Advertenties


1.6e tikkende kleppen???

Gestart door Mano, 15 september 2005, 08:49:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mano

Hallo,

Ik ben in de running voor een 1.6e coupe uit 98. Nu vind ik dat deze auto best wel tikt. Niet zo dat er 1 verbrande klep of zo is, maar alle 8 netjes in de maat.

Nu zegt degene die hem verkoopt dat ie is afgesteld naar 'zijn rijstijl', is dit complete onzin of niet, want ik was van mening dat ook de 1.6e hydraulische klepstoters heeft, en hier is toch niks aan af te stellen?

Graag zo gauw mogelijk antwoord, dan weet ik namelijk of ik hem moet laten staan of niet.

En euhm.... zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Groeten

Timo Zuiderduin

Ik weet niet of het kan helpen maar ik had bij mijn vorige wagen altijd last van tikkende klepjes maar dit gebeurde alleen als het oliepeil te laag was, zodra ik er weer nieuwe olie bij deed was het getik weg!

MB82

Dat de 1.6e last heeft van tikken word ook besproken in het topic: "rammelend lagergeluid 1.6e" Voor de rest kan ik je niet helpen denk ik...

Tommi

Tikkende kleppen ik een renault eigenschap daar kan je niks aan doen dat slijt er door de jaren in. het enige wat echt helpt tegen een gelijk matig getik is een teflon toevoeging bij de motor doen. het geluid gaat nie weg maar word wel minder. Ik heb 4 jaar bij Renault gewerkt en kreeg regelmatig de klacht van klanten. de 16v hebben er al veel minder last van maar hebben het af en toe nog steeds. ik heb zelf een 2.0 coupe uit '98 en die heeft het ook gewoon.

RaymondTroost

klopt.. Die van mij tikt ook.. Lijkt net een diesel  :D Nee das overdreven.. Ik had het aan me oom gevraagd, die is 15 jaar lang mercedes benz monteur geweest (nu verkoper) En die zei gelijk dat het de klepstoters waren.. Hij zei gewoon mee blijven rijden, kan niks geen kwaad.. Of je moet je jezelf er aan ergeren.. Dus het kan totaal niks geen kwaad..

Megane2000Coupe

Ik heb zelf een 1.6 16V (Phase 2)en nu viel het me laatst ook op dat er een tikkend geluid onder me motorkap vandaan kwam, wie weet waar dit aan kan liggen en of het kwaad kan??

Megane2000Coupe


Christian de Vriend

Citaat van: Remko de W. op 27 september 2005, 18:09:48
Citaat van: Megane2000Coupe op 27 september 2005, 12:36:17
Tik, Tik, Tik, Tik? ? :)

dat kan geen kwaad, behalve als het een BOM is... ;D

das meestal contact om en BOEM,maar das mafia style
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Megane2000Coupe

Nou, ik leef nog, dus was geen bom  :)

Ben vanmiddag ff langs de Renault dealer gereden en een monteur heeft even gekeken en zei dat het geen kwaad kon, kon misschien nog wel weggaan als ik me olie zou verversen. Mocht het er daarna nog zijn, het kon absoluut geen kwaad zei hij.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev