Advertenties


Renault Megane Coupe Backfire/ Nu inhouden op LPG/schuim koelvloeistof

Gestart door Patrick84, 15 april 2010, 10:02:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

subzero

Nu herinner ik me weer wat voor buis het was,namelijk: klik

Ik heb toen iets van een 8 euro voor een meter betaald.

boertje (Sander)

Dit soort slang hebben wij in verschillende diameters, lengte en verlopen in ons assortiment. Dus raar dat dit bij een Brezan niet te bstellen is.
Maar goed de oplossing die je nu hebt voldoet ook dus succes ermee.

Het leven is mooi je moet het zien!!!!

Patrick84

#17
Ja, ik wist niet precies wat van slang ik moest hebben.
Dus maar gezegd waarvoor het dient en als ze zulke slangen ook van plastic of iets dergelijks hadden.
Vandaag nog even de auto gewassen en de LPG nog proberen in te leren (eurogas).
Pfff niet echt een suc6. Hij schakelde toen helemaal niet meer over.
Maarja ik moet hem eerst stationair een tijdje laten lopen en dan blijkbaar tot +-2000 toeren gas geven voordat hij langzaam groen knippert
Nu werkt het weer.
Maar hieronder nog een foto van de buis en maar kijken hoe het gaat.



Het is in ieder geval wel degelijk  :q

maXcomX

Hm, ja, maar of het tegen warmte kan? Dat spul maakten we vroeger rookbommen van...

subzero

@ Patrick84

Jij hebt toch een megane 2,aangezien je accu net naast de motor staat.  :)

Patrick84

#20
Volgens mij is het toch echt een megane 1.
Of ik heb het fout ;)
Het is een Renault Megane Coupe 1.4 16v uit eind 2001.
Gister nog wezen klussen.. en de buis wat verhit.
ging niet helemaal fijn en een scheurtje erin.. nouja toen maar
heet gemaakt en vast gezet met een slangenklem.
Zit nu goed vast.
De buis wordt trouwens niet erg heet.. en lijkt niet te vervormen/smelten.
Nu nog even een backfire klepje bestellen van Ebay.
Ik twijfel alleen nog even over de 32mm variant of de 52mm..
Hij heeft nu geen last meer van backfires maar stel
dat hij het dan toch een keer weer heeft dan kan de druk in ieder geval goed weg.
Verder nog ff een touwtje aan de LPG dop gemaakt.. want ik ben een kei in doppen verliezen

Ik hoop dat de F.A.Q binnenkort weer online staat dan kan ik bij wat warmer weer
de motortjes van de achterruiten demonteren.
Deze lopen ook niet echt soepel en laatst kreeg ik er 1 niet meer dicht ;)
En dan ook maar de spiegelverwarming aan de linkerkant repareren.
Daar ben ik dus allemaal te laat achter gekomen..(na de garantie)
maarja dat krijg je met op de gok een 2de hands auto kopen :P
Maar ik was allang blij met de sloop premie

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

subzero

Hmm...blijven toch rare jongens die fransmannen,geen enkel bouwjaar is hetzelfde. 8)7 (dom van mij)

Leonard

*

Leonard

Ik heb wel een foto maar ik weet niet hoe deze hier te plaatsen..... :neen: (digibeet) Als iemand het mij kan uitleggen volgt de foto alsnog, anders mij een PB'tje sturen.........

Leonard

Hier de 2 foto's van mijn oplossing m.b.t. de luchtfilterslang van de Renault Megane break bj. 1999

http://www.mijnalbum.nl/Album=JZXI6SMZ

BadEend

Citaat van: maXcomX op 17 april 2010, 02:01:48
@Rob haha... volhoudert ;-) Zeker 75% boven de 1 1/2 ton is kleppen afstelling/verbrand. Dat is de reden dat veel dealers of lease maatschappijen ze eruit gooien naar de tussenhandel rond deze km stand. Verder is de LPG computer ook aan een reparatie toe (maar die is eenvoudig zelf te repareren). Zodra de site verbeterd is, zal ik weer een FAQ plaatsen hoe je deze computer weer kunt repareren en waar de zwakke punten zitten bij Eurogas (verdamper) installaties. Overigens zou je bij normaal onderhoud niet eens hoeven kijken naar kabels en bougies, die moeten altijd goed zijn en vervangen worden op de normale intervals.

Ja die km stand is een beetje vroeg, maar wel kleppen laten checken.
Verder ook een druktest doen op je koelsysteem. Als ik de foto zo zie lijkt het wel olie in de koelvloeistof? Dat is niet goed. Kijk ook eens op je oliepeilstok ofdat je daar geen wittige substantie of andere smurrie dan olie aantreft.

Kijk verder even goed in je luchtfilter en aanvoerslang, Als het goed is dan vindt je daar een aluminium ring met zeef (vaak tussen het filterelement en luchtfilterhuiswand in geblazen na backfire). Haal dat ding er uit en gooi in de oudijzerbak. Die ring, is behalve vlamdover ook bedoeld om wat meer gas uit de verdamper te trekken, maar meestal zit ie in de weg.
Kijk verder even tussen de "ribbels" van de slang of dat daar geen scheur zit (ribbels stuk voor stuk opentrekken) daar komt waarschijnlijk je -soms- onregelmatige toerental vandaan. Deze installatie is niet echt geweldig qua power, het prestatieverschil zit tussen de 10-20% minder vermogen dan op benzine. Dat merk je goed in bergachtig gebied, als de lucht ook wat ijler is.


Bij lang niet alle auto's zijn al na 150000 km de kleppen verbrand/uitgesteld met LPG. De 1.6 16v van Renault kan met gemak 200000 km of meer op LPG rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev