Advertenties


[Mégane Coupé 1.6 16v 2002] 12V - Sigaretten aansteker doet niets

Gestart door musje83, 26 juli 2013, 10:35:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

musje83

Zo, intussen zijn de problemen met mijn Meg gereduceerd tot een aantal kleine dingen. Dit is er één van, helaas wel een belangrijke met het oog op de aankomende vakantie.

De sigaretten aansteker doet niets. Geen ramp zou je zeggen, ik heb altijd een paar aanstekers in de auto. Maar voor het opladen van mijn telefoon, en daarmee ook de navigatie op mijn telefoon, is het aanzienlijk minder handig.

Om te beginnen ligt het niet aan de plug zelf, als ik de aansteker indruk gebeurt er ook niets, dus er staat geen spanning op de plug.
Waar begin ik met nakijken? Ik heb reeds in het zekering kastje gekeken en daar ontbreekt een zekering (bruin, 7,5v geloof ik) waar volgens de sticker een logo bij hoort van een circel met twee puntjes (afbeelding uit ander topic):



Zekering klemt helaas niet op die plek. Waar kan ik nog meer naar kijken?

RobScénic

Die plaats in niet in gebruik, want daar hoort de zekering te zitten voor het stroompunt onder de achterbank. Dit zit alleen niet in de coupe, dus is hij niet in gebruik. Is de zekering van de radio nog goed? Want meestal zit hij daarbij.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

zekering coupe conso nog heel?
En de stekker achter op de aansteker?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

musje83

Zekering Coupe Conso nog niet nagekeken, straks maar even doen. Heb de asbak losgemaakt en wat blijkt; de stekker zat niet aangesloten  :sleepey:

Maar guess what? Aangesloten... en doet nog steeds niets. De 'koker' is wel wat roestig evenals de torx schroef (contactpunt voor mijn oplader). Ik heb al geprobeerd dit schoon te krijgen maar dat lukt niet, te smal allemaal. Kan het daar aan liggen? In m'n oude Mégane was het ook wat roestig (wel minder) en daar werkte alles prima...

J to the H (Jeroen)

Ja, het kan aan corrosie liggen. Maar ik vraag me af waarom die stekker loszat.
Is er misschien iets mis met de sigarettenaansteker en is het daarom losgekoppeld of gewoon losgetrild....
Nu kan je hem in ieder geval even doormeten of er stroom op de plus staat.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev