Advertenties


levertijd Megane III 110 CDI

Gestart door marco, 1 april 2011, 16:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Er komen ook spullen uit Japan en dat levert nu allemaal wel vertragingen op inderdaad.



megcab2000 (Verkocht)

#16
Dat is pech,dat lange wachten.
Maar wie weet krijg je een prachtige kentekencombinatie, die je anders niet had gehad. Bijv; 05-RMC-11   !-!

Heb een hele week in Portugal met een splinternieuwe dci 110 met EDC aut6 gereden. Eigenlijk ingereden, want er stond slechts 600 km op de teller.
Reed heerlijk soepel en krachtig in het berggebied van de Algarve. Enkel invoegend op voorrangsrotondes/bijna stilstand mocht ie van mij in z'n 2 blijven hangen ipv naar z'n 1 en dan wegschietend.Nieuwigheid hopenlijk. Bij stationair nagelde ie ook behoorlijk zelfs bij warme motor.
Natuurlijk veel beter dan mijn lichtere Meg.I  1.6 16v met evenveel pk en zelfs even soepel als mijn Laguna II 2.0 turbo benz.
Stuurde zeer licht.

Had A-label, maar het gemiddeld verbruik was tegenvallend 1 op 14.
Moet volgens de boekjes en ingereden 1 op 24 worden, maar betwijfel dat. Heb me aan alle geldende snelheidsbeperkingen gehouden.
Er zat ook Renault TOM-TOM op en keyless entry. Afstandsbediening kon in de zak blijven, ook bij startknop indrukken (aanslaan binnen 2 sec.).
Spiegels klapten in bij het autom. op alarm springen. Geblindeerde ramen. Wel korte stoelzittingen.

Zie foto, naast de Clio dci die we ook gehuurd hadden (we waren met 6 personen).
Heerlijke diesels hoor.

Megane is verkocht

Hans56

We kunnen allemaal wat bedenken wat er mogelijk aan de hand kan zijn, maar belangrijker vind ik de echte reden. Wanneer ik in een file sta dan baal ik, maar weet ik dat er een ernstig ongeluk is gebeurd dan voelt het al heel anders. Mijn dealer kijkt ook alleen maar op z'n computerscherm en geeft aan dat hij ook geen informatie krijgt. Dat schiet niet op. Ik weet niet of er iemand is die in de Renault organisatie werkt en meer duidelijkheid kan geven?

matthew

Een a label wil niet zeggen dat een auto zuinig is,maar dat de co uitstoot laag is.

Een a label auto kan dus ook 1 op8 rijden,heeft echt totaal niks met verbruik te maken.
Echter verwacht echt niet dat een megane diesel automaat 1 op 24 gaat halen.

En een edc bak past zich aan aan eerdere rijstylen.
Daarom is het het beste dat als er iemand anders in gaat rijden even resetten en dan rijden dan past hij zicht direct aan jou rijsteil aan.

Dat doet die automatisch ook wel alleen duurdt dat wat langer.

Nter6

Inderdaad Hans 56; met dat gevoel zit ik ook.
Ik zou veel liever hebben dat ze stelden: 25 Mei komen afhalen, dan u elke week - zonder rede- met een dooie mus
blij maken. Liever weken wachten met exacte datum, dan giswerk.

Ik ga proberen rechtstreeks bij Renault te informeren, via klantendienst. Wij zijn tenslotte klant.

Benjamin Renon

Denk dat je daar hetzelfde antwoord krijgt als bij de dealer. Zoals al eerder aangegeven door iemand: bepaalde onderdelen lopen via Japan. Daar is een tsunami geweest en ik ze zijn zeker hard aan het werk om alles bij te benen. Neem aan dat je niet zonder een (misschien) wel belangrijk onderdeel rond wilt rijden. Denk dat het nog wel weken of maanden kan duren.
De dealer kan je hierover informeren, maar die is weer afhankelijk van andere kanalen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Nicole

Jullie zullen, hoe vervelend het ook is, geduld moeten hebben.
Renault kan er zelf ook weinig aan veranderen.
Voor hun is het ook vervelend dat ze hun klanten allemaal zo lang moeten laten wachten.
Maar zoals Benjamin zegt, er is een tsunami geweest in Japan, dus het heeft gewoon allemaal vertraging momenteel.

Verder zal Renault je inderdaad hetzelfde antwoord geven, omdat hun ook niet weten wanneer het nou allemaal geregeld is.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nter6

Geduld heb ik hoor, Nicole, ik kan er toch niets aan veranderen. :neen:
Alleen vind ik wel dat Renault (je koopt toch een wagen van 1000-den euro's)
dan u via email of brief op de hoogte mag stellen van de stand van zaken.
Alle respect dan.

Nicole

Ik denk dat hun net zo in afwachtig zijn als jij Y
En momenteel ook weinig kunnen vertellen :)
Hun weten momenteel ook niet hoe lang het allemaal gaat duren, helaas..
Waarschijnlijk is dit voor Renault, jou dealer en jou allemaal een groot vraagteken, en voor alle 3 de partijen ook afwachten :)
En waarschijnlijk zijn er heel veel mensen die met hetzelfde probleem zitten, dus voor Renault denk ik ook onmogelijk om iedereen te mailen/brief te sturen.

Maar hopelijk weet je snel meer, want ik kan me voorstellen dat het inderdaad flink balen is dat je zo lang moet wachten op je auto. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nter6

Ik heb 3 jaar geleden mijn eerste Renault nieuw gekocht. Ook toen zelfde verhaal:
Wachten, wachten tot op een bepaald ogenblik + 6 weken.

En toen was er geen Tsunami gepasseerd.
Ok, ik heb begrip voor Tsunami maar je kunt moeilijk alle problemen hierop steken.
Een beetje duidelijkheid, klantenservice en openheid.

Hans56

Nter6 dit is precies wat ik bedoel. Gewoon duidelijkheid vraag ik, meer niet. In de automotive weet men op 'boutjes' niveau wat er aan de hand is. Dus het is gewoon bekend. Alleen wil men het blijkbaar niet prijsgeven. 

Benjamin Renon

Met nieuwe auto's loop je een zeker risico dat het langer kan duren. Je hebt te veel externe factoren waar je rekening mee moet houden. Komen alle benodigde onderdelen op tijd binnen, zijn er storingen binnen de productielijnen, zijn er problemen met transport? Als de auto binnen komt moet deze nog nagelopen worden op transportschades, ingepland worden in de wpl voor rijklaarmaken en daarna afgeleverd worden.

Neem aan dat je dealer hier ook niet blij mee is, maar die kan ook niet anders dan de info geven die ze krijgen. Ik weet zeker dat Renault er alles aan doet om je te kunnen en willen helpen.

Ik denk dat we met zijn allen alles te snel willen hebben. Ook willen we weten wat er speelt als het wat langer duurt, maar als een auto vroeger komt dan weer niet.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Geeft je dealer dan niet een te snelle levertijd aan dan?

Want de dealer waar jij koopt,kan het zien/aangeven.
Renault nederland zal daar geen antwoord op geven,alleen je leverende dealer,daar moet je zijn!!

maxjager

Ik was van de week even bij de Peugeot dealer en die meldde dat je als je een automaat wilde je rustig máánden kon wachten want die komen uit Japan en daar zijn wat kleine probleempjes...

Hans56

Eindelijk duidelijkheid. Het probleem is de Bose installatie. (Tsunami) De dealer kon al vanaf vorige week geen Bose uitvoering in opdracht geven. Ik wordt binnenkort gebeld en zij gaan mij een alternatief voorleggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev