is ook niet te merken aan koppel gedrag namelijk.

De steun kun je testen door de beweging weg te nemen. Is het onder het rijden of voel je het ook bij stationair ? Bij stationair kun je de steun opspannen met een stuk hout of een buis zodat deze vast staat. Testen op speling kun je ook zo doen

antonionie

Ik wil eigenlijk alleen maar weten hoe ik er een beetje makkelijk bij kan komen om de versnellingsbaksteun te controleren.
Dubbel vliegwiel is toch alleen bij de diesels?? ik heb een benzine 1.6 16 klepper uit 2006.

Da Likita

#5
Klopt inderdaad, er zijn wel benzine modellen maar niet bij renault (voor zover ik weet).
Ik dacht dat het een diesel was, mijn fout.

De steun bij de bak zie je toch zo zitten ?

Die zit bovenop de bak, onder de accu. Enige manier om daar bij te komen is de accu en de accuhouder (zitten 3 bouten die je los moet halen met een platte schroevendraaier, 1 gaat er altijd goed los, 1 wat minder makkelijk en meestal zit er 1 die vastgeroest is. Dat is vaak gat boren en een torx dop erin slaan) uitbouwen en nog wat stukken. Dan kun je er eigenlijk goed aan. Helaas geen andere manier voor

antonionie

Oke, dank je voor je uitleg. ga er eerdaags een keer naar kijken.

Da Likita


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev