Advertenties


verschil in de ecu en bsi bij een cabrio ten opzichten van andere

Gestart door Ryan1991, 12 oktober 2020, 17:32:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ryan1991

is er verschil in de ecu en bsi bij een cabrio ten opzichten van andere model

ik heb namelijk een nieuwe set nodig vanwege een complete ombouw en de oude was
vanwege waterschade al defect

ik hoor het graag

Felix

Kan je de chip van de oude niet overzetten in een ecu met identiek onderdeelnummer en softwarenummer?
Een andere optie is nog om de eeprom uit te lezen en over te zetten in een nieuwe ecu..?

Jacques

Of opsturen naar BBA reman (in Utrecht) of Actronics voor reparatie. Weet je zeker dat de boel weer werkt.

mark29

Wat is de bsi?
Ik ken die term in de renault niet.

Even chip overzetten etc, gaat allemaal niet zo makkelijk ivm de startblokkering. Optie is ook nog de inspuitcomputer laten vrijschakelen van de startblokkering. Als een complete set lastig te vinden is.

Ryan1991

Heb eventueel een set van de 1.4 16v gaat dit problemen geven met de 1.6 16v  :? :?

Jacques

Dat heeft toch geen zin. Alle inspuit en ontstekings-parameters zijn anders. Probeer een BBAreman. Dan houdt je ook eigen startonderbreker codes.

Ryan1991

ik wilde toch even laten weten, Dat de huidige set zover heen was dat het niet meer te repareren viel :cry:
Maar daarnaast heb toch de 1.4 16v set gekocht en de wagen loopt er perfect op  :grin:

Jacques



Ryan1991

hey mark ik bedoel de uch bsi bcm bodycomputer comfort module net hoe je het wil noemen  Y

Jacques

Je kunt beter geen namen zelf verzinnen. Die dingen heten uch en ecu.

mark29

Ja comfort module kan ook weer bij een raam horen, zo word het verwarrend.
Liever inderdaad de echte namen gebruiken, dan weet iedereen waar je het over hebt, ik dacht al dat je de uch bedoelde, daarom vroeg ik het ook.

Ryan1991

Nou zou ik niet zelf verzinnen noemen. Want als ik bsi Megane Google zie ik toch direct een uch  8)7 Maar als het officieel een uch is
zal ik het bij deze het ook een uch noemen heren :police:

henkwijers@hotmail.com

Wat   een  onzin   verhaal   .
Ik  dacht  dat het  over de auto  gaat.

Maar  over  een  kleuterklas???????

mark29

Renault gebruikt specifieke benamingen. Als iedereen het anders noemt, word het toch snel onduidelijk.
Dan denkt iemand bsi is dat de uch of de upc?

Heeft niks met kinderachtig gedrag te maken, maar met juiste informatie zodat meer mensen hier in de toekomst iets aan hebben als ze vergelijkbare problemen hebben. Voor leken is het al een puzzel genoeg.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev