Advertenties


Auto opengemaakt door Pakketdienst

Gestart door Johnnyz, 15 maart 2020, 06:17:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johnnyz

Stap ik gisteren in mijn auto ligt er een pakketje in mijn auto.
Het pakketje was bedoeld voor mijn buurman die 4 huizen verderop woont en bij Canon werkt en waarvan zijn auto ook een megane  s'nacht bevoorraad wordt.
Het schijnt dat deze pakketdienst een heleboel sleutels heeft om al deze pakketjes s'nacht af te leveren.
Krijg toch op eens niet zo veel vertrouwen in dat Keyless entry van Renault.
Hebben meer megane rijders dit wel eens meegemaakt?

mark

Alle keyless auto's zijn zijn ze binnen 2 minuutjes binnen.
Maakt niet uit welk merk.

mark29

Wij hadden voor dit soort klanten vaak dat we 3 a 4 sleutels moesten inleren bij het aflever klaar maken, idd voor de berijders 2 sleutels en de overige voor de vervoerders die snachts de autos bevoorraden.
Maar jij hebt dus niet dezelfde werkgever? Heel vreemd dan.

gjcvro

Citaat van: mark op 15 maart 2020, 10:30:22
Alle keyless auto's zijn zijn ze binnen 2 minuutjes binnen.
Maakt niet uit welk merk.
En dan bedoel je de 'bekende' aanval met een versterkt signaal, of nog andere middelen?
(eigenlijk diep triest dat hier (bijna) nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor is)

Maar in dit geval is het vreemder, want die koerier gaat echt geen extra moeite doen, die heeft gewoon op een partij afstandsbedieningen geprobeerd en toen ging da (verkeerde) auto open?

mark

Als je een auto echt goed wil beveiligen, zul je toch op een extra extern alarmsysteem uitkomen. Welke niet met de sleutels van de auto werkt.

gjcvro

Maar waarom kunnen ze dat blijkbaar wel veilig maken?

Stefan

Toch wel een nogal vreemd verhaal natuurlijk..
-- :x
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Abdelitto

#7
Dat is wel grappig verhaal. Ik werk zelf bij RICOH (concurrent van Canon) en ook bij mij wordt de auto 's nachts bevoorraad en hebben een keyless sleutel, maar ze openen het altijd zelf door op te drukken want dan weten ze ook waar de auto staat in een volle straat waar ik in woon, er staat hier de nieuwste Captur van mijn buurman en de nieuwste Scenic, ik heb hun niet horen klagen tenminste dat ook bij hun open gaat.

Betreft alle sleutels uit proberen klopt niet, de nachtkoerier pakt de juiste sleutel want er zit een label op met engineer nummer en postcode nummer. Ze gaan niet elke sleutel uit proberen, dat kan ik je wel vertellen.

Johnnyz

Klopt ik Bedoel ook RICOH is dus collega van jou uit heemskerk. Maar blijft vreemd dat iemand anders mijn auto kan openmaken, dacht dat het wel een betrouwbaar systeem was van Renault.
Dus ze hebben een reserve sleutel van jullie auto die pakket dienst?

Abdelitto

Das grappig. Ik ken geen collega uit Heemskerk maar het is een grote bedrijf met veel collega's, misschien dat zijn naam mij bekend voor komt.

Ja ons bedrijf werkt samen met NOX, maar NOX huurt natuurlijk lokale koeriersbedrijven in en via NOX word de 3e autosleutel of kaart geleverd bij de desbetreffende lokale koeriersdienst. Het is wel natuurlijk beveiligd dat het enkel de deuren kan openen/sluiten dus niet mee kunnen starten, ze hebben die sleutel/kaart zodanig onklaar gemaakt. Zo werken wat ik weet Canon, Xerox, HP en Konica Minolta ook. Als een monteur het wilt kan hij/zij ipv zijn autosleutel ook de sleutel van zijn berging afgeven en de koerier het daar aflevert/ophaalt of zo'n box voor zijn/haar voordeur, doen sommige collega's ook.

mark29

Voor ricoh en canon idd die klanten moesten we vaak extra sleutels programmeren. Maar onklaar maken? Dat deden we nooit.

Abdelitto

@Mark29, Dat werd inderdaad niet door de dealer gedaan maar koeriersdienst zorgde hier zelf voor. Ik weet bij die oude Renault sleutelkaarten werd en geboord bij de plek van de Chip. Toen reden we Opel, daar zaagden ze de sleutel van af dat je enkel alleen het bediening had voor de deuren.

Nu zijn we terug naar Renault en een keer kreeg de koeriersdienst mijn auto niet open, dus ik moet langs  de depot en de sleutelkaart persoonlijk naar de Renault dealer brengen, bleek dat de batterij leeg was. Ik zag dat de kaart gewoon onbeschadigd was maar is me verteld dat het onklaar voor starten is gemaakt. Hoe, wat en waar weet ik zelf niet.

Dit moet gedaan worden zodat de koeriersdiensten niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden dat ze met de auto hebben gereden wat jaren geleden wel is gebeurd, vandaar dit systeem.

mark29

Als je een stofzuiger naast de auto zet, doet die koerier ook meteen stofzuigen?

mark


Abdelitto

#14
@Mark29,

Haha ik denk eerder dat jouw stofzuiger er niet meer staat als de koerier aan komt en zou ik maar niet eens gaan proberen ook, als ze rond 3 uur in de nacht bij je auto komen, zit denk ik niemand van je buren te wachten op een stofzuigerkabaal. Er werd al vaak geklaagd dat ze aan kwamen met hard muziek aan vanuit hun busje of laden/lossen heel luid, laat staan nog stofzuigen.

Ik kon bv op mijn oude adres mijn auto niet kwijt bij bepaalde buren. Die keken me echt boos aan als ik de auto bij hun parkeerde.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev