Advertenties


Rollenbankdag regio Zuid-Holland

Gestart door Tedo, 14 april 2012, 09:30:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Naar aanleiding van een reactie van Christian in een ander topic zou ik mijn auto wel eens op de rollenbank willen laten testen. Dit is meestal vrij prijzig. Met wat google'en vond ik dat Beek tuning in Den Haag rollenbankdagen organiseert. Ik las het volgende:

Het aantal auto's wat wij kunnen rollen is 15 stuks, meer mensen zijn natuurlijk ten alle tijden welkom want we hebben wel eens 100 a 150 man gehad.

Er wordt 1 complete meting (die bestaat uit meerdere vaste meet punten)gedaan en deze is meer dan voldoende, meer heeft geen nut.

De kosten van een rollenbank dag zijn 900.- u kunt dan zelf bepalen hoe u het gaat berekenen aan uw leden b.v. bij 15 rollers komt het op 60.- PP

Wat u krijgt voor dit bedrag is Koffie zoveel als u wilt, vlaaien erbij en u heeft het volledige pand ter beschikking, we kunnen starten om 10.30 b.v. en stoppen meestal om 16.00.


Zijn er hier ook geïnteresseerden voor zo'n dag? Als je bijvoorbeeld met 10 man gaat, ben je dus € 90,- p.p. kwijt.

megcab2000 (Verkocht)

#1
Die Beektuning is een hele bekende.
Autoweek laat daar ook vaak video's maken (en de Lagunaclub is daar ook geweest), een Ferrari die 480 pk moest hebben, bleek er 'slechts' 440 te hebben. Oorzaak: waarschijnlijk omdat hij op normale 95 benzine reed.

In juli 2011 heb ik mijn 2.0 16v turbo laten tunen bij Tunex (Duitse grens thv Nijmegen) en kon voor E 75,- extra op de rollenbank, maar heb dat zoals de meesten nagelaten. Gaat me door merg en been dat volgassen.
Enkel turbo benzines of turbodiesels hebben Nm en pk toename door chippen. Valt over het algemeen tegen wat een auto na 10 jaar nog werkelijk in huis heeft.

Maar, als jullie een paar leden tekort komen, denk ik er alsnog over na. Want het wordt natuurlijk wel een gezellige dag.
Zie hier de video's:
http://www.autoweek.nl/cse_results.php?cx=009041784029545757710%3Aioyctvvfdiy&cof=FORID%3A9&q=rollenbank

Prettig weekend
Megane is verkocht

matthew

21 april is er nog een dyno dag in goes,zie topic bij algemene meetings van rtc dynodag.
Kost je maar 35 euro.

Tedo

Bedankt, dat gaf Christian ook aan (wist alleen niet wanneer het was)! Alleen is Den Haag veel dichterbij dan Goes. Echter voor Den Haag moet er voldoende animo zijn om het rendabel te maken.

matthew

Goes gaat zowiezo door je moet je alleen wel opgeven en je hebt dan gelijk Renault tuning specialisten bij de hand.

Tedo

Is zeker een optie! Kunnen ze daar ook (her)programmeren dat je weet?
(ik zit momenteel in mijn kofferbak, haha!)

matthew

Ja maar dat kost meer.
Meestal zit je met programmeren en afstellen op de bank rond de 300 euro,maar dan Christian je meer over vertellen wellicht.

Jacques

Je kunt ook contact opnemen met Jo van RTC. Hij is de organisator en hij zal het wel voorleggen aan Henk Dijkstra (van Fastchip.nl). Henk is de man die het rollen en afstellen doe.
Ik kan je wel zeggen. Hij weet waar hij over praat. Dit is de Renault-man.

Tedo

Top, want als Cristian gelijk heeft en de afstelling van V-tune is niet goed, dan moet die piggyback toch door iemand anders ingesteld kunnen worden (vooropgesteld dat het kastje wel oké is natuurlijk)?

megcab2000 (Verkocht)


Ja, je hebt natuurlijk graduaties van huis/tuin en keukentuners en echte merkgespecialiseerde tuners.
Jo zal ongetwijfeld dé Renaultspecialist zijn.

Mijn Laguna is dus eenvoudig getuned (maar desalnietemin stukken sneller doch iets zuiniger ....maar moet bekennen,dat ik die extra pk's zelden of nooit aanspreek in het drukke verkeer in de randstad) en eigenlijk is de ecu identiek aan de Vel Satis.

Heb, al een tijdje, die Laguna turbo te koop, en al een paar keer  is gevraagd om een uitdraai.
Heb ik dus niet laten doen. Nederlandse zuinigheid.
Achteraf gezien een gemiste kans.

groet,
Megane is verkocht

Jacques

Citaat van: Tedo op 14 april 2012, 18:50:15
Top, want als Cristian gelijk heeft en de afstelling van V-tune is niet goed, dan moet die piggyback toch door iemand anders ingesteld kunnen worden (vooropgesteld dat het kastje wel oké is natuurlijk)?
Het wordt gehouden bij Tovami in Goes (http://www.tovami.com)  van Ruud Fredriks. Lees zijn webside even door. Ook leverancier van Piggybag. Als je wat wilt weten neem dan contact op met de organisator. Als je een uitdraai maakt zie je van zelf wel de vermogens en koppelkrommen en de bij behorende AFR. Dat is net zo iets als een ECG, maar dan van je auto.

Tedo

Bedankt voor de links en tips!

Volgens mij gaat het hoe dan ook best wat centjes kosten, als ik die site zo lees.
Maar ik zou toch best graag van dat optrekdipje af willen komen (wat er aan vermogen/koppel bijkomt interesseert me minder, maar is natuurlijk wel mooi meegenomen).

Jacques

Beste Tedo, Leg je probleem voor aan Henk Dijkstra en je hoort wel of hij er wat aan kan doen. Henk is altijd eerlijk en maakt waar wat hij beloofd.

Christian de Vriend

#13
Je kan nog aanmelden voor de dynomeeting,voor de nederlandse deelnemen gaan deze via mij

Hier is de info en lijst voor de dynomeeting


Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Custom maps,en de info hier van,graag aanmelden bij Jo via de PM

Fastchip wrote:
Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien.

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=shop.getfile&file_id=100&product_id=23&option=com_virtuemart&Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Bedankt voor de opsomming! Ik zie de 1.6 16V (115 pk) er niet bij, dus ik moet sowieso even contact opnemen.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev