Advertenties


1.6e snel?

Gestart door Wessie, 17 januari 2008, 16:41:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Becky Bell

Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36
Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

Leuk geluid...?! Je bedoelt herrie!
Zodat de hele straat wakker is als je thuiskomt van het stappen.
Als ik zoiets hoor, heb ik de neiging om te zeggen dat z'n uitlaat stuk is.  :x

wouter arnouts

die 16 v dat gaat nog wel maar dan word het lastig ja maar ja daar is hij ook niet voor gemaakt eej het is meer voor de show  :)


ow ja heb een holle pijp vanaf de kat en een supersprint spruitstuk echt meer pk niet denk ik hoor denk dat hij iets meer koppel heb door het spruitstuk maar dat kan nooit veel zijn en herrie tja daar moet je van houden ik vind het mooi maar sommige niet grtz

xforce

tja, je moet natuurlijk wel differentieren tussen herrie en een brom.
En brom is gewoon sportief, zoals een ferrari, alleen het klinkt snel ordinair onder een niet-sportauto,
en herrie, tja.. dan rij compleet voor joker, zoals ik ook deed :D

Wessie

Mensen,

ik ben inmiddels trotse eigenaar van een 1.6e!! Vanochtend opgehaald na erg lang gezocht te hebben. Super ding, strak, van binnen en buiten! Elektrisch schuifdakje.. Alle onderhoudsboekjes aanwezig (met elk jaar grote beurten, stempels aanwezig), rekeningen aanwezig.. Wat wil je nog meer!

Qua snelheid vind ik hem redelijk... Maar ach, als het me te sloom wordt, wordt de opvolger gewoon een 2.0 liter! Makkelijk zat.. Kan eerst hier nog mooi mee vooruit.

Op m'n hyves heb ik 2 foto's gezet.. Hyves naam = Bioxeed

Bedankt voor de reacties!!

Rik

xforce

Gefeliciteerd met je aankoop kerel !!!

Hoop dat je er veel plezier aan hebt.


Misschien kunnen we een poule maken, 10 euro inleg, en dan raden wanneer je overstapt op de 2 liter:P

Christian de Vriend

Ik rij al 4 jaar een 1,6e,na zelf de koppakking te hebben vervangen heb ik geen problemen met het motortje,het draait nog als een zonnetje.

Ik heb er ook het nodige aan gedaan,waardoor die pittiger is geworden,ik heb nu 107 pk op de kruk,ipv 90 en in de stad verbruikt ik om en nabij de 1:13 op de snelweg gaat dat ri de 1:15

zelf vind ik dit perfect,aangezien ik met een km vergoeding zit,lekker pittig motortje,en toch erg zuinig gezien de aanpassingen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

MB82

Mijn ervaring is dat je met de 1.6 overal goed mee kan komen met het overige verkeer, vrij vlot zelfs. Alleen op de snelweg merk je gewoon dat de 1.6 toch wat tekort komt, vooral met invoegen. Ik heb er 3 jaar mee gereden en was er gewoon tevreden mee. Vervang de katalysator door een katvervanger en je gaat al een stuk sneller ;)

Christian de Vriend

spruitstukkie erbij :P dan ga je helemaal als een trein,de winst is in cijfers niet veel,maar als je de koppel en vermogens kromme bekijkt,dan zie je duidelijk verschil,ook met optrekken,zeker in hoog toerengebied,heb je meer trek kracht.

doe je filter op een goeie plek,daar win je ook iets mee,zelf heb ik dan een midd, demper verv.  raggazon eindemper,magnecore kabels en denso iridium bougies.En klinkt mischien voor simmige gek,maar lichtgewicht velgen helpt ook,heb nu dynamic velgen,wegen net 7 kg per stuk,je merk echt verschil,zeker op de snelweg,als je 120 rijdt,en je wilt doortrekken,merk je dat je vlotter wegtrekt.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Gimle

Citaat van: Becky Bell op 19 januari 2008, 17:02:32
Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36
Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

Leuk geluid...?! Je bedoelt herrie!
Zodat de hele straat wakker is als je thuiskomt van het stappen.
Als ik zoiets hoor, heb ik de neiging om te zeggen dat z'n uitlaat stuk is.  :x

Zijn ze dat dan niet :x

Gimle

Citaat van: Wessie op 19 januari 2008, 20:08:30
Mensen,

ik ben inmiddels trotse eigenaar van een 1.6e!! Vanochtend opgehaald na erg lang gezocht te hebben. Super ding, strak, van binnen en buiten! Elektrisch schuifdakje.. Alle onderhoudsboekjes aanwezig (met elk jaar grote beurten, stempels aanwezig), rekeningen aanwezig.. Wat wil je nog meer!

Qua snelheid vind ik hem redelijk... Maar ach, als het me te sloom wordt, wordt de opvolger gewoon een 2.0 liter! Makkelijk zat.. Kan eerst hier nog mooi mee vooruit.

Op m'n hyves heb ik 2 foto's gezet.. Hyves naam = Bioxeed

Bedankt voor de reacties!!

Rik

Gefeliciteerd! :)

Christian de Vriend

Citaat van: Gimle op 21 januari 2008, 11:29:48
Citaat van: Becky Bell op 19 januari 2008, 17:02:32
Citaat van: Wessie op 17 januari 2008, 16:41:36
Ohja, ik wil er ook een leuk geluid onder hebben, dus andere uitlaat.. brengt dit ook snelheid opbrengst?

Leuk geluid...?! Je bedoelt herrie!
Zodat de hele straat wakker is als je thuiskomt van het stappen.
Als ik zoiets hoor, heb ik de neiging om te zeggen dat z'n uitlaat stuk is.  :x

Zijn ze dat dan niet :x

Ik heb een kat verv,midd demper verv. en raggazon uitlaat,moet zeggen dat die lekker stil is,en toch het voordeel van een open uitlaat,dus leuke vermogens winst.

alleen als ik flink gas geef,hoor je eerst het filter brullen,en daarna begint de uitlaat te roffelen.op de snelweg hoor ik ook nagenoeg niks.perfect gewoon :D
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev