Advertenties


**gemaakt ** Auto heeft geen vermogen op de snelweg (5 versnelling)

Gestart door Fixma, 27 april 2011, 21:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fixma

Omdat boven 2500 toeren de motor een hol geluid geeft en ook het tikken van de kleppen veel luider wordt, dachten we dat een blokkaarde in de Kat wel moest zijn.
Dus veel pijn en moeite de Kat eraf gehaald en met de Endoscoop erin gekeken:
Vanaf voorkant ziet het goed uit:


Van achterkant dus niet:

Bleek een beugel van de Kat te zijn, edelmetaal (magneet deed niets) Dus dan maar open maken er eruit halen

De Kat zelf vult maar de helft van de behuizing. Is niet kapot dus maar laten zitten (bespaard genoeg voor de volgende APK)
Beugel zat schijnbaar om de Kat heen en is los gekomen. Dus dachten we hebben het nu.  8)

Maar helaas een proef ritje maakt duidelijk dat we er nog niet zijn.. >:(

Mhh misschien toch maar naar de garage brengen. Hopelijk weten ze meer..

matthew


Fixma

Citaat van: matthew op  2 mei 2011, 19:47:44
Idd nog even d riem timing controleren.
Inderdaad het (misschien omdat we eerder dachten dat we het hadden) is de distributie reim. Hij mist nl tand(en)!
Dat hebben we niet verwacht aangezien aardig nieuw was.. Dus morgen even een nieuwe halen.. !
Zal later foto's plaatsen..

matthew

Als een d-riem tanden mist dan loopt die niet meer.
D riem zit achter kappen weg gewerkt en de mult riem ook wel v riem zijn in het zicht gemonteerd.

Fixma

#19
Citaat van: matthew op  2 mei 2011, 22:03:02
Als een d-riem tanden mist dan loopt die niet meer.
D riem zit achter kappen weg gewerkt en de mult riem ook wel v riem zijn in het zicht gemonteerd.

Weet ik, heb genoeg DR gemonteerd. kap er af gehaald (ook wiel, en binnen scherm en poelies) en mist echt tanden. zal morgen wel even een foto plaatsen als hij er af is.
Als een tandje te vroeg dan boem is ho. maar paar tandjes later kan hij wel hebben (kleppen blijven open als de zuigers naar beneden gaan = vermogen verlies)
Dus erg veel geluk gehad..

Nog verwoede pogingen gedaan om de ECU uit lezen maar helaas mijn ELM reader kan niet contact krijgen met de ECU (protocol verkeerd).
Jammer..



Fixma

#20
I got it!
Yep it was de distributie riem! kijk en huiver!

Mhh niet geheel op tijd meer, en mis wat:  :huh:


Mis nog meer:  :x


Heb ik al gezegd dat hij wat tandjes miste?  8)7


Een wonder dat hij ook nog 5000 toeren hier op gedraaid heeft en tijdje mee rond gereden..  _o_
Gelukkig de goed kant op geschoven..
Hij rijd nu weer als een zonnetje!  Bedankt voor alle hulp!

Hier nog een videotje

Nicole

Zo, jij hebt mazzel gehad!
Maar.. wat is de oorzaak dat hij zoveel tandjes kwijt is??
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Fixma

Geen idee, wist ik het maar.. De snaar is opgezet door de garage. En zou nog bijna 30.00 mee moeten gaan..
Heeft een paar keer backfire gehad.. Maar of dat mee te maken heeft? Heb dit nog nooit zo erg mee gemaakt.
Zelfs ander knutsel vrieden waren in shock  8)

Roy16v

heb al veel gezien maar dit nog nooit! :neen:

was het een optibelt riem?
dat zijn net post rekkers,zijn de enige riemen die ik al eens gezien heb met stuk of 15 tandjes er af maar deze,zo rond om?
dat je motor geen schade heeft dat is een wonder.

hoeveel km zat de riem er om?
vind het altijd maar spannend met die riemen,aanbevolen km stand hou ik me iig nooit aan.

niets kunnen vinden aan eventuueel tandwielen of spanner?
er zit zon gek patroon in de verdwenen tandjes.

goh wat heb jij een geluk gehad met je 5000 tpm :P

RobScénic

Ik zou ook even naar de winkel lopen om een staatslot te kopen! Met zoveel geluk.......
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

nd-photo.nl

Tering wat een geluk zeg. In ieder geval mooi dat je het probleem hebt weten te vinden en hebt kunnen repareren. Veel rijplezier verder!

Nicole

Als ik jou was zou ik het bij je nieuwe d riem wel even in de gaten houden, vooral omdat de tandjes met zo'n "patroon" missen.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Je heb inderdaad flink geluk gehad. Nu hopen dat de nieuwe riem wel heel blijft!!
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

megcab2000 (Verkocht)


Zit er geen scherp of beschadigd tandje aan 1 van de tandwielen ?
Ik zou na een week de riem weer checken.

gr,
willem
Megane is verkocht

Fixma

Ik kon niets ontdeken aan de tandwielen , maar zal over een paar weken weer eens controleren. Jammer dat het zo moeizaam is. Telkens die lastige 4 boutjes los halen om het te kunen zien. Bij mij ander auto een VW Polo zijn het twee clipjes. Even wat handiger..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev