Advertenties


[Mégane Coupé 1.6 16v 2002] Koopadvies: Gas blijft hangen

Gestart door musje83, 21 juni 2013, 11:31:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Dat de benzinemeter naar 0 gaat onder het rijden is niet bepaald normaal hoor, ik heb er met mijn 1.6 16v nog nooit last van gehad ! Het heftig bewegen van de pook heeft hij wel altijd al gedaan, zelfs toen de wagen nieuw van renault kwam toen mijn ouders hem gekocht hebben. Als hij in bijvoorbeeld de 2 staat en je trekt op dan beweegt de pook 1-2cm naar achteren, ga je van het gas af beweegt hij weer terug.

BadEend

Denk dat ik dan in de war ben met de LPG meter. (gecombineerde meter)

musje83

Het is wel een gecombineerde meter inderdaad. Heb tijdens de testrit eventjes op benzine gereden, maar eerlijk gezegd niet op het metertje gelet.

Any thoughts over de aandrijving? Dat is nu mijn primaire zorg.

BadEend

#18
Auto op brug zetten of opkrikken, gissen naar het wat zou kunnen zijn schiet je niet veel mee op.
Staan er advies en/of afkeurpunten op het apk rapport?

Ik zou de auto persoonlijk al laten staan als hij uitgerust is met een Eurogas EAS LPG installatie.
Deze heeft namelijk een redelijke kans op backfire aangezien deze nog niet is voorzien van injectoren.

Jacques

aandrijving:
1 wielager 60 euro + erin persen 10 euro + monteren. Luchttol nodig voor losmaken van moer aandrijfas. arbeidsloon van garage weet ik niet.
Aandrijfas circa 150 euro nieuw en ca 35 euro gebruikt. Montage kosten weet ik niet. Ook hier heb je de luchtol nodig. Met het goede gereedschap moet het in een uur te fixen zijn. Maak er 2 van voor degene die het rustig aan doet.

musje83

@Badeend: Het is inderdaad een Eurogas installatie, type weet ik niet. Had er met mijn vorige Mégane nooit last mee eigenlijk. De verdamper zit vertikaal, je kijkt zeg maar tegen de zijkant van de verdamper als je er voor staat.

@Jacques: Bedankt! Montagekosten zijn nul voor mij, dus dat moet helemaal goed komen  !-!

JB

Citaat van: BadEend op 22 juni 2013, 23:06:38
Je bedoeld dezelfde als ik bedoel, namelijk het "hondenbotje".

Nee, er is een aparte steun voor de versnellingsbak.
Plus 3 motorsteunen waaronder het hondebotje.

Maar het hondebotje vervangen scheelt al erg veel.
De andere twee die bovenop zitten, kun je het best tegelijk vervangen

BadEend

Wanneer besluit je of je de auto wel of niet gaat kopen?

musje83

#23
Morgen uiterlijk. Probleem is dat ik echt een auto nodig heb en helaas geen groot budget heb. De Phase II trekt me steeds meer, zeker na het ongeluk vorige week vind ik het gewoon prettig dat 'ie 4 airbags heeft. En dit is ongeveer de enige binnen mijn budget.

De verkoper bezweert mij dat het geluid van de banden afkomstig is, volgens hem een totaal verkeerde maat. Het geluid begon pas toen de banden waren vervangen (recent). Sowieso rijd ik, als ik hem koop, direct door naar een lokale bandenboer om er 4 goede, gebruikte exemplaren op te laten zetten.

Dan heb ik, als zijn verhaal klopt, een auto die motorisch in goede staat is en mij in ieder geval de komende tijd naar mijn werk brengt. Zaken als storingslampjes laat ik  ook uitlezen maar zijn van secundair belang.

Jacques

Zeker banden met een V profiel kunnen behoorlijk geluid maken, waarbij het soms klinkt alsof je wiellagers stuk zijn.

BadEend

#25
Welke maat banden zit er dan onder en waarom zit er überhaupt een verkeerde maat banden onder?
Ik zou als ik jou was de auto laten uitlezen voor je hem koopt, dan heb je een beter beeld van de mogelijke problemen.
En even op de brug zetten zodat je de ophanging en dergelijke kan checken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev