Advertenties


"Reset"

Gestart door Hidzer, 12 december 2011, 16:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hidzer

Hallo, voordat ik mijn vraag afvuur even voorstellen: Ik ben Hidzer uit Sexbierum en sinds 2 maanden in het bezit van een Megane 1 uit 1996.
Het wagentje loopt piekfijn en is goed onderhouden. Helaas kwam ik na 3 weken een bekend kwaaltje tegen. Je raad het al, hij starte niet.

Nieuwe batterijen gehaald voor de sleutels (IR) maar dat mocht niet baten, de noodcode opgevraagd en deze uitgevoerd, hij zou dan moeten starten, maar niet dus. Accu gecontroleert, aansluitingen losgemaakt (reset) en schoongemaakt enz...
En hij starte weer, tot aan vandaag zonder problemen gereden, daarna liet de Megane mij lopen (6km), helaas had ik de aansluitingen op de accu dusdanig vast gezet, dat deze niet met de hand waren los te krijgen.

Een "reset" (na het bemachtigen van een tang) was vandaag de oplossing om verder te rijden, het is echter de vraag wanneer hij mij weer in de steek laat.
Het lijkt mij vrij frustrerend wanneer je de motor afzet (ik laat hem dus draaien) voor een brug en je de polen eraf moet klauwen voordat je weer verder kunt rijden.

Ik neem aan dat de problemen worden veroorzaakt door de instabiele computer van Siemens.
Is de computer (aan de accu zijde) het enige wat ik zou moeten vervangen om dit probleem op te heffen of komt er meer bij kijken.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet, Hidzer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev