Advertenties


RX4 inlaatspruistuk en Gasklephuis UPDATE

Gestart door Babak, 22 juli 2020, 20:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste leden,

Weet iemand hoe ik inlaatspruitstuk kan los maken. Ik heb alle buiten aan voorkant en 2 aan de achterkant los en het lijkt wel los maar het wilt maar niet los van gasklep mondjes loskomen!!!!!!


Alvast bedankt

PS: weet iemand foto's of een YouTube filmpje?

mark29

Volgens mij zitten er 3 torx aan de voorkant, dop 10 past er ook mooi op trouwens.
Gasklep dien je te demonteren voor je de inlaatspruitstuk eraf haalt.
Behuizing los halen die op de gasklep zit, met die 2 lange torx 8 boutjes, dan dus de gasklep met 2 dop 10 boutjes aan de achterkant, kan je slecht bij. Bovenop zit de inlaat op de gasklep met een heel kort dop 10 boutje, dan kan de gasklep aan de kant, dan de inlaat loshalen.

Babak

''Bovenop zit de inlaat op de gasklep met een heel kort dop 10 boutje"

Alles wat je zei, heb ik gedaan. Alleen de bovengenoemde kan ik niet zien!!!!

Babak

Er zijn 4 torx 14 aan voorkant.
2 torx 14 achterkant.
2 lange torx 8 aan gaklephuisje.


Babak

https://youtu.be/5hMvs0ANNGo

Ik heb een filmpje gemaakt en gepost op YouTube om te laten zien wat ik bedoel.

PS. Ik hoop dat het oké is. ik kan anders geen manier vinden om hier een foto of een filmpje  te plaatsen.

Babak

Beste Mark29,

Allereerst bedankt, het is mij gelukt!

Alles los en schoongemaakt. Ik heb het gebroken map sensor stuk dat gebroken was teruggevonden. Ik weet nu dat het niet in de motor was terecht gekomen.

Wat ik nu mee zit is dat het stationeer nog niet soepel gaat. Ik heb het nieuwe map sensor gemeten en getest. Het is zover ik zie niets mis mee(ik krijg waarde op de meter en als ik het los koppel slaat de motor gelijk af).

Wat ik nog over twijfel is, Stationeer klep en dat ik nog de oude uitlaatbocht pakking gebruik.

Enige idee????


Thanx

Babak

Ps: Als ik de stekker uit de Stationeer Regelklep haal, gebeurd niets(motor slaat niet uit of er is geen verandering te horen of merken)!!!!!!
     Moet de pen aan de regelklep niet heen en weer kunnen? In mijn auto is het constant op zijn hoogste setting, ook als de motor uit is!!!

mark

Die ook maar eens schoon en gangbaar maken

Babak

Heb ik al gedaan en toch heeft het symptomen dat ik al genoemd heb!!!

mark

Dan wordt het toch maar eens tijd om hem langs een garage te brengen. Niet vervelend bedoeld natuurlijk, maar gezien het aantal topics die je de laatste 2 dagen aan hebt gemaakt, krijg ik niet echt de indruk dat je vaker aan auto's sleutelt. Laat er gewoon is een monteur naar kijken.

Yorick

Kijk naar de topicstarter van de achterklep van de Megane 2. Eens met Mark. Het oogt als verspeelde tijd wat alleen maar frustreert, tenzij je het gewoon leuk vind om het zelf uit te pluizen.

:nay: :yay:

Babak


mark29

Die korte dop 10 boutje bovenop is bij elektronisch gaspedaal. Het was nog niet tot mij doorgedrongen dat jij er een met een gaskabel had, sorry.

Owja vooraan 4 ipv 3 torx  8)7

Babak

Goedemorgen mark29,

Ik ben je zeer dankbaar. zonder jouw was het mij niet gelukt. _o_ _o_

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev