Advertenties


Bandendruk??? kom er niet uit.

Gestart door Abdelitto, 26 juni 2018, 22:07:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abdelitto

Vraagje betreft de bandendruk, hoeveel bar erin moet op 17 inch velgen.

Volgens de label op mijn bestuurdersdeur staat dat voor 2.5 moet en achterin 2.3.

Paar maanden heb ik weer zomer banden onder laten zetten en was de bandendruk op alle 4 op 2.8 volgens indicatie auto. Nou ik weet als de banden warmer worden dat ze ongeveer 0.2 bar omhoog schieten. Als ik het zelf afstel volgens de label op de deur dan vind ik ze inderdaad alsof ze lek zijn.  Dit is bij Profile gedaan.

Nou pas bij grote beurt 2 nieuwe voorbanden gehad, en wat denk je? staan ze op 2.9 bar. Volgens de auto kan het zelf tot 3.1 komen wat ik zelf wel veel vindt. Dit is bij de Renault dealer gedaan.

Gisteren heb ik mijn auto per ongeluk tegen een uitgestoken stoeprand geraakt waardoor de zij band beschadigd is geraakt links achter. Nou vandaag nieuwe band op laten zetten en hebben ze weer op alle 4 banden op 2.9 gezet. Dit is bij een erkend autogarage gedaan van mijn leasemaatschappij.

Op welke druk hebben jullie met 17 inch velgen? ik vind 2.9 toch wel erg veel en 2.5 weer te weinig. Als ik 2.5 in doe dan komt het tot ongeveer 2.7 na tijdje rijden.


knight-rider

Ik heb dan wel 18 inch velgen, maar bij mij staan ze op 2,9 vooraan en 2,6 achteraan.
Dat zijn de "ECO" waarden volgens de sticker in de deur.

Abdelitto

Doet Renault dat express voor meer dan achterin?

Er is ook wel een verschil met stikstof en gewone lucht. Ik denk dat ik maar 2.7 voor ga doen en achter 2.5 maar vind het toch apart dat bij al die garages hetzelfde hoeveelheid lucht in pompen en alle 4 tegelijk.

knight-rider

Dat is niet enkel bij Renault, dat is bij alle merken zo.

Of je stikstof of gewone lucht gebruikt heeft geen effect op de druk die je erop zet.
In theorie zouden de banden wel langer op druk blijven wanneer ze gevuld zijn met stilstof.

Een goede garage / bandencentrale kijkt even na wat de benodigde druk is voor de banden.
Anderen nemen gewoon een standaardwaarde (bij jou dus die 2,9 blijkbaar)

Abdelitto

Bedankt Knight-Rider. Ik denk inderdaad het geval over standaardwaarde.

Ik ga binnenkort bij Euromaster langs, altijd goeie ervaring mee en te vragen met stikstof te vullen en op de goeie druk.

Felix

Ik vul mijn banden altijd met 78% stikstof  ;)

Abdelitto

Hoeveel bar heb jij je banden dan gevuld met stikstof?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev