Advertenties


**gemaakt ** Auto heeft geen vermogen op de snelweg (5 versnelling)

Gestart door Fixma, 27 april 2011, 21:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nd-photo.nl

Onthoud: beter safe than sorry! Hoe lastig het ook is, dalijk liggen de kosten ineens een stuk hoger omdat je geen zin had om het te checken ;)

Nicole

Ik zou het inderdaad toch, ondanks het even wat werk is, over een week alweer controleren. Y
Toch omdat er zo'n appart "patroon" in zat. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Fixma

We moesten toch de dynamo snaar vervangen, dus even de distributie riem bekeken en ziet er goed uit naar 400KM. Wel altijd een toer om de 4 boutjes van de beschermkap ;(


Over een tijdje maar weer eens bekijken..

Den

  !-!

Ik heb alleen mn twijfels bij de spanrol ;)
Normaal zit daar een borgmoer op, zo een met een plastic ringetje erin.
Heb het een keer meegemaakt als ze niet met de juiste kracht vastgezet zijn dmv een momentsleutel dat ze mettertijd loskomen.

Misschien iets voor de volgende keer. Zet ze zelf altijd vast met een borgmoer of met loctite. Beter goed vast dan snel los ;)

Zeurmode uit :)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Fixma

Is geen gezeur Den maar handige tip.

Die moer zat er altijd op, waarschijnlijk door een garage gedaan.. Heb momentsleutel  gebruikt maar daarna nog vaster gedraaid (40nm is wel erg weinig). de moer is zover nog nooit los geraakt. Had op dat moment geen borg moer.
De VW Polo heeft ook een normale moer..

Den

Mag ook niet te strak he, anders kan de rol schuin komen te staan omdat deze in het frame van de waterpomp zit. Bij teveel kracht kun je dat kromtrekken namelijk en gaat het lekken.
Zat er geen nieuwe bij de spanrol ?
Waar ik ze bestel zit er altijd een nieuwe bij namelijk.

In ieder geval weer goed dat tie weer goed rijdt  !-!
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Fixma

Het was een compleet set met riem en spanner en zelfs olie keerringen. maar geen moer voor de spanner.
Zo ver geen lekkage, heb al eens eerder die bout aangedraaid en zo ver nog geen problemen..

Den

Gelukkig niet ;)
Zal ook niet snel gebeuren hoor want rondom de pomp zitten ook wat boutjes dus zal niet zo'n probleem zijn.
Verder wel goed dat het allemaal weer werkt toch.
Kun je weer toeren en maar snel lid worden ;)
:D
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

testit

Is de tandriem ook ouder als 5 jaar? het patroon komt overeen met de schok belasting lijkt mij
de riem ziet er ook oud uit (ik heb het eerder gezien bij opel vectra liep ook goed af)

Fixma

De riem was minder dan 2 jaar oud. Ziet er inderdaad versleten uit. Maar dat zou hij nog niet moeten zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev