Advertenties


1.6 of 2.0

Gestart door Lau, 23 juni 2008, 15:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Veel plezier ermee! ;)

PS: ik wist niet dat er ook 2.0 8v coupés waren met witte tellerplaten...

Michel Cijs

de monte carlo's hebben dat idd

een zeer luxe uitvoering van de 8v, goede keuze Y

Lau

een aantal dingen die ik zowiezo wil veranderen binnenkort en in de toekomst zijn:

Audio: radio, versterker, speakers, sub.
de achterlichten: ik denk lexus look.
andere velgen: deze zien er namelijk niet meer zo mooi uit.
demper/uitlaat

Voor dat dit allemaal gebeurt is ben ik wel een paar weekjes verder omdat ik nu even het geld niet heb :P  meer of veel meer verander ik denk ik niet.

cabriolet

#18
angeleyes en xenon erop maken is netjes

maar verder nette auto man(Y)

Lau

kan iemand me vertellen wat de rijhoogte van de Monte Carlo is?
meen ergens gelezen te hebben dat deze standaard iets lager is als de overige coupe uitvoeringen...

ik kan het namelijk nergens vinden, vandaar dat ik het hier maar even vraag.

matthew

Is gewoon hetzelfde als de rest

xforce

Citaat van: Lau op 27 juni 2008, 13:02:22
een aantal dingen die ik zowiezo wil veranderen binnenkort en in de toekomst zijn:

Audio: radio, versterker, speakers, sub.
de achterlichten: ik denk lexus look.
andere velgen: deze zien er namelijk niet meer zo mooi uit.
demper/uitlaat

Voor dat dit allemaal gebeurt is ben ik wel een paar weekjes verder omdat ik nu even het geld niet heb :P  meer of veel meer verander ik denk ik niet.


dan maak er rustig maar een paar maandjes van. Je zult nog wel behoorlijk schrikken van de kosten die de eerste auto met je mee brengt.

glaerox

Citaat van: Dirk Kuipers op 23 juni 2008, 19:04:02
Ik zou voor geen van de 4 gaan...
Ik had een 2.0 16v uitgekozen als ik jou was.

2.0 klinkt leuk, maar de 2.0 8v is niet een motor waar ik nu heel erg  !-! over zou praten. Ik vind hem maar traag en lui voor zijn inhoud.

Ergens schrijf je dat jou benzineverbruik met de 2.0 8v 1 op 9 was. Dat laat al zien dat er iets niet klopte aan dat ding. Misschien weinig compressie of iets soortgelijks. Denk dat de coupe die jij toen had ook niet veel van zijn oorspronkelijke vermogen meer had. Mijn eigen 2,0 8v met gemiddeld op 14, is zeker niet lui te noemen. Er zijn veel auto's met een 2.0 16V (hyundai coupe b.v.) die het niet redden tegen mijn megane.

Ne begrijp ik wel dat de 2.0 16v nog sneller is dan de 8v. Maar lui is hij zeker niet!

Dirk Kuipers

CiteerMaar lui is hij zeker niet!
Dat is dan een meningsverschil.  ;)
Want voor een 2 liter motor schiet hij niet op. Na de 4000 toeren kakt heel de motor in.
Mijn 2.0 16v is zuiniger dan mijn oude 2.0 8v.. Die verhalen heb ik ook al eens van andere mensen gehoord trouwens...

1 op 14 is knap zeg.

Ik moet wel zeggen dat ik niet bepaald zuinig rij, dus daar kan ook al wat verschil in zitten.

Lau

Heb hem gister opgehaald :)

Ik vind hem niet echt lui.
maar hiervoor was ik dan ook gewend om in een 1.2 twingo te rijden :x
dus dan ben je mischien al wat sneller tevreden...

ook heb ik nog niet boven de 120-125 gezeten, en als ik het goed begrijp vind jij hem hierna lui worden?

Dirk Kuipers

Ik vind hem lui voor zijn motorinhoud. Ik zeg niet dat hij niet snel is ten opzichte van een gemiddelde auto.. Maar voor een 2.0 motor vind ik dat wel.

Ik denk ook dat glaerox er vaker word uitgereden door een snellere 1.6 dan dat hij er een 2.0 uit zal rijden...

Ik wil de auto verder niet afkraken.. Ik heb er bv nooit problemen mee gehad. maar voor zijn inhoud, vind ik hem gewoon niet snel genoeg..

maXcomX

Ik zou gaan voor de oudewetse 2.0 8 klepper; Die is ook door Volvo veel gebruikt en tot nu toe de meest betrouwbare Renault motor ook onder gasboeren. Sommige vinden hem te traag, maar die moeten leren schakelen, de 2.0 8 klepper heeft namelijk zijn max koppel rond de 6000 tp/m. Flink intrappen dus. Het nadeel van de 2.0 is dat de kop /kleppen niet goed bestand zijn voor lpg, vaak ingeslagen of koppakking eruit tussen de 150.000 en 200.000 km. Als je er een hebt op gas, dan moet je op de volgende dingen letten: klepzittingen moeten gesinterd zijn (Merk Klein) en de beste, van importeur uit zit er dan een standaard Euro-gas instalatie in. Die is zeer goed alleen kan de computer kan soms rare neigingen krijgen, omdat het eerste relais inbrand na +/- 150.00 km, maar dat kan je malkkelijk repareren voor een bedrag van rond de 3 euro, en 1 uur in en uitbouwen van de gascomputer.
Verder is het een zeer betrouwbare motor. Zeker electrisch gezien, heb je weinig gedoe met de ontsteking/bobines, dat is met de 16 klepper wel anders. Ik zou echt geen andere willen.

Dirk Kuipers

CiteerSommige vinden hem te traag, maar die moeten leren schakelen
Uuh uuh! leren schakelen.... Sja, of jij moet gewoon eens een echte snelle motor rijdenv (en nee, ik zeg niet dat dat de 2.0 16v is)..
Toen ik vroeger in de deawoo van mn vader reed dacht ik ook dat hij snel was, maarja, ik wist ook niet beter....

Paul

Een 2.0 8v heeft zijn max koppel bij 4250tpm. Doortrekken verder dan 4500-5000tpm heeft bij een  8v geen zin.
Als je snel wil zijn met een 8v dan moet je tussen de 4500-500tpm schakelen. Een 2.016v wordt dan pas echt wakker en die heeft zijn max koppel ook bij 4500tpm.
De 2.08v is gewoon een goede motor, een stuk beter dan de 1,6e. Alleen vind ik de 2.08v niet bepaald zuinig, een 1,6e is dat wel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

maXcomX

Ach, als je snelheid wilt dan doet het brandstofverbruik er ook niet echt toe wel?
Idd ik zat met toerental er iets naast, de 8v moet je gewoon op z'n staart trappen, dan wil ie echt wel.
Ik weet niet hoeveel ie gelopen heeft, maar het enige minpunt vindt ik de gevoeligheid van de kop (Kleppen)
Als die teveel ingeslagen zijn dan komt ie ook niet echt vooruit.
Maar snel optrekken zonder dat je er iets voor moet doen of voor laten...
ik zou zeggen ga dan eens een automaat proberen  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev