Advertenties


Airco aan bij max stand kachel

Gestart door Tippipangpang, 17 december 2020, 07:30:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tippipangpang

Goeiemorgen allemaal,

Ik heb gezocht maar niks over kunnen vinden.
Ik zou graag willen dat mijn airco altijd aangaat als ik de kachel op max zet zodat de voorruit word ontwasemd( of hoe schrijf je dat). Iemand enig idee of dit zonder of evt met ddt4all kan?


R.J. Mulder

#2
Als de buitentemperatuur te laag is slaat een airco niet eens aan. Heb bij mijn 1.5 dci hetzelfde.
Ondervonden in diverse auto's en ruimtes met airco.

MadBull

Een airco-systeem, zorgt niet alleen maar voor koude lucht hé  l-
Hij haalt ook het vocht uit de lucht weg, wat resulteert in een
voorruit die ontwasemd is!
Bij onze Megane 1.5 dci uit 2014, werkt de knop max ontwasemen
altijd in combi met de airco.

mark29

Dat je het lekker koel krijgt in een auto door een airco is een bijkomend voordeel.
Doel van de airco is juist de lucht filteren en overtollig vocht verwijderen, zodat er een goede luchtbevochtigheid over blijft.

Welke temperatuur het ook is.

Ja er zit een temperatuursensor in het aircosysteem, als het bevriest gaat de boel uit, maar dat komt dan omdat de druk te hoog op loopt door teveel koudemiddel, of een verstopt orificer, ook wel smoorventiel genoemd, etc, maar staat totaal los van welke temperatuur het buiten de auto is.

Tippipangpang

Het gaat om een Megane 4 GT estate. Hoe de airco zelf werkt weet ik. Ben zelf 10 jaar koelmonteur. Ik wil alleen dat als ik hem op MAX zet dat de airco ook altijd aangaat voor het ontwasemen.
Iedereen alvast bedankt voor de reacties en fijne feestdagen.

Fremer

Ik heb een Megane IV uit 2017.
Volgens mij bestaat de combinatie max met airco niet.Althans niet automatisch. Ik zou dat zelf ook graag willen maar zet de airco handmatig aan als ik de blazer op max zet.
Bij een vorige auto (Peugeot) ging dat wel automatisch.Jammer dat dit niet bij de Megane zo werkt.

henkwijers@hotmail.com

#7
Ja, je kunt niet alles hebben.

Het leven in een auto kan hard zjin. Met een fiets heb je daar geen last van.

Succes is geen toeval.

Cocoon

Hierover al eerder een topic gestart: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=22525.0.

Bij nameten door de garage was de conclusie vanuit de werkplaats toen dat de airco wel inschakeld, maar dit niet zichtbaar (op je dashboard/display) doet.
Ik vind nog altijd dat het erg lang duurt voordat je ramen echt schoon zijn en je kunt gaan rijden.
 

Abdelitto

Ik woon zelf in drukke centrum van een grote stad dus mijn ramen zijn niet zo beslagen als ik jullie verhalen zo zie. Maar als de ramen beslagen zijn en ik gebruik de functie voor voorruit ontdooiing dan ben ik binnen 5 minuten al ready 2 go. Ik let niet of echt de airco licht aan gaat of niet, zie enkel dat het werkt en snel ook.

MadBull

Dit werkt wel bij de Megane...
Je ziet alleen als je de AC uitzet!
Dan brandt er een rood controle-lampje namelijk.
Lees je boekjes eens door mensen  o-)

mark

Valt bij de megane 3 wel mee vind ik.
Als de voorruit bevroren is, start ik de auto. Loop naar binnen, smeer m'n boterhammen. En ik kan weg rijden  8) nog geen 5 minuutjes.

Ik ben sneller klaar als m'n pa die al z'n ruitjes rondom gaat krabben.  :D

mark29

Ik heb een paar bussen de-icer van de action, krabben doe ik alleen ochtend`s aan mijn ballen.

Cocoon

Volgens mij gaat het om het ontwasemen van de binnenkant van de voorruit, niet ontdooien.


Cocoon

Citaat van: MadBull op 23 december 2020, 14:25:16
Dit werkt wel bij de Megane...
Je ziet alleen als je de AC uitzet!
Dan brandt er een rood controle-lampje namelijk.
Lees je boekjes eens door mensen  o-)

Oké, welk boekje bedoel je en waar vind ik dat rood controlelampje dan bij de Mégane 4 met Rlink2 scherm?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev