Advertenties


"bonk in motor"

Gestart door hhi, 7 april 2006, 12:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hhi

nou heb ik al een paar keer een heel vreemd geluid gehoord uit het voor onder van mijn megane maar ik kan het niet thuis brengen en het is een erg slecht geluid als ik het zelf zeg;
het is als ik hem in zijn 2 terug laat zakken in toeren end an van uit 1200trm weer aan rijd dan hoor ik af een toen een heel zwaar hard "bonk"geluid"
zelf denk ik aan mijn versnellingsbak maar weet niet wat t is en elke keer als ik het hoor krijg ik buikpijn weet iemand mss wat het zou kunnen zijn

Meganez

Zou de versnellingsbak kunnen zijn, maar kijk ook ff je motorsteunen na.. want als jij weer gas geeft nadat je de toeren terug hebt laten lopen kantelt je blok.

verder weet ik het ook niet.

Stefan

klinkt wel een beetje als een kapottev motorsteun idd Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganepower

Idd.....had ik ook!!! Bij mij was t de motorsteun

hhi

kan iemand mij even vertellen hoe ik het kan zien of het de motor steunen zijn en waar ik die percies kan vinden

Meganez

Je hebt er als het goed is drie, en de enige die je makelijk kan zien zitten is die aan de linker kant (als je voor je auto staat en naar je blok kijkt). Als het goed is zit hier een zwarte kap omheen. Die is met 1 schroefje los. Hieronder zie je vanzelf het rubber zitten. Bij mij was een tijdje geleden overduidelijk te zien dat deze gescheurd was.. dus daar kan je ff naar kijken. Die andere heb ik zelf nog nooit bekeken dus kan ook niet duidelijk zeggen waar die zitten.. bovendien weet ik niet of dat verscheelt per blok en ik weet niet welk blok jij hebt.

hhi

ik heb een 2.0 8v blok uit 99 er in liggen

kevin

weet niet of dit bij dit onderwerp hoort maar ik hoor links onder mijn coupe bij het voorwiel lijkt het ook een soort van bonken/ratelen.... maar ik hoor dit alleen als ik over klinkers of hobbels rijd.

kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen zijn want ik sta echt voor een raadsel,de stabilisatorstang rubbers zijn al vervangen.

groeten kevin

matthew

Voor de bonk in motor zal idd de motorsteun bij de distributie zijn (die is bij ook gesneuveld)of de onderste motorsteun(ook kantelsteun genoemd)daar wil het rubber ook nog al eens van scheuren op den duur.


Voor de gast kevin:het geluid wat jij hoort over een klinker weg zijn waarschijnlijk je veren die je hoort,als je de auto verlaagd hebt dmv alleen veren kun je dit horen over wegen met slecht wegdek,maar is niet ernstig!

coupelover

Dit doet mij eraan denken...volgens mij heb ik ook zoiets.
wat kost het om de motorsteunen te vervangen en heeft dit invloed op de distributie?

speeddragon

Lijkt mij ook zeker de motorsteun, de steun bij de distributie riem zit net onder de 100 euro. En dit heeft geen effect op de riem.
Vervangen die je in een uurtje. Krik onder het blok, steun van motorblok schroeven, motorsteun vervangen en weer omgekeerd en klaar.

coupelover

Ik zie verschillende motorsteunen, maar de prijs ex btw is een stuk lager, kan dit kloppen?

MC 12019 MOTORSTEUN
OE:7700801543
HANDBAK RECHTS   MICRON 31.60 

MC 09483 MOTORSTEUN
OE:8200089697
AUTOMAAT LINKS   MICRON 21.10 

MC 12055 MOTORSTEUN
OE:7700785949
HANDBAK/AUTOMAAT RECHTS   MICRON 41.10 

MC 12022 MOTORSTEUN
ACHTERZIJDE OE:7700800522
HANDBAK   MICRON 54.80 


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev