Advertenties


Klets maar raak DEEL 220

Gestart door Bobo1.6, 23 januari 2016, 15:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

Ik heb op m'n werk onderin in m'n gereedschap kar een mooi busje liggen, en een kopbout waar ik m10x1,5 op heb getapt.  :P

Christian de Vriend

ik moet de poging nog steeds hervatten >:( ;(
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yorick

Morgen op naar Zandvoort, rijvaardigheidstraining bij Raceplanet Bleekemolen met de Megane  !-!

Tedo

Leuk; post wat foto's ervan!

Yorick

Zo, net weer een uurtje thuis..  :play:

Was echt ontzettend tof en leerzaam! We waren met vier deelnemers:

  • Golf 7 GTI met 260 pk ofzo
  • Subura WRX met 285 pk
  • Opel Astra OPC met 250 pk ofzo
  • En mijn giga dikke Mégane Coupe met 90 pk!

Haha, ik was natuurlijk maar een kleintje in vergelijking met de anderen. Zij hadden ook al circuit ervaring, driftcursussen gehad etc.. Ze wisten er al het eea van. Maar dat hinderde verder niet, ze vonden het leuk en m'n wagen werd wel gewaardeerd  Y

De instructeur zelf had een M3. Na wat remoefeningen kwamen we erachter dat mijn remdruk niet goed verdeeld wordt, puntje voor de APK. Het remmen zonder ABS ging me best goed af, door wat te spelen met je remdruk kun je alsnog sturen en remmen. De remweg wordt dan wel langer, maar je kunt wel uitwijken. Erg goed voor de bewustwording en leerzaam omdat je het in eigen auto doet.

Toen gingen we direct het circuit op..  :sturen: De instructeur stapte eerst bij de anderen in, ik moest natuurlijk machtig trappen om ze bij te houden. Wat een ervaring zeg. De instructeur had wel wat tips gegeven van tevoren, maar dat lukte natuurlijk allemaal niet altijd. Zo stond ik een keer omgedraaid in de soort chicane van het circuit. Die GTI vent lachen  :q Ik schrok wel even, maar het ging goed.

De instructeur stapte toen bij mij in de auto, maar hij ging eerst rijden en me laten zien wat kon en hoe het moest...
Echt bizar! Man man, wat gaat het dan een stuk harder en gecontroleerder. Hij liet me van alles zien wat kon, hoe je balans houdt en wat daarin de basis is. Rust, niet teveel doen, voor de bocht klaar zijn en liever te zacht dan te hard de bocht in. De exit is bij een auto als de mijne veel belangrijker, dat liet hij me wel inzien haha. Hij speelde met het gas tijdens de chicane en hup, drift m er zo doorheen. Ik wist echt niet waar ik het zoeken moest haha, HOE DAN! Maar de beste man kon het keurig uitleggen en ik leek steeds meer door te hebben hoe je dan soepel en beheerst, maar wel lekker hard het circuit door kan jagen.

Na een hapje eten was het mijn beurt met de instructeur, en het ging me best aardig af! Ik moest wel wat eerder klaar zijn en met wat minder gang de bocht in, maar eenmaal dat doorhebbende, reed ik de rondes soepel en met mooie lijnen aldus de instructeur. Qua vermogen is het natuurlijk niets vergeleken met de rest, maar ook zij vonden dat ik het goed geleerd had en dat ik het keurig deed! Mooie complimenten. De instructeur vond de Meg ook een leuke wagen en heeft zelf nog Cupraces gereden met de ph1.  !-!

Echt, wat een ervaring. Ik vond het ontzettend leuk maar met name leerzaam en bewustwording. Wat ook een bijna 20 jaar oude kar nog kan en wat je er zelf mee kan doen. De auto moet het doen, zelf niet teveel handelen.
Omdat de mannen natuurlijk op me moesten wachten omdat ik langzamer was, heb ik m het laatste half uur weggezet en bij hen ingegaan. Wat een verschil! Ze deden in wezen niet veel anders dan ik, maar dan met een stuk meer gang, differentielen en vierwiel aandrijving etc etc.. Wat gassen wat gassen. Tof hoor!  :9~

Ja, was echt superleuk. Heb ervan genoten! Op de terugweg lekker achter een BMW aan met 150/ 160, lekker hoor  8)





Hier zat ik bij de Subaru in, alleen werden we wat opgehouden door one-day-fly Lamborghini rijders. Toch krijg je wel redelijk mee hoe hard het gaat en wat je allemaal hoort... Carporn  8)7
Hier staat ie onderaan. Kunnen jullie m kijken?

Yorick

Haha, het moet zo zijn dat ik na een dagje spelen met mijn 1600cc @ Zandvoort de review van de dag m'n 1600e post is  8) 8)

mark


mark

Op het werk hebben we een nieuwe extra grote koni brug gekocht.  !-! !-! !-!
Omdat de busjes tegenwoordig steeds groter worden, moest er een grotere brug komen.



Dus nu hebben we 3 4 kolommers, waarvan we er 1 als uitlijn brug gebruiken.
Nu kunnen we die brug vrij houden voor de uitlijners.  !-!

mark29

Hoeveel ton is deze? Volgens mij hebben wij dezelfde.
Wij hebben 3 bedrijfswagen bruggen, 4 kolommers, 1 normale, voor trafic en korte master, oa oude model.
1 wat langer.
en 1 die is heel lang voor de langste uitvoeringen. Die nieuwe model master is namelijk een stuk groter dan de oudere modellen.

mark29

Owja en bij ons staat er een schaarbrug die kunnen ook mooi trafics hebben.
En verder veel normale 2 kolommers en schaarbruggen.
Ik sta zelf meestal op een schaarbrug, die is voor personenautos, maar een trafic tilt die ook wel hoor, maar hoort eigenlijk niet  >:D

mark

5500kg, had eigenlijk wel verwacht dat die nog meer kon tillen. Dan moeten ze die busjes maar gewoon leeg aanleveren.  :D

mark29

Dacht er ineens aan, we hebben een 8 ton brug, voor de lange masters.
En dan kleinere dacht ook 5,5 ton en nog kleiner, waar net master lengte 1 op past nog.

Bobo1.6

Heb ik dat, rij ik lekker 120 over de snelweg is ineens mijn gasresponse weg. Auto bij een pomp neergezet en anwb laten komen, blijkt de D-riem eraf gelopen te zijn.  >:( >:(

mark


Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev