Advertenties


1.6e reageerd soms niet op starten.

Gestart door Nicole, 3 november 2010, 18:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Sinds maandag heb ik weer een nieuw probleempje met mijn megane coupe.
Ik wou hem starten, draai de sleutel om zoals je hem normaal ook start, en er gebeurd gewoon helemaal niks.

Even terug op contact gezet, opnieuw proberen, en hij startte normaal, zoals altijd.

Het gebeurde me gister ook weer 2 keer, maar vandaag weer geen problemen.

Opzich start hij de 2e keer wel meteen, maar wil graag toch even informeren wat het probleem kan zijn, niet dat ik straks eens 150km van huis ben, en hij helemaal zegt van ''bekijk het maar''.

Alvast bedankt! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

albert_coupe


fitz

Kijk de contacten (stekkers) op de startmotor even na. Misschien geoxideerd, of vies. Vooral die van het kleine kabeltje.

Nicole

Citaat van: albert_coupe op  3 november 2010, 21:02:19
startmoter?
Maar over het algemeen start hij wel meteen, af en toe eens tussendoor niet, of is dat ook mogelijk als de startmotor aan z'n ''eínde'' is?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Citaat van: fitz op  3 november 2010, 21:30:35
Kijk de contacten (stekkers) op de startmotor even na. Misschien geoxideerd, of vies. Vooral die van het kleine kabeltje.
Gaan we doen! Thanks! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Doet de laatste dagen trouwens weer normaal!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

albert_coupe

vocht in de stekker van de startmoter?

miquels

Kijk s of de groene zekering bij de pluspool onder de motorkap goed contact maakt...

Nicole

Ik wacht even af, hij doet sinds ik mijn topic gestart heb altijd weer ! :P
Als het weer terug komt, ga ik alles nog ff bij langs! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

theniels

mwa ik durf te wedden als je een slotje op dit topic zet dat je het weer hebt. Of dat ie morgen niet meer start na dat je dit hebt gezegt 8)7

Nicole

Haha uiteindelijk doet hij het altijd wel, alleen reageerd(e) hij vaak de eerste (soms tweede) keer niet als ik de sleutel omdraaide!
Maar vandaag weer geen problemen! !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

theniels

heb je er ook last van dat de motor niet genoeg toeren houd als je hem net gestart hebt? maar als je eenmaal een paar meter gereden hebt dat het over is :huh:

Nicole

Nee geen last van! :)
Alles is gewoon goed verder!

Enige probleem was dat hij gewoon niets deed (net alsof ik de sleutel niet ver genoeg door draaide), maar ff terug en opnieuw en 't was starten en lopen.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

theniels

okej want ik heb het zelfde probleem met het geen wat ik zelf omschreef bij elkaar maar er zit niet echt regelmaat in ofzo en er is al een nieuwe toerental sensor in gekomen :huh:

testit

Het contactslot kan versleten zijn anders een dood punt in de startmotor maar dan moet ie eigenlijk
wel een tik geven met starten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev