Advertenties


1.5 Dci slaat af tijdens het rijden

Gestart door andejo, 3 juni 2009, 20:25:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andejo

Hallo,
Ik heb sinds een half jaar een 1.5 dCi met 150.000 km op de teller,
nu heb ik sinds een paar dagen een probleem de motor slaat af onder het rijden met de waarschuwing "inspuiting defect"
vandaag de auto weggebracht naar de garage zij hebben hem uitgelezen en ik kreeg een briefje met drie meldingen:
DF007:circuit sensor drukrail
DF113:voedingsspanning sensoren
DF025:diagnoseverbinding voorgloeikastje
Ze hebben een lange proefrit gemaakt en geen probleem geconstateerd,ik ging er zojuist mee weg en na 20 km.sloeg hij zomaar af voor het stoplicht(nadat ik mijn ruiten had gewist)
Kan iemand mij helpen????????

Gr.
Ton

M@ttie

#1
DF025 is waarschijnlijk een gloeistift en DF007 en DF113 gaan waarschijnlijk over het 5 volt signaal op deze onderdelen, egr/aircodruk/turbodruk check als eerste even of er water zit of heeft gezeten in je airco druksensor!!! want dan krijg je ook ellende op je 5 volt lijn..., je kan als je niks aan de stekker ziet proberen om de stekker los te laten liggen en kijken of het probleem weg blijft, ik heb zelf al een aantal keren gehad dat de sensor defect was!

EDIT: ik zie net pas dat het na het wissen gebeurt!!! check dan even waar dat water allemaal heen loopt als je wist!! of was het 1 malig dat het na het wissen kwam......
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

df025 is inderdaad je gloeibougies maar dat zal in dit geval niet met je probleem te maken hebben.

andejo

Sorry voor de late reactie,het was na 1xwissen
Auto staat nu bij de garage
afwachten maar weer

M@ttie

oke ben benieuwd naar de uitkomst!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

ja dan zal er wel ergens wateroplopen wat niet de bedoeling is.

M@ttie

daar dacht ik ook aan maar ik vraag me af waar dat water dan op moet lopen!! ik kan zo snel niet iets bedenken...  :?
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

of naar binnen toe lekkend op de uch of zo?
Ik zou het zo ook eigenlijk niet weten dus ben ook wel benieuwd.



Ik heb ooit een clio 2 met een klacht gehad naar het auto wassen start de auto niet meer en haal je de zekering uch eruit en er weer in dan liept die weer.
Na een half jaar had ze de auto weer gewassen en weer hetzelfde probleem ,gaan zoeken water bij de uch gaan zoeken waar water vandaan kwam,oorzaak via dakraam slechte afvoer.
En bij harde reinigen of uberhaubrt regen had ze geen problemen.

M@ttie

Hij heeft een storing die met de 5 volt voeding te maken heeft en deze komt uit de RE inspuiting 120, vandaar dat ik het niet helemaal begrijp.... Maar we wachten af...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

andejo

Zojuist contact gehad met de garage,nieuwe krukassensor in gegaan,probleem blijft zich voor doen
Echter nu moet je de auto op slot zetten en weer openen om te kunnen starten.
Garage snapt het ook niet meer.
We wachten maar weer af

M@ttie

Misschien voor de zekerheid de UPC eens controleren op vocht!! Dit is de zekeringskast die naast de accu zit!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

Inderdaad even controleren op vocht de upc want als er bij die dingen water bij komt gaan ze hele rare dingen doen.

megane dci

ik heb oplossing voor jou probleem ik kan het binnen klein uurje maken

M@ttie

Nou deel de oplossing eens, vertel je maakt me nieuwsgierig!!!   l-
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

andejo

Ik ben wel nieuwsgierig naar jou oplossing,je zou mijn garage hier ook aardig mee helpen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev