Advertenties


1.6 8v slaat af bij belasting vanaf 2e versnelling

Gestart door Roy16v, 10 augustus 2009, 22:57:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy16v

onze megane heeft het volgende probleem,

zo opeens onder het rijden zei de motor van :brrrroroaoaoaooooww alsof een brommer verzuipt.
als ik hem dan start draait ie wel rond maar slaat ie niet aan en heeft ie last van backfire.

wacht ik 2 minuten,zo starten en lopen,na belast gas geven slaat ie weer uit met het bbbrrooooaaoaww geluid.

hij kan heledag stationair lopen,niets aan de hand,kan gas geven zolang ik wil ,geen centje pijn maar zodra hij belast word slaat ie weer uit en krijg ik hem niet weer aan de loop.

hij heeft geen gas,nieuwe bougies,bobines uitgewisseld,krukas positie sensor uitgwisseld plus diverse andere sensors geen verbetering.

is bij 2 verschillende garages geweest voor uitlezen,niemand kan hem uitlezen zelfs niet aan de clip.

wie heeft dit mee gemaakt en kan me het antwoord geven?

alvast bedankt!

rs50jochem

Lambdasonde goed, meet z'n Co eens tijdens "het belasten"..

Roy16v

ook aan de meter gehad lamda getal bij stationair (1,02)en toeren goed.(1.01)

kan hem alleen niet onder belasting meten want dan zou ik met meter en al moeten rijden en da gaat nie.

Christian de Vriend

Het gekke is,ik heb het ook een paar keer gehad,je trapt je gas onderin....je hoort een raar geluid,en geen vermogen.
het komt alleen niet meer voor,wat is er vervangen in de tussen tijd? bobines en BDP sensor op de bak.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

heb ik allemaal al uitgewisseld maar geen verschil.

subzero


Paul

map sensor of slangetje ervan al gecontroleerd?
Lage benzinedruk?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy16v

bijde ,ja ook l gecheckt,vanaaf stappen motor en het inwendige van de gasklep schoon gemaakt,stifje zat ook vast,accu half uur los gehad,starten,super lopen , stukje gereden heerlijk rijden ik dacht nu is ie klaar en opeens sloeg die weer uit en niet meer lopen.

nu heb ik 1 bogie dop er af gehaald en schroevendraaier in gedaan en op metaal gelegt,starten komt er 1x een vonk en daana niets.

heb 10 min gewacht starten in 1x lopen!

ik word er gek van

Stefan

#8
Citaat van: RS50Jochem op 14 augustus 2009, 01:15:00
Je hebt nu 3 topic's over hetzelfde probleem alleen dan met een andere startvraag.. Mogelijk is het handiger om je vragen te stellen in je 1e topic, dan blijft het overzichtelijker voor iedereen wat het probleem met je auto is en waarom je de nieuwe vraag stelt..  ;)

Kun je niet een garage vinden die no cure no pay wil doen.. Heb je de keeringen van de motor al eens gecontroleerd (vervangen).. Mogelijk lekken die als de motor op temperatuur is..

Hier weer verder.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RobScénic

Als hij dan niet meer vonkt kan er een bobine kapot zijn, of toch de BDP-sensor. Of de bougiekabels zijn naar de klote 8)7
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roy16v

heb andere bdp sensor erop gezet en heeft niets geholpen.

stroom er weer een uur af gehad en weer stukje gereden en weer bij het warm worden verzuipen en niet meer thuis te krijgen zonder te duwen.

heb nu alle sensors en dergelijke gehad.

is er iemand ?

subzero


Roy16v

nee,maar zouden die dan alle 4 in 1keer te veel inspuiten?

dat zou dan een oorzaak hebben

subzero

Als er twee injectors teveel inspuiten dan kan hij al stilvallen,denk ik.

Testen doe je zo:

1.contact uit

2.haal de stekker van de injector

3.meet de weerstand van de injector op de twee pennetjes (dus niet de stekker)

De weerstand is 13 - 16 (ohm)




Roy16v

dat word dan even stukje rijden en wachten op het probleem en dan meten.
thanx voor info!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev