Advertenties


"stappenmotor" 2.0 8v

Gestart door speeddragon, 28 februari 2006, 20:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Tja...  het wordt steeds duurder tegenwoordig...

ik weet dat de megane een uitstervend ras is...

Mn bakkie staat nu ook bij de garage  (ben aangereden)
ik moet ook nog een keer mn blok uitelkaar halen  (ook een 2.0 8V)  1 ding scheelt,  heb al het een en ander gedaan :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alleycat

Aangereden? Erg?
Nou, ik blijf wel doorgaan tot ik het euvel heb gevonden, ben echt gek met die auto! Morgen weer een dag, het is nu te donker. Om te beginnen even de startmotor vervangen... Dan gelijk het gasklephuis losmaken en schoonmaken en kijken of daar de stappenmotor in zit. Er zitten nu ook nieuwe bougies in en ik heb de EGR klep een beetje schoongemaakt. Baat het niet, dan schaadt het ook niet :)

Alleycat

Even een foto met mijn oude liefde ;)

Paul

Een 2.0 8v heeft geen egr klep
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

matthew

Ik denk dat de garage heeft gedacht dat je een 2.0 16v ide hebt.

De 2.0 8v heeft geen egr.

Wat je los hebt gemaakt is de stappenmotor van de 2.0.
Echt zou ik hem niet zo uit elkaar schroeven en mocht dat je probleem zijn dat hij niet meer wil lopen dan zal er een nieuwe op moeten.

Paul

blijft hij helemaal niet meer lopen, of loopt hij niet stationair?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Alleycat

Het begon met niet stationair lopen, maar inmiddels krijg ik hem niet eens meer gestart... Morgen eerst maar eens een andere startmotor inbouwen en dan kijken wat ie doet. :)

Alleycat

Vandaag geprobeerd de startmotor uit te bouwen... Wat een hel! 8 december gaat ie naar de garage, kost wat, maar dan heb je ook wat. Hij loopt inmiddels wel, na wat benzine :$ en aanduwen, maar veel te hoog in de toeren! Gasklephuis heb ik gereinigd, bougies zijn vervangen en dat ding op het gasklephuis heb ik ook zo goed en zo kwaad als het ging schoon gemaakt. Ik laat hem bij de garage meteen even uitlezen, dan weet ik wat er nou precies het euvel is...

Alleycat

Vandaag werd ik door de garage gebeld... Er zit een nieuwe startmotor in, maar die blijft draaien als de accu weer aangesloten werd... :S De monteur zelf zei ook dat ie dat nooit heeft mee gemaakt! Iemand hier bij wie dat eerder is gebeurd?

cabrio1

Kan je startrelais die in de zekeringkast zit niet kapot zijn? Dat deze doorgeschakeld blijft staan, en dus je startmotor blijft draaien.

nielsjoh

Mijn Mégane heeft welleens dat ie, als ik terug ga van z'n 2e gang naar de 1e, of andersom, dat ie naar 0 toeren gaat, en dus afslaat, warm doet ie dit niet? Misschien kan ik een keer bij iemand die hier ervaren in is, en niet tever weg woont, dit een keer s'avonds komen schoonmaken?
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

Xanquezer (Frank)

Citaat van: nielsjoh op  3 december 2011, 23:17:16
Mijn Mégane heeft welleens dat ie, als ik terug ga van z'n 2e gang naar de 1e, of andersom, dat ie naar 0 toeren gaat, en dus afslaat, warm doet ie dit niet? Misschien kan ik een keer bij iemand die hier ervaren in is, en niet tever weg woont, dit een keer s'avonds komen schoonmaken?

Zie krabbel op hyves ;)  11 dec ff vrij houden, we gaan even kijken of er dan iemand op de garage is! ;)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

nielsjoh

Da's dan ook weer geregeld  !-!
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev