Advertenties


Versterker (rode lampje protect)

Gestart door Patrickdg, 26 maart 2005, 16:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrickdg

Hallo,
Hier even een vraagje heb normaal lekker hard de radio aan in mijn wagentje,
maar laatst is mijn versterker op het rode lampje van protect gesprongen.
Hoe kan ik de versterker weer op power krijgen. Ik heb een andere versterker
aangesloten en die deed het wel.
Groeten en alvast bedankt.
Patrick


patricdg

Citaat van: Patrickdg op 26 maart 2005, 16:02:24
Hallo,
Hier even een vraagje heb normaal lekker hard de radio aan in mijn wagentje,
maar laatst is mijn versterker op het rode lampje van protect gesprongen.
Hoe kan ik de versterker weer op power krijgen. Ik heb een andere versterker
aangesloten en die deed het wel. Het zijn niet de zekeringen.
Groeten en alvast bedankt.
Patrick

patrickp

Hallo,
Het rode lichtje van mijn versterker brandt (protect), hoe krijg ik hem
weer op het groene lampje (power). Heb de zekeringen al gewisselt,
accu kabel los gehad, maar niks helpt. Er zit ook nergens een reset knop
op je versterker.
Alvast bedankt.


berry_p

wachten tot dat ie afgekoeld is.

Erik van der Velde

Aangezien je twee topics hebt aangemaakt, heb ik deze samengevoegd.


Maar als je zekering goed is en hij blijft op protect staan (power gaat niet meer aan) dan zal hij voor reparatie terug moeten, ik denk dat de voeding het begeven hebt.

Erix

Zijn paar mogelijkheden wanneer de een amp in protect springt (ligt beetje aan kwaliteit van je amp).

Over het algemeen hebben alle eindtrappen wel een thermische en een DC beveiliging. Wat duurdere eindtrappen hebben ook een beveiliging op basis van de voedingsspanning. Als deze namelijk niet het vermogen kunnen leveren wat de transistoren vragen klopt het signaal niet meer wat als resultaat afgekapte pieken geeft. Dit is enorm slecht voor je luidsprekers maar dat is weer een heel ander verhaal...

Een mogelijkheid is dus dat je met een te lage impendatie gespeelt hebt, of de versterker is te warm geworden (eventueel ook een resultaat van een te lagen impendantie). Normaal gesproken wordt er wanneer dit gebeurd naar een beveiligingscircuit geschakeld via een relais. Het kan dus dat dit relais blijft hangen of dat er stiekem toch nog een te lage impendantie is tussen de + en - polen van de eindtrappen

Mocht dit allemaal niet het geval zijn bekijk dan de voeding eens en zoek naar kapotte condensatoren. Als er een geklapte of een rotte tussenzit zal deze nooit goed worden opgeladen en springt de versterker ook in protectie omdat er met een half geladen condensator geen vermogen geleverd kan worden. Deze condensatoren vormen namelijk de voedingsbuffer.

Als je nog garantie hebt?!... ga gewoon terug naar de winkel voordat je zelf iets doet!!!!
ZX-Audio · the finest audio products around

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev