Advertenties


**gemaakt ** Auto heeft geen vermogen op de snelweg (5 versnelling)

Gestart door Fixma, 27 april 2011, 21:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fixma

Een Magene 1.6 8v uit '98 met LPG.  motortype K7M
Reed prima (net door de APK heen) kom 's avonds terug zonder problemen. De volgende morgen loopt hij niet echt lekker en op als ik op de snelweg rij in de 4-5 versnelling heeft hij geen vermogen meer kan niet sneller dan 100
Het vebruik lijkt stuk hoger en motor is warmer
Stationair draait hij prima, kan vol gas geven to 5000+ toeren zonder happering etc (dus Kat is ok?)
Starten gaat ook prima.

Heb de kleppen gesteld (was niet echt mis mee)
Heb de Lambda sensor gemeten. schommelt tussen the 0,2x tot 0,8x dus lijkt goed?
Hbe de Inlaat temp sensor gemeten en die was 5000 (wat klomt met de buiten temp)
Heb de water temp sensor gemeten en die was 550 (60 graden op de meter) dus dat lijkt ook goed.
heb de vliegwiel sensor schoon gemaakt maar dat was niet echt smering en anders start hij moelijk
Heb de bobine's omgewisseld met anderen.
Heb de alle bougie kables omgewisseld met anderen

Is vreemd dat de ene dag prima en volgende dag probleem..

Iemand nog ideeen? Wordt een beetje radeloos..  l-

200016v

(((((((((( Een Magene 1.6 8v uit '98 met LPG.  motortype K7M Reed prima (net door de APK heen)))))))))

dan zou ik is Testen hoe hij op benzine rijd en of er tussen beide verschil is met vermogen verlies!
kan zijn dat ze via meting bij APK iets terug geregeld hebben ivm CO-gehalte.


verdamper kan kapot zijn...

vacuum Tank?
Vuil in filter? etc etc etc...

Fixma

#2
Sorry was ik vergeten te melden. Is het zelfde als op benzine. zelfs iets slechter.
APK is aan paar weken geleden (met steek proef!) dus CO2 was goed en is niets bijgesteld.

matthew

Ik denk toch aan de kat dan.

apk is maar een moment opname.

200016v

een auto op LPG loopt (normaliter) op benzine *meestal slechter*

wel vreemd dat op benzine & LPG er niks verandert!
hoe is de compressie????
of uitlaatdruk?
of inlaat?? ( te weinig lucht )


ik ken het werkelijke verhaal niet dus weet niet wat er Exact gebeurt is.

Fixma

Citaat van: matthew op 27 april 2011, 22:45:07
Ik denk toch aan de kat dan.

apk is maar een moment opname.
Mee eens. maar is mij verteld als je vol gas kan geven tot toerental is in het rode dan is de Kat goed. Ook komt er goede luchtdruk uit de uitlaat.

Maar inderdaad tussen benzine of LPG is geen verschil, gewoon slecht vermogen als de motor belast wordt, als hij still staat kan ik gewoon vol gas geven zonder problemen. Omdat de ene dag goed was en de voglende dag niet dacht ik aan een sensor of zo.. Alle connectors uit ik uit elkaar gehad maar geen verandering.

Roy16v

lees kleppen gesteld,
geen moertje los gelopen?
al eens mee gemaakt.
maar qua kat kan het ook,ik had het zelfde en wou op een gegeven moment niet harder dan 20.

als je wilt testen of het de kat is,even voorpijp losdraaien.

distributie tand versprongen?
checken bij vliegwiel thv bdp sensor en cylinder db kant op zuiger boven in.

hopende een oplossing voor je te hebben gevonden




200016v

Of de Kat NU goed is of niet goed is maakt weinig uit!!!!

ik heb toender tijd de Kat inwendig kapot geslagen zodat het hele binnenwerk eruit was lege kat dus.reden hiervan was omdat het binnenwerk van de kat tegen de buitenkant trilde en daardoor rammelde..alleen had je met 160 of hoger een koptelefoon nodig omdat het verschrikkelijk schreeuwde binnen in de auto :( later een nieuwe kat eronder gezet.

ik zou toch is compressie meten...BTW:volgas geven tot 5000! hoelang heeft dat eigelijk geduurt?
eigenlijk moeilijk zeggen op deze manier.was mooier geweest als je kon zien wat er werkelijk gebeurt en dan is het zoeken naaaaaaaaaaaaaaar..................





Roy16v

#8
filmpje er van?

matthew

Citaat van: 200016v op 28 april 2011, 00:10:16
Of de Kat NU goed is of niet goed is maakt weinig uit!!!!

ik heb toender tijd de Kat inwendig kapot geslagen zodat het hele binnenwerk eruit was lege kat dus.reden hiervan was omdat het binnenwerk van de kat tegen de buitenkant trilde en daardoor rammelde..alleen had je met 160 of hoger een koptelefoon nodig omdat het verschrikkelijk schreeuwde binnen in de auto :( later een nieuwe kat eronder gezet.

ik zou toch is compressie meten...BTW:volgas geven tot 5000! hoelang heeft dat eigelijk geduurt?
eigenlijk moeilijk zeggen op deze manier.was mooier geweest als je kon zien wat er werkelijk gebeurt en dan is het zoeken naaaaaaaaaaaaaaar..................





Even reactie op jou.
Als de kat kapot is dan bedoel ik in dit geval het blok binnen in los,en als deze zo gaat liggen dat het de uitlaatgasstroom blokt,krijg je minder vermogen en loopt de auto niet harder dan 100 meer.
Dus je opmerking is niet correct!!!!!!

Roy16v

ik denk dat er een gesmolten witte/grijze kat inzit.

matthew


Roy16v

had ik de laatste keer ook.
en nee niet zon kat die miauwt hahaha

Fixma

#13
Belast gaat goed to 2500 toeren, daar boven geen vermogem meer en de kleptikken is veel luider..
Morgen gaan we met een Endoscoop in de uitlaat de Kat bekeken. Eens kijken of dat het is..
Dan kunnen we ook flimpjes/foto maken..

We hadden al een maand geleden de kleppen gesteld. dus het eerste wat we dachten dat er een moertje los was. Maar bleek niet het geval, alleen nog extra nauwkeurig bijgesteld..

Roy16v

zon moertje dacht ik ook al,distributie tijdstip gecontroleerd?
pingelt hij niet?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev