Advertenties


[Coupé 2.0 8v] Licht bokken bij geen gas

Gestart door musje83, 23 april 2013, 11:39:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L0we

Dat is wel bijzonder! Probeer eens met een multimeter de weerstand tussen je motorblok en de min van je accu te meten. Die moet nagenoeg 0 zijn. Als dat niet het geval is, is je massa niet in orde.

Die vonkenregen vind ik raar, misschien moet je hem er eens op zetten voor het starten.

BadEend

Ik weet wel dat als je de startkabel op de min pool aansluit dat je dan wat vonken kan krijgen.

musje83

Helaas, autootje doet niet meer  ;(

Een dame die niet op zat te letten is met haar C1 vol achterop geklapt, waardoor mijn neus zich in (of eigenlijk onder) de Caddy voor mij boorde. Gezien de dagwaarde zal hij waarschijnlijk total-loss zijn. R.I.P.  :cry:

En dan nu zoeken naar een leuke facelift met een zestienkleppertje!  :grin:


kevinbreda

Zelf niks er aan overgehouden behalve de schrik en het verlies van de megane

musje83

Nou ja, wat spierpijn en een stijve nek de eerste 2 dagen. Maar verder lijkt alles in orde, hopen dat het zo blijft :)

Ben wel onder de indruk van de veiligheid van deze auto's, dit was toch geen zachte klap  :x

kevinbreda

Nee das te zien

Nu benieuwt wat je terug gaat krijgen van de verzekering natuurlijk

BadEend

@Kevin

Niet meer als een grijpstuiver. ;)

musje83

Nou, economisch total loss, niet mijn schuld dus de dagwaarde (1500) min wat de schade auto nog oplevert.
Tenzij een schade expert gaat vaststellen dat deze auto nog voor minder dan 1000 euro gemaakt kan worden (nieuwe voorkant, nieuwe trekhaak + fixen subframe, radiator enz.).

Niet dat je zegt veel geld, maar een grijpstuiver zou ik het niet noemen :)

BadEend

#23
De dagwaarde waar de verzekeraars van uitgaan is meestal niet afdoende om een soortgelijke auto terug te kopen.
En daarbij is € 1500 geen reële dagwaarde voor deze auto.

musje83

De dagwaarde stond op 1500 euro, en gisteren voor een vriend nog een 1.4 16v uit 2000 gekocht waar recent groot onderhoud aan was uitgevoerd (distri enzo) voor 1100...

BadEend

#25
Door wie is die dagwaarde bepaald dan?
Voor dat bedrag of net iets meer heb je namelijk al een Phase 2.

kevinbreda

Ben benieuwt eat mijn 2.0 16v nog waard zou zijn dan

Lennart

Damn, dat ziet er inderdaad niet best uit!
In iedergeval goed te horen dat je er zelf niets ernstigs aan hebt overgehouden!!
Succes met de zoektocht naar een nieuwe wagen!
assumption is the mother of all f*ck ups

musje83

@Badeend: Dagwaarde wordt bepaald a.d.h.v. meerdere factoren. Uitvoering en uitrusting zijn daar één van. Voorwaarde is uiteraard wel dat de auto geen schade historie of nog aanwezige schade heeft. Het staat ook los van de handelsprijs. Kijk maar eens naar de prijs van dit soort auto's bij 'echte' autobedrijven (dus niet henk of ali op de hoek). Je kunt ook voor een habbekrats een A6, 3-serie of E-klasse kopen, ondanks hun vastgestelde dagwaarde.

CiteerDagwaarde
Let op. Het gaat hier niet om de verkoopwaarde van uw auto. Het betreft een indicatie. Om de daadwerkelijke (verkoop)waarde van uw auto te berekenen zijn meer gegevens nodig, zoals de kilometerstand, de staat van het casco en het onderhoud. Wij vermelden hier de dagwaarde, omdat sommige verzekeraars hun premie hierop baseren.

Een Phase I Coupé 2.0 kost je bij veel bedrijven om en nabij dat bedrag.

Hoe dan ook, check zelf even:

http://www.independer.nl/autoverzekering/dagwaarde.aspx

Kenteken: zie foto.

L0we

Dat is balen zeg, succes met de zoektocht naar een andere!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev