Advertenties


"knoepen" bij remmen en sturen.

Gestart door juul, 9 oktober 2011, 21:40:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

jah daar ben ik weer met een probleem. :neen: 8)7

heb laatst de schokdempers vervangen omdat ik dacht dat deze 'op' waren.
Nu denk ik toch dat het probleem wat anders is alleen ik weet niet wat. :?

Als ik langzaam rijd en dan uit een parkeervak weg wil rijden dan hoor ik van rechtsvoor een soort knoepen.
Dit is meestal een "tok" en dan is het weg du sals ik terug stuur dan hoor ik niks.
Ook  als ik hem terug draai om te luisteren wanneer het knoept hoor ik niks , dus het is eenmalig en dan niet meer.

En ik hoor hem als ik wil remmen bij het stoplicht of een keer wat harder op de rem moet trappen, ook dit is niet elke
als ik rem. Nu heb ik wel alle bouten van de schokdempers en remklauwen etc.... gecontroleerd.

Wat zou dit kunnen zijn? En als er meerdere opties hor ik die ook graag zodat ik het uit kan sluiten.

Misschien wel belangrijk om te weten is dat ik pas geleden met de andere schokdempers ook verlagingsveren heb
gemonteerd en een aandrijfashoes aan de linkerkant en dan bakzijde.

gr juul

RobScénic

Waarschijnlijk een gebroken veer. En anders kunnen je veerpootlagers versleten zijn.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul

er zitten nieuwe veren en di ezijn nog heel en de veerpoot lagers heb ikgecontroleerd en die waren goed.
Kogeltjes waren mooi en zat nog genoeg vet op .

nd-photo.nl


juul

nou we gaan woensdag na het werk nog een keer kijken of er wat los wat het kan veroorzaken.
En anders gaat ie weer omhoog om te kijken of het dan minder wordt.

juul

uiteraard meerdere opties welkom, zodat ik zoveel mogelijk kan uitsluiten.

RobScénic

Is het probleem begonnen na het verlagen? Het lijkt wel alsof de veer verspringt, vandaar dat ik aan de veerpootlagers of gebroken veer denk.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul

voor het verlagen was het ook al maar het is nu wel erger geworden (lees harder)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev