Advertenties


"stappenmotor" 2.0 8v

Gestart door speeddragon, 28 februari 2006, 20:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

speeddragon

Dan gaat het luchtfilter er zsm weer vanaf...want het beesje moet nog jaren mee kunnen natuurlijk! :angel:
Maar is er een soort alternatief? Het originele filter is ook niet best meer, slangen moeten vervangen worden en filter zelf ook.
Dus als ik toch bezig ben.

Bedankt voor het behoeden van misschien erg veel ellende! Is er trouwens een logische verklaring waarom het (nu beter loopt met open luchtfilter) een open luchtfilter backfire zou kunnen veroorzaken?

Rmc_Jelluh

een logische verklaring voor backfire's heb ik nog nooit gehad. :p.

wat wel is dat de temp van de motor te hoog wordt met een open air filter( voor gas inst)  aangezien de lucht die aangezogen wordt meer zuurstof bevat (corect me if i'm wrong) wordt de verbrandings temp hoger, die is al hoger met gas.
daar kunnen  je kleppen en andere delen minder goed tegen.. 

speeddragon

Alles is schoon en droog nu, ik rij er al een paar dagen mee, en het stationair lopen lijkt beter nu. Ik rij op dit moment met injector cleaner van Wynn's in de tank. misschien dat de injectoren het inhouden veroorzaken. Dus even een tankje benzine rijden en afwachten wat het doet. Het open luchtfilter zit er nog op, maar rij nu vol time op benzine dus tegen de tijd dat ik weer gas ga rijden gaat de originele er weer op. Nog even zoeken naar een nieuwe, vermoed dat ze bij de dealer erg erg duur zijn. Slangen en dergelijke moeten nml. ook vervangen worden.

speeddragon

Na het luchtfiltersysteem vervangen te hebben, had ik nog steeds dezelfde problemen.
Hierop heb ik hem bij de dealer gezet en die hebben een compressie meting gedaan.
Dit bleek huilen geblazen, de kleppen waren verbrand.
Heb vorige week een nieuwe kop op gehaald met geharde kleppen/klepzetels en langere klepgeleiders, dus nu zou ik er even tegenaan moeten kunnen.

Nu nog even afwachten tot de beun hem klaarheeft. tevens worden de riemen nu ook even vervangen.
al met al een mooi duur onverwachts grapje...

Alleycat

Ik heb hetzelfde probleem ( even een oude koe uit de sloot... ) Op mijn dash brandt het lampje, mijn auto wil niet eens meer starten. Heeft er iemand een duidelijke foto van de lokatie van de stappenmotor en eventuele andere problemen die ervoor kunnen zorgen dat de motor niet meer wil starten?

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alleycat

Ik ga er zo even naar kijken, reinigen die handel! Thanks voor je snelle reactie :)

Xanquezer (Frank)

boven / achter je motor blok  (einde van je rubberen luchtslang (intake))
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alleycat

Ik heb het los gemaskt, is goed zwart van binnen-moerdijk maar kan er verder weinig mee... Wat ik denk dat de stappenmotor is, zit in een metalen buisje, klopt dat?

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Alleycat op 28 november 2011, 15:41:42
Ik heb het los gemaskt, is goed zwart van binnen-moerdijk maar kan er verder weinig mee... Wat ik denk dat de stappenmotor is, zit in een metalen buisje, klopt dat?

Maak hem maar eens eerst goed schoon, alles netjes weer aansluiten en kijken of hij weer draait :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alleycat

Ik heb er een foto van gemaakt, om het zeker te weten. Zo te zien kan ik er weinig mee namelijk... PS taalfouten in mijn post, kleine rottoetsjes op mijn telefoon en T9 :P

Alleycat


Volgens mij is dit het verkeerde dingetje namelijk en moet ik mijn slang van het luchtfilter losmaken en zit ie daar tegen het blok aan....

Xanquezer (Frank)

Nou... ze komen redelijk overeen:

een nieuwe:


137 euro
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Alleycat

Oké! Thanks, dan ga ik eens even met wat reiniger in de weer... Maar ik kan zo niet het inwendige van de stappenmotor bereiken om hem wat te smeren... :(

Alleycat

Na een telefoontje met de dealer, werd me gezegd dat dit de egr klep zou zijn??? En dat dat lampje op mijn dash daar ook voor zou branden. Kosten 200 nog wat euro :S Daar heb ik weinig trek in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev