Advertenties


Welke bobine?

Gestart door Nanne81, 21 mei 2006, 20:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nanne81

Hallo!

Na wat rondneuzen op het forum zag ik al snel dat ik niet de enige ben die te maken heeft met een stationair slecht lopende 1.6 16v motor. Mijn Mégane is een coupé van februari 2000. Om het te verhelpen heb ik al vervangen het benzinefilter, bougies en stappenmotor. Ook het luchtfilter is vervangen. Of ik nu Euro 95, 98 of V-Power tank, het heeft tot nu toe allemaal nog nix geholpen; stationair blijft het vervelend met als gevolg een 'schuddend' gevoel in de auto. Injectorreiniger heeft ook geen bevredigend resultaat opgeleverd... Nu heb ik inmiddels begrepen dat de bobines van Renault nogal eens na verloop van tijd half werken of in geheel kapot zijn. Mijn grote vraag is; hoe herken ik een kapot exemplaar? Een voor een ontkoppelen is geen manier, de auto gaat in alle 4 de situaties slechter lopen (zelfs sputteren). Op dat moment loopt de motor dus echt op 3 cylinders. Wie kan mij een bevredigend antwoord geven op de vraag hoe ik met grote zekerheid vast kan stellen welke bobine kapot is? Bvd!

Paul

Stekkers van de injectoren 1 voor 1 lostrekken.
Ook de gasklep schoonmaken.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev