Advertenties


'Mysterieus' onderdeel

Gestart door Laura, 27 november 2015, 14:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura

Van de week al het een en ander aan onderdelen besteld, gebeurt me dit. Fijn.

Zo reed ik deze ochtend naar mijn werk, en onderweg heb ik eigenlijk niks gemerkt. Toen ik m'n auto uitstapte (de mooiste van de parkeerplaats overigens  o-) ) keek ik natuurlijk, zoals ik dat altijd doe, nog even achterom. Toen viel het me op dat er iets onder mijn bumper uithing.... Ik snel gekeken en het was een zwart blok wat gewoon vrij los hing, kan dus niet goed zijn.
In mn pauze naar buiten, gaat vervolgens mn motorkap niet open (godve******). Uiteindelijk open gekregen. Zucht.

Dit is het dus:

\

Na een beetje kijken en draaien heb ik het naar boven getrokken, moet straks nog 30 km naar huis en vind het niks als het daar zo hangt.



Zo te zien is die (ontzettend doorgeroestte) beugel afgebroken.

Natuurlijk is dit helemaal geen mysterieus onderdeel, maar ik heb gewoon geen flauw idee wat het is.  :?

Er kwam overigens ook water uitgelopen  :') :')

Dus: Wat is het, wat doet het en wat moet ik hiermee. Thanks  --
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

Christian de Vriend

als ik me niet vergis,is dit een verdampingsvat voor de benzine,bij beide megane gingen die
koppelingen vaak kapot,dus trok ik die meuk er van tussen,en heb geen problemen ondervonden
daarna.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Laura

@Christian

Heb ook helemaal geen verschil gemerkt met rijden of iets dergelijks, dus volgens jou lekker alles los trekken en in de dichtsbij zijnde container flikkeren?  Y
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

mark

Bjj mij gaat het storingslampje branden al ik die stekker er af trek.

Laura

Weet niet of het überhaupt wel een goed idee om het daar zo te laten zitten onderweg naar huis..... Riem zit nogal in de buurt
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

Christian de Vriend

ik ben te snel met roepen,vat zit er wel,maar alle slangen zijn weg op en rond het motorblok.

zelfde wat ik heb gedaan met de EGR klep,alles weg gehaalt,enkel spoeltje van de klep aangesloten
om geen storingen te krijgen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Laura

Enig idee hoe het vat oorspronkelijk vast zit?
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

YVE5

Citaat van: Christian de Vriend op 27 november 2015, 14:49:20
als ik me niet vergis,is dit een verdampingsvat voor de benzine,bij beide megane gingen die
koppelingen vaak kapot,dus trok ik die meuk er van tussen,en heb geen problemen ondervonden
daarna.

klopt inderdaad.  die laat toe om de benzinedampen die teveel in je benzinetank zitten, te recupereren.  wordt bij hogere snelheden/toeren mee ingespoten, zodat je op die moment ff minder benzine gebruikt.
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

Christian de Vriend

Citaat van: Laura op 27 november 2015, 15:51:05
Enig idee hoe het vat oorspronkelijk vast zit?

even connector los trekken en kijken of er een lampje gaat branden op het dashboard.

hoe doe vast zit weet ik niet,wellicht nu met een tyrap oplossen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Citaat van: YVE5 op 27 november 2015, 15:55:19
klopt inderdaad.  die laat toe om de benzinedampen die teveel in je benzinetank zitten, te recupereren.  wordt bij hogere snelheden/toeren mee ingespoten, zodat je op die moment ff minder benzine gebruikt.

weer wat geleerd !-!

Alhoewel ik nu wel blij ben dat het bij de 16v is los gekoppeld,bij de laatste dynorun
bleek dat die te rijk loopt bij hoge toeren.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Laura

Thanks guys, weer wat geleerd. Morgen onderdelen ophalen en dan even checken en een oplossing  bedenken.  !-!
The best rides are Topless Rides if you know what I mean...  :whistle:

Yellow Megané Cabrio 1.6-16v Phase 2

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev