Advertenties


1e en 2e versnelling beetje moeizaam

Gestart door davarious, 1 juli 2008, 13:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

davarious

Hallo allemaal!

Ik heb gister een megane coupe 1.6e gekocht.
Nu wist ik dat hij in zijn 1 en 2 beetje moeilijk schakelde en die man zou er naar kijken wat het zou kunnen zijn.
Dus hij heeft een busje vervangen en olie ververst.

Hij schakelt al wel iets beter maar toch als ik in zijn 3 rijdt en terug wilt schakelen naar zijn 2 dan moet ik best ff doorduwen voordat die in zijn versnelling valt (hij blokkeert hem een beetje zegmaar).
Soms wil die er helemaal niet in en dan moet ik hem even in zijn vrij zetten en een tikkie gas geven en dan gaat die er wel in.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Thijsie

Volgens mij het bekend dat het schakelen van z`n 3 naar z`n 2 vrij zwaar gaat. Dat doet die trouwens ook ...  8)7

matthew

Je zou het kunnen proberen door de versnellingsbak te spoelen.

Dit is al eens eerder besproken hoe het moet dus even zoek functie gebruiken.

Mocht dit niet helpen dan zal zeer waarschijnlijk  je synchromesch ring slecht zijn.

davarious

ik rij van de week wel ff langs de renault dealer ;)

Thijsie

Citaat van: matthew op  1 juli 2008, 22:08:21
Je zou het kunnen proberen door de versnellingsbak te spoelen.

Dit is al eens eerder besproken hoe het moet dus even zoek functie gebruiken.

Mocht dit niet helpen dan zal zeer waarschijnlijk  je synchromesch ring slecht zijn.

Is dat duur/veel werk die ring vervangen?

matthew

Veel werk ja de versnellingsbak moet eraf en helemaal uitelkaar gehaald worden.

En even laten spoelen bij de garage is idd een goed idee om eerst te doen.
9van de 10 keer werkt het.

davarious

Citaat van: matthew op  1 juli 2008, 23:17:07
Veel werk ja de versnellingsbak moet eraf en helemaal uitelkaar gehaald worden.

En even laten spoelen bij de garage is idd een goed idee om eerst te doen.
9van de 10 keer werkt het.

wat doen ze met spoelen, en enig idee wat dat kost??
daarvoor hoeft de bak er niet voor af lijkt me?

matthew

De bak hoeft er niet af.
Er wordt eerst een beetje bakolie afgetapt,daarna een reiningsmiddel toegevoegd,en dan wordt er 10 tot  15 minuten onbelast geschakeld zonder te koppelen.
Dan wordt de bakolie in totaal afgetapt.
Daarna een toevoeging in de bak en nieuwe bakolie.
(wij gebruiken toevoeging en reineging van forte).

War het kost durf ik eigenlijk zo niet te zeggen.

davarious

Bedankt voor de info!
Ik ga hier eens mee aan de slag..

davarious

Ben net maar even naar de Renault dealer gereden en ze hebben hem even op de brug gezet.
Het blijkt dus dat de garage waar ik de auto gekocht heb helemaal niks heeft vervangen.

Ze hebben er nu wel een nieuw koppelstukje er tussen gezet en lekker ingevet want hij had redelijk wat speling.
De stang die van de schakelpook naar het koppelstuk loopt was ook behoorlijk verbogen en zacht (roest), dus deze moet ook vervangen worden.
Hij schakelt nu nog steeds niet echt top..

Ze zeiden dat het sowieso niet de synchromes-ring is, anders hoor je het wel kraken tijdens het schakelen.

Dus ik breng hem binnenkort even langs en dan mogen ze lekker sleutelen...

Nick Mattheus

bij mij is het zo ook eerst begonnen Y

eerst heel moeilijk schakelen, en voor in achteruit te zetten al kraken...

daarna begonnen met kraken van 1 naar 2 en van 3 naar 2...

toen elke versnelling, en ja, dan in eens kon ik niets meer doen :q

gevolg, versnellingsbak in de soep gedraaid :D

nu heb ik al een goede 20.000km een volledig gereviseerde bak steken, en schakelt terug supper ;) !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Mike R.

Citaat van: Nick Mattheus op  4 juli 2008, 16:00:25
bij mij is het zo ook eerst begonnen Y

eerst heel moeilijk schakelen, en voor in achteruit te zetten al kraken...

daarna begonnen met kraken van 1 naar 2 en van 3 naar 2...

toen elke versnelling, en ja, dan in eens kon ik niets meer doen :q

gevolg, versnellingsbak in de soep gedraaid :D

nu heb ik al een goede 20.000km een volledig gereviseerde bak steken, en schakelt terug supper ;) !-!

Mijn bak begint ook steeds moeizamer te worden, het was 14.000km´s geleden alleen de 3, maar nu alleen de 4 en de 5 gaan nog soepel... Ik heb al eens gekeken voor een 2ehands bakkie uit een sloopauto, dit kostte alsnog bijna 500 knikkers, maar kan jij mij een idee van een gereviseerde bak geven? Kan ik indien nodig even sparen haha, want jouw verhaal komt akelig goed overeen met mijn momentele ervaringen en het moet wel even geregeld worden dus.
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

Kenny Mattheus

Dacht dat een volledig gereviseerde bak ongeveer met montage bij in 2000€ was...
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Mike R.

Citaat van: Kenny Mattheus op  4 juli 2008, 17:40:13
Dacht dat een volledig gereviseerde bak ongeveer met montage bij in 2000€ was...

Bedankt voor je antwoord, dat gaat voor mij spijtig genoeg niet werken... :( Maar eens kijken voor een oplossing, misschien toch maar een andere auto dan....
Renault Megane Coupe PH1 - 2.0 16v "Williams" 150pk

matthew

kijk bij een van onze clubsponsors die doen versnellingsbakrevesie ,je kunt altijd bellen en informeren wat het kost,ik zie wel dat je geen lid bent dus je krijgt geen korting

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev