Advertenties


**gemaakt **megane stottert houd in niet op toeren willen komen ...

Gestart door ivo., 11 maart 2011, 11:31:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivo.

hallo

van de week toen ik van me werk terug naar huis wilde rijden deed de megane ineens heel erg raar.
hield continu in , wilde totaal geen toeren meer maken .
de motor maakte toen ook een heel erg raar geluid alsof hij iets niet goed kon verbranden ofzo.
ik thuis gekomen even laten afkoelen de auto en toen gelijk mijn stappen motor schoongemaakt.
ook heb ik het slangetje gecontroleerd van de map sensor naar me inlaat
heb ook me bougies gecontroleerd en die waren nogal vet uitgeslagen.
het slangetje was nog gewoon in orde van de mapsensor naar de inlaat
toen toch maar even naar de garage gerede en die hadden hem uitgelezen.
wat bleek me lapdasonde stond muur vast en die deed dus niks.
toen hebben we een co meting gedaan en daar bleek ook uit dat hij veel te veel brandstof kreeg.
nog even verder gezocht te hebben kwamen we erachter dat het ''misschien'' wel aan de map sensor kon liggen.
hij had nog een tester liggen dus die erop gezet en wat bleek het probleem verholpen!! ik stik blij en gelijk een nieuwe besteld.

ging die dus gisteren ophalen en gelijk ertussen gezet ik draai de snelweg op hem toch maar voor de zekerheid even te testen....
en ja hoor weer het zelfde probleem als eerst.
ik was dus gelijk radeloos en de auto ook gelijk weer bij de garage gezet.

heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn!
auto staat momenteel bij de garage maar alle tips zijn zowizo welkom!

alvast bedankt!
Mvg ivo

Nicole

#1
Wij hebben kort geleden met een 1.6 8v ook gehad dat hij niet op toeren wou komen, en had ook een raar motorgeluid.
Het bleek uiteindelijk toen de mapsensor te zijn, én dat kat. en een stuk van de middendemper zaten verstopt.

Edit: Hier ook filmpjes met het geluid erbij. http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13137.0

Hij wou eerst niet harder meer dan 80km/h en toen uiteindelijk ook niet harder meer dan 40km/h
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

ivo.

ik heb de map sensor ook vervangen maar zoals je in het verhaal gelezen had werkte dat helaas maar voor korte duur!
welgeteld een dag:S
en de kat wat je zegt zou idd ook nog kunnen want als ik hem start hoor ik inderdaad iets rammelen!

toch alvast bedankt!

Nicole

Mapsensor had ik idd gelezen.
De kat. was ook de grootste boosdoener, toen de kat. weer goed was, wou hij weer normaal optrekken etc. Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

RobScénic

Ik zou haast zeggen dat een van je bobines het begeven heeft, of de bougiekabels versleten zijn...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

ivo.

Bobines zijn als goed is nog in orde heb dat met water gecontroleerd door eroverheen te sproeien met een spuitje en was in orde kabels zijn ook nog als nieuw

Gr. Ivo

sijm138 (jesse)

hoe je je kat ken controleren is door onder je auto te gaan liggen en met de hand op je kat slaan.
als je dan allemaal dingen hoort rammelen dan is je achterste blok los gekomen en is dat het probleem.
je kan dan eventueel je kat aan de bovenkant open slijpen dus de kant van het hitte schild en daar de helft eruit halen en daarna weer dichtlassen.
ik had zo'n zelfde probleem.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

ivo.

het probleem is verholpen!

het was de mapsensor die toch kapot was een een bobine die het niet meer goed deed.
als hij warm werd stopte er een bobine mee dus liep hij nog maar op 2 clinders en de andere 2 die dede zo nu en dan maar een beetje mee.
al met al is het gelukkig gemaakt en toch weer een aantal euro's lichter helaas.

groeten ivo

Nicole

Fijn dat het probleem verholpen is !-!
Nu weer lekker rond touren Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev