(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PQV3S8OT.jpg)
Hoe ken het dat in het display'tje het niet aangeeft hoelang ik nog met een tank ken rijden?
Hoe leeg was je tank op dit moment? Soms als hij bijna leeg is dan geeft hij dat niet meer aan.
Ja ik krijg altijd hetzelfde als ik nog 50km kan rijden met mijn tank, maar als ik echter onder de 50km komt krijg ik ipv 50km, - - -km
zodra je op reserve rijd gaat dit op -- staan en dit geeft gewoon aan dat je moet gaan tanken.
Echter zit je tank vol en dit werkt niet,dan wordt het niet aangestuurd vanuit de rekeneenheid.
Hij geeft dit altijd aan, ook als de tank vol is :?
Ik zal vanaaf een foto maken zodat jullie ook kunnen zien dat er genoeg benzine erin zit.
Ben nou weer ff weg met de auto.
Zo ff een foto gamaakt voor jullie
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8E4LFQLG.jpg)
De zaak misschien even helemaal resetten? Dat wou bij mijn megane nog wel eens helpen als hij onverklaarbare comp probleempjes had.
Het kan in ieder geval geen kwaad.
hoe moet ik de computer resetten?
heb je niet een knop waar je mee kan schakelen zit aan de kant (bij mij dan) waar je je ruitenwissers mee bedient.
Deze geeft dan ook vaak aan van het gemiddelde verbruik op 100km?
En net als deze wanneer je moet tanken.
En je hebt er nog meerdere, hoeveel liter je hebt verbruikt na je laatste tank-beurt (geeft hij bij mij wel aan tenminste)
Succes in ieder geval
Jah die knop heb ik ook.
die heb ik vanaaf ook gebruikt om een foto van te maken
Oke en die moet je dan ong 5 sec ingedrukt blijven houden, dan krijg je als het goed is overal - - - - - te staan en is hij gereset
En anders gewoon de accu even los ;)
Bij de R19 moest je het knopje van de dagteller met de klok meedraaien, dan resette hij zich.
Ik heb het ook gehad, weet het niet precies meer hoe het ging maar het was zoiets:
Druk je boordcomputer knopje (ruitenwisser hendel) en zet je contact tegelijk aan.
Nu komt je computer in een soort van test programma. Schrik niet van alle wijzertjes die gaan bewegen. :P
Na een aantal keer klikken op het knopje kom je waarschijnlijk code P tegen. Dit is een foutmelding. Druk nu op het reset knopje op je dashboard.
Nu gaat de foutmelding als het goed is weg. en zou het opgelost moeten zijn.
Grtz Joost
Oke. ik zal vanmiddag ff proberen rond half 2.
En dan zal ik het wel ff laten weten of het is gelukt.
Ik krijg de boardcomputer niet gereset.
Heb hem zelfs 10sec ingedrukt gehad.
Dan even je accupool eraf :) Dan reset je ook de hele boel :)
mocht je een drukknop hebben dan moet je hem voor je hem op kontact zet de knop op de rw schakelaar indrukken en ingedrukt houden en dan opcontact zetten tegelijker tijd en dan reset hij zich.
Maar ik verwacht dat de rekeneenheid hem niet aanstuurd.Dit kan zijn door kabelbreuk of een brandstofmeter probleem uit het verleden waardoor ze een nieuwe draad tussen vlotter en instrumentenpaneel hebben gemaakt en dan vervalt deze functie.
@ Matthew, wat is een rw schakelaar? is dat da knopje voor je board computer?
ik zal vandaag kijken als het nog droog word.
Denk dat het een ruitenwisserschakelaar is.
haha jah, dat kan ook nog wel.
dat hij het woord heeft afgekort;)
Net mijn boardcomputer gereset. De wijzers bewogen zoals vertelt is.
Maar heb nog steeds het zelfde probleem.
@ matthew, hoe kom ik achter of er een breuk in de kabelboom zit?
Of dat er een brandstofmeter probleem is?
Ken ik ook de kabelboom zelf bekijken of er een breuk zit?
Niet vervelend bedoeld maar als je niet weet hoe je kan checken op kabelbreuken moet je er zeker niet zelf aan beginnen ;)
Miss dat er iemand het ken uitleggen. (simpel)
en of het ook nog redelijk te doen is.
Punt 1 je moet weten welke kabel.
Punt 2 je moet er belasting op zetten.
Punt 3 je moet er de aparatuur voor hebben.
Ik gebruik daar altijd een Fluke VoltAlert voor.
Wat is een Fluke VoltAlert?
Apparatuur om te meten of er spanning staat op een kabel zonder dat je hem bloot hoeft te leggen.
Alleen werkt die volgens mij niet op de lage voltages die er op je bekabeling in de auto staan.
oke. dus als ik wil weten wat er aan de hand is moet ik naar de garage?
Soms helpt het om de accu effe los te maken.
Misschien kun je dat proberen.
@ Paul, ik ga morgen kijken of het helpt
Vandaag de accu eraf gehad maar heb nog steeds het probleem.
Ik denk dat ik het gewoon zo laat.
Ik vind het nie zo heel erg.
Haha na zoveel te hebben gereageerd :P maar dan zou ik denk dat het inderdaad aan de kabel zou kunnen liggen. Succes iig
Dankje. het is maar iets kleins dus ik laat het maar zo...
Ik heb het nog even voor je opgezocht.
Dit heb ik toen gedaan. En dat werkte:
Het komt omdat je boordcomputer een keer geen brandstofhoeveelhei d heeft gezien. Auto uitzetten, knop van de boordcomputer indrukken en de auto op contact zetten. Alles van de boordcomputer gaat branden. Klik nu een aantal keer op de knop op je ruitenwisserhandel, je loopt nu door het lijstje heen. Op een gegeven moment zie je de hoeveelheid brandstof in de tank staan. Als dit geen streepjes zijn, maar een getal dan is het goed. Klik nu even verder tot je J d of J - of - d of - - ziet staan. Als de J brandt dan zit/zat er inderdaad een fout in het systeem. Druk je nu 5 sec op de knop dan zal hij de foutmelding wissen. Hierna moet de afstandsmeter het weer doen.
Zo iets heb ik ook al gedaan en dat werkte ook nie.