Advertenties


"stappenmotor" 2.0 8v

Gestart door speeddragon, 28 februari 2006, 20:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

speeddragon

Ik heb een megane fase 1 uit 1998.
Nu loopt de motor stationair onregelmatig? ?(hij rijdt op g3 trouwens).op benzine draait ie zelfs zo weinig toeren (koud OF warm) dat hij zelfs afslaat, op g3 niet meer.
Nu heb ik al het een en ander schoongemaakt gasklephuis luchtfilter etc etc.
Maar nu staat er nergens beschreven hoe je de stappenmotor van een 2.0 8V demonteerd en zo schoon kunt maken.

Ik weet niet precies wat het probleem bij mij is...want de motor houdt ook in, dus ik vermoed dat er meer is. maar stationair zou toch stappenmotor moeten zijn.
Slangetje van de MAP sensor is nog heel trouwens.

Maar heeft iemand enig idee hoe je de stappenmotor van een 2.0 8V kunt demonteren en schoonkunt maken?

en misschien enig idee wat het nog meer kan zijn?

alvast erg bedankt!

Paul

Kijk eens naar je inlaatspruitsuk. Aan de linkerkant (als je ervoor staat) Zit een zwart rond gedeeltje met vacuumslangetjes.
Waarschijnlijk is daar een dopje vanaf geschoten.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

Ik heb het even bij mijn garage laten schoonmaken (beide delen!) en voila, weer als nieuw. Kostte me geloof ik een tientje. Succes ermee, want het kan een ter*ngvervelend iets zijn!

Mzzl,

Peter

speeddragon

@paul,  het is niet 1 van die dopjes, want als de motor loopt en ik trek er 1 af dan slaat hij direct af en is ie ook niet meer te starten.

@peter,  over welke 2 delen heb je het nu? en in principe kan ik het schoonmaken zelf ook wel uiteraard, maar in de FAQ staat het alleen voor een 1.6 beschreven, en zo op het eerste gezicht is de stappenmotor van een 2.0 niet echt demonteerbaar. lijkt wel een klempassing.

groeten Gerwin

mels

Hallo,
Een coupe 2.0 8v heeft een luchtregelschuif voor het stationair toerental en die zit gewoon met 2 schroefjes torkx30
bevestigd en een stekker als je die los haalt dan heb je de luchtregelschuif al in de hand.P.S. zit wel een pakking onder
deze kan beetje blijven plakken dus als je te lomp doet scheurd dat.Je kunt zo bij de luchtregelschuif die zit boven het gasklephuis.Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Mvgr.Matthew

speeddragon

ik had al in de gaten dat het geen normale stappenmotor was, maar je kon het er wel van maken haha.
Maar hoe maak je zoiets schoon?
De pakking is mij al gescheurd, dus zit al een nieuwe in.

mels

Je schroeft hem uit elkaar (2 schroefjes) en dan spuit je er remmen reiniger in net zo lang totdat het niet meer vuil kijkt.Dan even goed droog blazen.Weer in elkaar zetten en monteren dan de auto 3 keer op kontact zetten en dan de 4 keer starten.
(moet zichzelf effe inleren).Als het schoonmaken van de luchtregelschuif niet heeft geholpen is er toch een ander probleem en dan zou je beter even naar een renault dealer in de buurt kunnen gaan.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.

speeddragon

Ik zal vanavond eens proberen om het zo te doen, er zit ontzettend veel roet in dus ik hoop dat dat er met wat wasbenzine uit wil. Neem aan dat dat niet schadelijker is dan remmenreiniger!.
Ik denk dat dit het stationair probleem nog wel es kan oplossen, maar weet niet of het inhouden daar ook iets mee te maken kan hebben.
Hij stoot soms ook op gas, maar dat ligt denk ik aan een verstopt gas filter of actuator.
Zal morgen wel ff posten of het geholpen heeft!
bedankt voor je reacties

Meganez

Je moet ook geen remmenreiniger gebruiken want deze kan ook het rubber aantasten. Wasbenzine moet wel werken.

Timo Zuiderduin

rubber lost ook op door wasbenzine !!

speeddragon

Naar mijn weten gaan de meeste rubbers wel goed samen met wasbenzine, al moet je ze er niet een nacht in laten weken.
Maar ik heb vanavond alles schoongemaakt, en het probleem lijkt over!,
Heb hem toch best wat aangedaan, en zelfs het stoten op gas lijkt beter.
Nu maar hopen dat het geen 1-malig ding is. Heb er direct even een open luchtfilter opgezet, nu maar hopen dat het verbruik niet drastisch omhoog schiet.

maar bedankt voor de reacties!

Meganez

Een open luchtfilter moet je nooit monteren als je op gas rijdt. Je gas systeem is heel erg nauw afgestemt op de hoeveelheid lucht die je motor kan krijgen. Bij een grotere hoeveelheid kan je verdamper het simpelweg niet aan. Wat ik begreep van horen zeggen is dat een openlucht filter met gas zelfs backfires kan veroorzaken.

montecarlo

@Gerwin: Ik heb ook een 2.0 ltr, 8 klepper en wilde hetzelfde doen als jij hebt gedaan.. ging dus in eerste instantie ook naarstig op zoek naar de stappenmotor.
Helaas, zonder resultaat... Nu ik jouw verhaal lees heb ik misschien een rare vraag, maar waar zit dat, dat wat jij hebt schoongemaakt?

Alvast bedankt!
Dave

speeddragon

Dat wat ik heb schoongemaakt zit op de plek waar je in de FAQ een stappenmotor zou verwachten!, qua uiterlijk is hij ook hetzelfde hij is alleen van metaal.
En ik heb best een eind gereden vandaag enmet het open lucht filterrijdt hij prima. hij stoot niet meer, en trekt goed door. Misschien dat het een combinatie van is, maar ik ben tot nog toe tevreden. Dus we zullen zien of het goed blijft.
En anders gaat het open luchtfilter er gewoon weer af. Maar ik denk dat als het echt problemen zou veroorzaken dat ik dat dan al wel gemerkt zou hebben.

Jeroen

De kans op back fire is vele malen hoger als je een open lucht filter monteerd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev