Advertenties


Heeft nog iemand een helder moment?

Gestart door EGI, 26 december 2010, 16:32:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EGI

Ik weet het, mss teveel gevraagd op zo'n 2de kerstavond o-)

Goed, een Megane Coupe van 1999 dti:
Startte vaak moeizaam maar meestal na enige tijd wel.

2 Weken geleden ineens niet meer starten, wel rondgaan maar niet aanpakken.
Vervanging van de krukassensor leverde geen resultaat, alleen na proberen te starten met de booster de startonderbreker problemen. Dus niet starten natuurlijk. Deze was versprongen en inmiddels is dit opgelost.

Nog niet starten en na uitlezen werd aangegeven dat de computer defect is. Aangezien dit niet veel voorkomt en naar het schijnt dit altijd aangegeven wordt ook als een losse stekker oid zit alles ff nagegaan. Nu is de computer vrijgeschakeld zodat de brandstofpomp iig stroom krijgt en de startonderbreker is nu ook uitgeschakeld. Maar nog steeds niet willen starten.

Ben het een beetje kwijt en ook ben ik niet zo'n electronica wonder zeg maar......
Auto heeft 258.000 km gereden en goed onderhouden.

Niemand heeft tot dusver een oplossing.
Dus als iemand hier nog een helder moment heeft? Heeeeel graag...

Alles is verder gecheckt, athans voorzover ik denk dat ik het moet checken.

mvg
Edith

***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

RobScénic

Het is dus een diesel? Hoe zijn de gloeispiralen? Hoe zijn de verstuivers? Staat de brandstofpomp nog op tijd?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EGI

Citaat van: RobCoupe op 26 december 2010, 20:37:06
Het is dus een diesel? Hoe zijn de gloeispiralen? Hoe zijn de verstuivers? Staat de brandstofpomp nog op tijd?

Yep dieseltje.
Gloeispiralen en verstuivers zijn nog in orde.....
Hmmm brandstofpomp op tijd, dat zou nog kunnen misschien?
Morgen nog eens ff in verdiepen
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

Laurens Klein

bij mij was het een keertje de stekker zelf. Hier was een beschadiging in. Koste erg veel moeite/tijd om dit na te gaan. Was namelijk niet zichtbaar dus pas na veel meten, vervangen erachter gekomen.

Heb je trouwens alle zekeringen nagegaan. Allemaal even doormeten en kijken of ze niet gecorrodeerd zijn.

matthew

Idd eerst even en vooral hoofdzekeringen controleren.

En hoe weet je dat de verstuivers goed zijn?Heb je ze getest of een lektest uitgevoerd?

Is de brandstofdruk wel goed,want als die te laag is slaat de motor ook niet aan.

Paul

Klinkt raar, maar de startmotor kan het ook zijn bij een dti.
Die geeft dan een spanningsveld af wat het bdp signaal stoort.
Met een scoop kan je het bdp signaal meten, maar die moet je dan wel hebben  ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

testit

ik ken iemand die heeft de diagnose stekker of iets dergelijks onder de motorkap drooggemaakt
en in een plastic zak verpakt rijdt nu storingsvrij.

EGI

#8
Alles getest en we houden het er op dat de computer toch defect is.
Dat gaf ie ook in de diagnose aan en naar het blijkt geeft ie de signalen niet goed door. Stroom gaat er wel heen maar komen er niet uit blijkbaar.

Alles is verder getest. Auto gaat nu in de noodloop bij aanslepen, dus loopt wel maar tot 3000 toeren.

Maandag maar ff bellen of de computer te reviseren is en anders houdt het wat mij betreft op met dat ding.......

Auto reed altijd prima dus bepaalde zaken kunnen we uitsluiten, liep tot het moment mooi.
Klepspeling is in orde, evenals de verstuivers, gloeispiralen. Brandstofpomp staat op tijd.
Verder is alle bedrading nagekeken en getest. Het verhaal van het signaal naar de bdp sensor is ook getest. Want dat werd eerst wel gedacht.
Dit zijn van die hopeloze storingen, bah!


Ga er eens rustig over nadenken wat te doen. Maar ik ben bang dat de kosten niet in verhouding staan tot de waarde van deze auto. Gelukkig heb ik hem voor een redelijke prijs gekocht. Maar toch is het zonde. Is een leuke auto, wel wat klein maar wel grappig, ook omdat ie verlaagd is en die booskijkertjes heeft en OZ wieltjes....
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EGI

***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EGI

#10
Alles nog eens nagelopen en rijdend naar de dealer gebracht die de kast nogmaals heeft aangesloten. Storingen te over maar na wissen bleef enkel over: rekeneenheid defect. Na uitzetten en op contact gaf ie nog wel een storing aan op de bdp sensor. Dealer gaf aan dat dit lastig is om aan te geven wat het nu precies is? Ergens kortsluiting wellicht? Na meting wordt wel stroom gegeven aan de bdp sensor grrrr.....

Actronic kan de computer nu niet reviseren omdat het geen storing is die specifiek is..........ben er flauw van, staat nu in de schuur. Ouwe Alfa 155 uit de schoring gehaald. Vier ton gelopen, accupolen er op en ineen keer starten. Staat al bijna een jaar stil. Nu nog ff keuren en eens kijken wat we met die Megane gaan doen.

Misschien verkoop ik de megane in onderdelen of wellicht heeft iemand hier er nog zin in? ;)
Of moet ik een coupeetje dti met schade oid tegen het lijf lopen.....ach wie weet!

Gr
Edith
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

subzero

Misschien dat deze jongens meer kunnen?? http://www.motor-ecu.be/home

Of tweedehands zoeken.(nr op ecu intikken) http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/zoeken.aspx?opdracht=1

Of gereviseerde. (nr op ecu intikken) http://www.bba-reman.com/nl/index.aspx

Het is maar een idee.

EGI

#12
Thanks....en dan? Contact overzetten en zorgen dat ik de sleutels erbij heb, incl de startonderbreking? En dan zal een dealer de boel in moeten lezen? Uiteraard zegt de dealer dat het allemaal onmogelijk is 8)7
Ik kan wel een een computer incl toebehoren ophalen van een andere dti renault maar dan?
Iemand ervaring?

gr
Edith

[EDIT] Geen berichten direct boven je citeren s.v.p. :police:
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EGI

Ben al een stapje verder _o_.
Computer is los van de auto gereset, er zaten wel wat foutjes in begreep ik. De noodloop is er nu af.
1 pufje remreiniger in het luchtfilter en hij slaat aan.

Gisteren ff wat rondje gereden en motortje loopt geweldig, dus zit 'm enkel in het starten.
Verder mankeert er niets aan.

Ga eerst maar eens ff een startmotor vervangen voor alle zekerheid. Heb een nieuwe besteld (in Dld natuurlijk) voor 90 euro incl bezorgen dus dat kan me de kop ook nog niet kosten. Ik lees toch veel verhalen over versleten startmotoren die dan ergens een storing naar de bdp sensor kunen veroorzaken? Toerental blijft uitslaan bij startpogingen dus zou goed kunnen natuurlijk.

Laat het jullie uiteraad weten als er een oplossing komt.

Groetjes
Edith
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EGI

Startmotor vervangen en starten en lopen _o_ _o_ _o_
Ben helemaal blij!
Voor hetzelfde geld hadden we de hele computer en toebehoren vervangen....



Groetjes
Edith
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev