Advertenties


(Dreigend) afslaan motor op LPG bij terugschakelen

Gestart door Kj, 10 april 2006, 19:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kj

Hallo mede-Meganers!

Ik heb een leuk probleempje, wie weet weet een van jullie zo de oplossing? Ik heb nogal wat aanloopprobleempjes met mijn auto gehad (1.6 16V op LPG G3), maar inmiddels zijn de meeste grote trubbels weg. Na het vervangen van de LPG verdamper rijdt ie weer als een zonnetje. Ik heb alleen nog 1 probleem wat zich eigenlijk alleen voordoet bij afremmen en terugschakelen en dan voornamelijk ook nog van z'n 3 naar z'n 2. In het ergste geval slaat de motor af, in het beste geval gebeurt er niets. Er tussenin ligt dat hij van het gas af gaat en overgaat op benzine. Lampje van continu LPG gaat dan even knipperen. Een vriend van me zei dat er wellicht te veel lucht bij het LPG mengsel kwam, daarom heb ik op zijn aanraden de luchtslang die voor bij de radiator vastgekoppeld zit losgehaald en naar beneden gebogen om de recht instromende wind uit te sluiten. Ik moet zeggen tot op heden (even afkloppen) zijn de beschreven klachten weg (1 dag geprobeerd). Lijkt me alleen niet DE permanente oplossing.

Heeft iemand deze klachten ook gehad en zo ja, wat is er toen aan de auto en/of LPG installatie gedaan?

Groeten,
Keesjan

Paul

#1
Dit heb je goed gedaan !-!
Origineel zit die bij een lpg auto schuin weggebogen en tegen het aluminium huis vastgemaakt(voorkant blok)
Hij is dan trouwens ook iets verlengd
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

Je kan ook nog even je vacuem slangetjes controleren op scheuren. Onder andere die naar je map sensor gaat van de benziene computer, maar ook die naar je map sensor gaat van je gascomputer (dit is namelijk niet dezelfde, althans, bij mij niet). Hier zouden wat haarscheurtjes in kunnen zitten.. maar als de problemen bij jou oplossing echt al helemaal verholpen zijn dan zal dit wel niet.

pinodekip

@Nilz misschien een stomme vraag, maar kan je omschrijven waar in je moter die slangetjes zitten? Misschien foto? Alvast bedankt

Meganez

Neuhh.. is geen stomme vraag..

fototje maak ik misschien zo wel ff want ging toch zo foto's maken van mn nieuwe dash.. maar je kan in ieder geval de slangetjes nakijken, die na je gasklep zitten, maar nog voor je inlaatspruitstuk.

Kj

Zoals het er nu naar uitziet zijn alle probleempjes inderdaad verholpen door simpelweg de luchtinlaat voor bij de radiator los te koppelen en naar beneden te verhangen. Ben nog even aan het zoeken naar een iets professionelere oplossing, maar het werk in elk geval! Nu EINDELIJK relaxed cruisen op LPG!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev