Advertenties


[Coupé 2.0 F3R-750] Nog resterende problemen (schudden/ploffen)

Gestart door musje83, 30 november 2012, 14:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

In een uitzonderlijk geval zou dat kunnen, maar ik betwijfel of dat de genoemde symptomen heeft...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Citaat van: RobScénic op 17 december 2012, 16:19:40
Dus hij doet het op benzine? Dan hoef je (nog) niet aan de LPG installatie te denken, de auto zal eerst goed op benzine moeten rijden voordat hij op LPG goed rijdt. Grote kans dat de hele LPG installatie geen problemen heeft.  Het maakt niet uit dat die sensor voorheen al liep te miepen, voordat je verder kunt met je probleem zul je eerst moeten zorgen dat alle fouten eruit zijn. Dit is er eentje die het kan veroorzaken.

Huh??? Ik heb een slopel gehad die echt geen cm op benzine wilde rijden, niet eens op startte, maar op LPG als een zonnetje reed....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Man je zou bijna heel de auto uitelkaar trekken en dan opnieuw bouwen.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

RobScénic

@Michiel, dat kan als de tank leeg is, het filter verstopt is of de brandstofpomp kapot is...... Maar je auto start toch op benzine?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

@ Michiel,

Dat kan gebeuren, maar dit is de normale vuistregel. Al vind ik het een beetje sterk, want normaal gesproken start de auto op benzine...

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 19 december 2012, 13:21:56
Ik heb een slopel gehad.....

Niemand is perfect, maar ik had het stilgehouden..... :D
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Die slopel was een Rekord uit 84..... (en ja ook ik heb mijn wat geestelijk mindere periodes gehad) Maar ff back on topic, nu rijd ie een aantal honderd meters op benzine en slaat dan af.... Lijkt er op of ie toch wil overschakelen op gas en dat dus niet krijgt, of doet ie ook zo op gas??
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

musje83

#21
Een Slopel... begrijpelijk dat je dat stil probeert te houden  8)7  :P

Nou, nieuwe tussenstand:

- Noodgedwongen aantal keer op en neer naar m'n werk (14 heen, 14 terug), na een paar ritjes kon ik bij het wegvallen van het vermogen na een paar keer koppeling in en gas geven weer verder rijden
- Sinds gisteren kan ik weer 'gewoon' rijden op gas
- Auto start weer makkelijker

Ik heb de auto bij de plaatselijke eenmanszaak uit laten lezen, en hij kwam tot de conclusie dat de lambdasonde niks meer doet  >:(
Nog niet lang geleden deed 'ie het nog wel, of kreeg de boordcomputer in ieder geval  waardes door van de Lambda. Deze monteur vertelde dat het te maken kan hebben met lambda's die nog wel waardes doorgeven maar niet meer accuraat genoeg, waardoor mijn (eerder al aanwezige ploffen/schudden) problemen ook konden ontstaan.

Klopt dit? Zonder lambda rijdt 'ie dus wel, maar het gaat niet van harte. Weinig power, pas vanaf +/- 2500 toeren, onrustig stationair, motor klinkt niet lekker bij gas geven.

Roadkill (Michiel)

Zonder lambda gaat ie waarschijnlijk op een noodloop over, en dat rijd normaal gezien ruk... Maar op gas rijd ie wel gewoon goed?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

musje83

Auto rijdt op zowel benzine als gas vrij beroerd = roffel in de motor, weinig trekkracht <2.500rpm, onrustig stationair, neiging tot uitvallen.  :neen:

Roadkill (Michiel)

Is je inlaat traject nog 100% in orde??? (kan zijn dat ie een keer een backfire gehad heeft en daardoor nu ergens misschien valse lucht trekt?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

musje83

Call me a noob, maar inlaattraject is toch luchtfilter(huis), slang & gasklephuis?  o-)

In dat traject is alles in orde. De vorige eigenaar had hier een andere slang + openluchtfilter op geplaatst (zonder temp sensor), deze heb ik al vervangen voor een originele. Gasklephuis is wel wat vies, maar moeilijk te demonteren i.v.m. gasklep LPG die er voor zit gemonteerd, waarvan de torx half is dolgedraaid...

Roadkill (Michiel)

Uhm ook je inlaatspruitstuk hoort daarbij.... Kijk even of alle pakkingen nog netjes zijn (vervangen kan zo wie zo nooit kwaad) enne gaat dus zo wie zo niet over een G3 gas installatie begrijp ik?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

musje83

Ok, ga dat eens aan mijn monteur vragen.

Nee, gaat niet specifiek om de G3 installatie. Zit er wel in, maar de problemen doen zich voor op benzine én LPG dus het is geen specifiek LPG probleem :)

musje83

Even voor mijn beeldvorming: Moet ik gewoon in de buurt van het inlaatspruitstuk spuiten met remreiniger om te testen? Zo ja, hoe kom ik ooit aan de onderkant?  :q

Roadkill (Michiel)

Staat er bij jou echt G3 op je kenteken????? want je hebt het over een aparte gasklep, en G3 werkt dacht ik met injectoren..... (betaal je ook minder mrb dan met een ouderwetse LPG installatie)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev