Advertenties


[Mégane Coupé 1.4-16v (2001)] Moeizame koude start en schokkend rijden

Gestart door nickk93, 9 oktober 2013, 19:56:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nickk93

Een paar weken geleden heb ik mijn eerste auto gekocht. Een Coupé 1.4-16v uit 2001 en ik ben er nog steeds erg blij mee. Nu begin ik, naarmate het wat kouder wordt buiten achter te komen dat de auto een probleempje vertoont, hoe warmer het buiten is, des te minder is het probleem en boven de 20 graden is het probleem eigenlijk deels afwezig.

Sowieso gaat het starten bij een koude motor heel moeizaam. De auto slaat vaak pas aan op het moment dat je de sleutel weer loslaat of je moet overdreven lang doorstarten. Bij een warme motor start hij wel direct zoals het zou moeten.

Daarnaast rijdt hij heel schokkerig het eerste stuk. Als je gas blijft geven rijdt hij wel wat onrustig en voel je hem een beetje schokken, maar als je je gas loslaat voor een drempel of iets dergelijks begint hij echt behoorlijk te horten. Op het moment dat je een paar honderd meter boven de 50 a 60 km/h uit bent gekomen is het probleem direct over en rijdt hij vervolgens weer naar behoren, eigenlijk als de temperatuur het tweede of derde streepje van onderen voorbij is. Bij wat hogere temperaturen, doet dit probleem zich niet voor.

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn? Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is (ik ben (nog) niet zo heel technisch op het gebied van auto's)

BadEend

Zou kunnen liggen aan een niet goed werkende koelvloeistoftemperatuur sensor.
Laat de auto uitlezen op foutcodes en parameters van de verschillende sensoren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev